prasknuty chladic

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

dzepeto
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 03 bře 2008, 09:45
Bydliště: Trnava

prasknuty chladic

Příspěvek od dzepeto »

caute fiataci,
mam problem s asi prasknutym chladicom. vyteka mi z neho vodicka. da sa to este nejako opravit, alebo doporucujete kupit novy? inak mam model s klimou a zrovna moc lacne to nieje :(
poradte nejake to riesenie. dakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

Zkus to tady prohledat. Už se to tu řešilo. Existují však na to přípravky které dokáží ucpat i pěknou díru. Zkus hledat...
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

no jasny ...treba chleba nebo kafe :idea:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

ha, ha, ha.... to je sranda :lol: :lol: :lol:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

ja som pocul podobny blud, ze napr horcica dokaze diery zapchat. treba ju naliat do obehu.... :shock: samozrejme su to kktiny. chladic vymenit a basta.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Hlavně zjisti, jestli to opravdu teče z chladiče, nebo jen z hadice - to se mi zdá pravděpodobnější.
Na utěsnění např. Stop-a-Leak za 100 Kč z nejbližší pumpy, vypadá to takhle:
http://vltava2000.cz/autodilysorm/goods ... sID=VA-R55
Punto 55S Mk I
Rieger
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 05 srp 2008, 07:32

Příspěvek od Rieger »

No ak je na chladici diera len na jednom mieste, tak sa da chladic zavarit. Robia to tak, ze zavaria tu trubku v ktorej je diera a potom cez nu uz netecie voda, cize nema odkial vytekat, alebo ked je to len mala dierka, tak skus pouzit ten pripravok,co ti odporucal corleone. Len ked som pozeral na ten pripravok, tak som zistil ze ten pripravok je pravdepodobne na radiatory. Neviem to povedat urcite, to by som si musel precitat jeho navod. Mozno je urceny aj na chladice. Princip radiatora a chladica je v podstate ten isty, len v radiatore je tepla voda, ktora zohrieva vzduch v aute a v chladici sa voda chladi vzduchom, ale ked to utesni diery, tak by to malo fungovat aj v chladici.,
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

zokot píše:ha, ha, ha.... to je sranda :lol: :lol: :lol:
Prave ze neni to sem slysel deda rikal ze chlebem opravoval chladic na moskvici kddyz byl v bulharsku a jezdil s tim 2roky nez ho prodal :roll:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Rieger píše:ten pripravok je pravdepodobne na radiatory
radiator = chladič (anglicky)
Punto 55S Mk I
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

corleone píše:Hlavně zjisti, jestli to opravdu teče z chladiče, nebo jen z hadice - to se mi zdá pravděpodobnější.
Na utěsnění např. Stop-a-Leak za 100 Kč z nejbližší pumpy, vypadá to takhle:
http://vltava2000.cz/autodilysorm/goods ... sID=VA-R55
Na trhu je aj tekutý utesňovač ktorý tak nezaserie motor ako práškový ale odporúčam výmenu chladiča pokial to tečie ! Utesnovače fungujú pri zohriatom otore ked sa utesnovač dostane na vzduch tak sa z neho stane akési lepidlo a zalepí prasklinu ale ako sa chladič zohrieva a ochladzuje tak prasklina pracuje a utesnovač vyteká a utesnuje :wink: -Je to fakt dočasné a utesnovač použiť len ak potrebujete auto a chladič treba objednávať . Pravdu povediac nešiel by som na dovolenku takýmto autom
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Záleží na tom, jak velká ta prasklina je a v jakém místě. Tímto práškovým jsem měl na jednom autě chladič utěsněný 3 roky bez problémů. Kapalný jsem nezkoušel.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

Mě to teklo v místě kde jsou plastový boky namáčnutý na chladič (u té spodní hadice). Nalil jsem tam utěsňovač a je po problému. Samozřejmě mám v záloze chladič jiný bezvadný :lol: :lol:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pietro v »

ja by som ten utesňovač nechcel ani zadarmo, vôbec nepomohol ale narobil mi kopu dalších problémov
dzepeto
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 03 bře 2008, 09:45
Bydliště: Trnava

Příspěvek od dzepeto »

zokot píše:Mě to teklo v místě kde jsou plastový boky namáčnutý na chladič (u té spodní hadice). Nalil jsem tam utěsňovač a je po problému. Samozřejmě mám v záloze chladič jiný bezvadný :lol: :lol:
ja mam ten chladic uz skoro vybraty z auta, est ezopar hadiciek od klimy a je to... len to vyzera tak ze to tecie na opacnej strane ako je hrdlo a je to v takom kovovo umelom spoji, nevyzera to najlepsie. bude treba asi novy, lebo tych tekutych utesnovacov sa tak trosku aj bojim, nezanesie to kanaliky v bloku motora? je to az tak bezpecne dobre? ked to nahodou zaleny cely chladiaci system co potom?
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

jinak muzu sehnat kontakt na chlapika co repasuje chladice,znamej si ho tem nechaval repasovat a zvetsil mu i objem kapaliny...na medaka G ..cenovka byla 3tis za kompletni repasy...ale to se asi nevyplati ja sehnal novej za 3t :roll: na fiata teda :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“