HELP - Klepot v oblasti riadenia

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Par fotiek z demontaze:

- je potrebne otvorit kryt na poistky
- potom dat dolu kryt stlpika riadenia (4x maly imbus - neviem presne cislo)
- dat dolu kovovy kryt neviem kabelaze (3x 10tka - 6hran)
- elektromotor ma 3x divny sroubik (nieco ako klaiscky 6hran ale kazda hrana ma vybrusenu ryhu) - da sa odtiahnut klasickou 8. Posledny sroub je vzadu, pre klasicku demontaz je najvyhodnejsia ohybna spojka na gola sadu
- odstiknut umelu rychlospojku (aby sa dal motorcek vybrat von)
- odpojit dve koncovky smerujuce do elektromotora (toto na fotkach nemam)
- motor vytiahnut, gumena spojka ostane pravdepodobne na tyci smerujucej k riadeniu
- spojka sa da vytiahnut bez problemov.

Zmontovanie naspat presne podla tohto sposobu, len opacne :))))

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Punto MK2 1.2 8V ELX
Reklama
 

frogh
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 25 kvě 2006, 15:28
Bydliště: slovakia

Příspěvek od frogh »

arrow- mozes hodit foto, kde presne dotiahnut spodny kriz? A este nieco: dik za cd, ale je to v cestine ? , lebo na zaciatku nastavim cestinu a ked to otvirim, tak je vsetko v angl.
1,2-16V, rv.02, 5dv.,
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Spodny kriz sa dotahuje pri plynovom pedali. Fotku hadam potrebovat nebudes ;)

Ohladom CD, ja som nastavil CZ, nainstaloval a pustam nainstalovanu verziu, je to pc CZ. Viac k tomuto cez SS, resp. mail, je to offtopic :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
frogh
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 25 kvě 2006, 15:28
Bydliště: slovakia

Příspěvek od frogh »

Arrow- tak uz viem ako na tu cestinu :oops: a uz som nasiel aj popis dotiahnutia, hura! :P Este raz dik za CD.
1,2-16V, rv.02, 5dv.,
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

cez vikend to skusim cele rozobrat.. pozriem volu na hornom klbe.. ak nezabudnem tak zoberiem aj fotak a co to nafotim :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
Joe301
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 14 bře 2006, 10:40
Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky

Příspěvek od Joe301 »

JJ super nafot ale sakra mam v robote pokazeny internet takze len pisem od frajerky :evil: ma to sere
Uživatelský avatar
betisa
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 07 kvě 2007, 15:15

Příspěvek od betisa »

plees co to je za divny srouby u toho posilovace rizeni co mam rict ze chci za klic dyt to vidim poprve v zivote :shock:
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

betisa píše:plees co to je za divny srouby u toho posilovace rizeni co mam rict ze chci za klic dyt to vidim poprve v zivote :shock:

... pasuje na to klasicky 8mm klic ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Uživatelský avatar
betisa
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 07 kvě 2007, 15:15

Příspěvek od betisa »

Díky za rady dnes jsem to rozdelala valecek vyndala namazala vazelinou a je po rachotu vsem diky za rady i s tim pruznym kloubem ke gole to je skvely napad jinak by to byla asi hrozna prace.Jenom jsem si vsimla ze v tom valecku jeden z tych tisicihranu chyby asi nejaky vymlety ale to by sned nemelo vadit dyt jich tam je jeste 999 :D co myslite?
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ten jeden je tam naschval, je to na oboch stranach toho valceku tak.
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

betisa píše:Díky za rady dnes jsem to rozdelala valecek vyndala namazala vazelinou a je po rachotu vsem diky za rady i s tim pruznym kloubem ke gole to je skvely napad jinak by to byla asi hrozna prace.Jenom jsem si vsimla ze v tom valecku jeden z tych tisicihranu chyby asi nejaky vymlety ale to by sned nemelo vadit dyt jich tam je jeste 999 :D co myslite?
Btw rachotilo ti to len ked is isla po nerovnostiach? Alebo sa to kleplo obcas aj pri otacanim volantom?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Uživatelský avatar
betisa
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 07 kvě 2007, 15:15

Příspěvek od betisa »

Čauky přesně to rachotilo jen když jsem jela třeba po kostkach nebo po nejakych nerovnostech a při zatočení i na těch kostkách to přestalo (zřejmě vždy když začal posilovač pracovat tak to bylo dobry)ale jak byl v klidu tak to drnčelo jinak při otáčení volantem to bylo v poradku....opravdu mi pomohlo promazani toho valečku vazelinou a mam klid :P holt mazat se musi kdo maze ten jede :wink:
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

betisa píše:Čauky přesně to rachotilo jen když jsem jela třeba po kostkach nebo po nejakych nerovnostech a při zatočení i na těch kostkách to přestalo (zřejmě vždy když začal posilovač pracovat tak to bylo dobry)ale jak byl v klidu tak to drnčelo jinak při otáčení volantem to bylo v poradku....opravdu mi pomohlo promazani toho valečku vazelinou a mam klid :P holt mazat se musi kdo maze ten jede :wink:
No mne to rachoti aj pri rozbitej ceste ale aj klepne trochu pri otacani volantom. U mna to bude ten kriz asi ozaj.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
hudy
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 05 led 2007, 10:48

Příspěvek od hudy »

Caute, no mne to robi tiez a robi mi to hlavne ked nie je volant v zabere, servo som mal vonku a zdalo sa ze je vsetko OK. Takze ese to moze byt aj prevodovka servoriadenia. Niekto to tu uz rozoberal. Fiat tuto prevodovku neopravuje ale meni za kus. Nova vraj stoji oko 30 tis, co mi pripada dost. Bohuzial je to vec, ktora dokaze cloveka nastvat. Este to skusim raz rozobrat a pozret lepsie.
PUNTO II 1.9 JTD ELX r.v. 2001
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

hudy píše:Caute, no mne to robi tiez a robi mi to hlavne ked nie je volant v zabere, servo som mal vonku a zdalo sa ze je vsetko OK. Takze ese to moze byt aj prevodovka servoriadenia. Niekto to tu uz rozoberal. Fiat tuto prevodovku neopravuje ale meni za kus. Nova vraj stoji oko 30 tis, co mi pripada dost. Bohuzial je to vec, ktora dokaze cloveka nastvat. Este to skusim raz rozobrat a pozret lepsie.
Vcera som dal dole servomotor, vsetko vyzera OK tiez. Aj som namazal ten tisichran, ale ten klepkavy zvuk je tam stale. A ked som rukou tocil tim tisichranom, tak tam trochu nieco klepkalo, takze asi to bude ta prevodovka serva. Uz na to kaslem, nech si to klepka. Asi je tam nejaka vola alebo co a ako citam, tak to tu klepe viacerym, tak to bude asi nejaka bezna vec na tychto autach. 30 tisic v ziadnom pripade nebudem za novu davat a kupovat z vrakacu s tym, ze to mozbo bude klepat tiez, sa mi nechce.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“