OK, odpovím já. Sériové automobily mají z výroby standartní nastavení řídící jednotky motoru. Individuální úpravou řídící jednotky motoru lze dosáhnout většího výkonu až o 35% u přeplňovaných motorů a až o 10% u motorů bez přeplňování a to bez vlivu na životnost motoru.
Co se týče spotřeby paliva, tak po úpravě řídící jednotky motoru má automobil větší výkon a točivý moment. Příklad: automobil před nachipováním jede do většího stoupání a jelikož nemá dostatečný výkon, musí řidič přeřadit na nižší stupeň. A tím se motor dostane do vyšších otáček a má vyšší spotřebu paliva. U nachipovaného automobilu, nemusí řidič přeřadit na nižší stupeň a automobil jede téměř stejnou rychlostí, protože má motor dostatečně vyšší výkon.
Tím bude mít motor nižší otáčky a tím i nižší spotřebu paliva než u automobilu před úpravou řídící jednotky motoru.
Tento příklad se dá použít i na dobu životnosti motoru. Čím méně cyklů prodělá motor, tím bude delší jeho životnost. Na příkladu to znamená, že musíme-li přeřadit na nižší stupeň, motor bude mít vyšší otáčky a prodělá více cyklů, než u nachipovaného motoru, kde nebudeme muset do kopce přeřadit, díky vyššímu výkonu. V praxi to znamená, čím méně cyklů, tím je životnost motoru několikrát delší.
Samozřejmě hovořím o chipování s rozumem a šitém na míru přímo na ten či onen motor, které je provedeno tak jak má a nevzniká větší zatížení motoru, potom by samozřejmě mohlo dojít k poškození motoru.
zdroj:
http://www.chiptunningmoto.cz/index.php ... &Itemid=38
s tímto názorem se ztotožnuji, protože je v praxi odzkoušen, viz zkušenosti moje a kolegů