Ono je to s čipováním aut tak trochu podobný jako s přetaktováním procesorů v počítači - i tam se dá výkon procesoru vyhnat často o hodně výš, než výrobce oficiálně deklaruje. Musí se ovšem vědět, co riskuju, co si můžu dovolit, jak s tím pak zacházet a tak podobně. Proto se do počítačů osazují procesory tak, že zdaleka nejsou naplno využité, aby tam byla rezerva na různé nepříznivé vlivy, na zhovadilé zacházení uživatelů, atd.
Stejně i ten motor je z výroby nastaven tak nějak "konzervativně", aby měl rezervy - třeba i na to nerozumné zacházení. To jsou ty výsledky všech těch testů a vývoje, jak o tom psal stifmajstrABARTH - oni prostě dají na trh Multiplu s motorem 105 PS a nikdo netvrdí, že by to neuměli vyhnat výš. Výrobce jde prostě na jistotu.
Když to pak přeladím někam blíž k reálné hranici jeho možností, musím si být vědom, že ty rezervy už jsou menší a nemůžu to třeba trvale hnát "co to dá", ale ten zvýšený výkon použít jen občas, třeba při předjetí. A zbytek cesty pak jedu na půl plynu, ale s vyšší účinností.
Klíčový problém samozřejmě je, JAK to přeladit, aby to ještě ten motor neohrožovalo - komu můžu věřit, že to udělá "rozumně".
Jestli mi ten motor po 100 megametrech odejde, dám vědět
Subjektivní dojem z výkonu motoru Mulťi
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35