TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Jedu na Brisk, no problem, po třech letech fotka.
- Přílohy
-
- svíčky.JPG (74.54 KiB) Zobrazeno 3370 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Reklama
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Taky je mám namontované,sice tvrdí,že mají životnost 60 000km ale já je měním po 15 000,jsem ještě ze staré školy.Svíčky 15 000 olej 10 000km. Najeto 245 000 a bez problémů.Myslím motor,spotřební věci nepočítám.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
ja davam jedine NGK sviecky, na tej fotke hore BRISK, biela farba nieje ta spravna, maju byt tehlove, biela je chudobna zmes...u mna je podla manualu predpisana vymana kazdych 30tis km... menim ako sa podari, niekdy 30, niekedy 50....nikdy nebol problem..
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
A může být chudá směs, když jsem měl od mechanika o zub vedle nastavený rozvoďák?
Ventily se mi otvíraly a zavíraly skoro o 10 stupňů dříve, už jsem to tu psal. Když jsem to fotil, tak jsem to zrovna řešil, jezdil jsem s tím skoro rok.
Prosím o sofistikovanou odpověď a co teď můžu čekat, když už to mám správně, motor si na to pořád nějak nemůže zvyknout a to jsem mu i smazal učení v diagnostice, ale není zatím moc najeto.
Ventily se mi otvíraly a zavíraly skoro o 10 stupňů dříve, už jsem to tu psal. Když jsem to fotil, tak jsem to zrovna řešil, jezdil jsem s tím skoro rok.
Prosím o sofistikovanou odpověď a co teď můžu čekat, když už to mám správně, motor si na to pořád nějak nemůže zvyknout a to jsem mu i smazal učení v diagnostice, ale není zatím moc najeto.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
niesom uplne ze motorovy odbornik, mozne to je ze to ti robilo zlu zmes... zmes upravuje lambda sonda. spravna farba by mala byt taka tehlova, cierna farba je bohata zmes, ale dolezite je aj ako dlhe trasy jazdis...ked kratke tak sviecky by si mal skor cierne...osobne nemam dobre sksenosti s BRISKami tymito 3 elektrodovymi. nie z fiatu ale z hondy a tam vynechavali, nespalovali dobre, hoci boli pre to auto urcene ako jedna z moznosti... tieto su urcene pre tvojho fiata? dolezita je aj teplota sviecky, nieje to jedno co tam das...osobne davam povodne co tam boli a to su NGK. zatial som mal vzdy tehlovu farbu, a najazdene mam 160 tis...
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
pokial mas tieto sviecky BR DR15TC tak tie niesu pre to punto co mas v popise, a to uz minimalne pre vzdialenost elektrody, tie co tam maju byt maju elektrodu o dalej brisk 0,8 ostatny 0,9. pokial mas punto 1,2 8V 60HP. potrebujes tam zrejme tieto NGK NG BKR5EZ. pocas vyroby sa to menilo ale az v 2004.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Díky za rady, lambdy mám nové, díval jsem se na diag za provozu, žádné vynechání zapálení nemám. Možná mají větší vzdálenost elektrody, to může mít vliv na průraz cívky. Zajímá mě, jak dlouho trvá (km), než se řj naučí nové parametry (ten rozvoďák).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Najeto tak přes 100 a cítím, že motor začíná mít výkon a přestává pocukávat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Skôr sa mohli poškodiť ventily - chudobná zmes horí dlhšie a po otvorení výfukových je stále vysoká teplota ktorá ich poškodzuje - to je princíp poškodenia výfukových v. pri zlom nastavení LPG.... plus ak sa výfukové v. otvorili skôr než mali rovnako sa mohli poškodiť
takže v tvojom prípade môže byť chyba práve v tom že sa poškodili vysokými teplotami a žiadne "učenie" RJ sa nekoná...
takže v tvojom prípade môže byť chyba práve v tom že sa poškodili vysokými teplotami a žiadne "učenie" RJ sa nekoná...
sporting speedgear r.v. 2000
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Tak ti děkuji, to už je asi jediná možnost, zabroušení ventilů, že?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
- asi by trebalo skontrolovať kompresiu popr. vôľu ventilov ak tam nie sú hydraulické zdvihátka - to neviem...Vitaml píše:Tak ti děkuji, to už je asi jediná možnost, zabroušení ventilů, že?
a čo presne sa ti nezdá - nemá výkon?
sporting speedgear r.v. 2000
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Zdá se mi menší výkon a pocukává se, spotřeba je taky vyšší, ale zlepšuje se to, vím že na dvou ventilech je vůle asi 0,5 mm, na ostatních v normě, snímače u klapky podle diagnostiky za provozu také v pořádku, zápaly nechybí, lambdy také OK (2 roky nové).
Dá se nějak udělat bohatější směs? Třeba úpravou lambdasondy (třeba nějaké pouzdro) ?
Dá se nějak udělat bohatější směs? Třeba úpravou lambdasondy (třeba nějaké pouzdro) ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Lambda slúži len na jemné doladenie zmesy... načo bohatšiu zmes? Ale dajme tomu že bohatšiu zmes by si vymyslel keby čidlo teploty ukazovalo nižšiu teplotu než je - imitoval by si potrebu "sytiča" alebo by si nejako privádzal viac vzduchu do sania - nejaké prisávanie - diera do sania, asi pred čidlo teploty-tlaku, systém by chcel viac vzduchu vyvážiť väčším množstvom paliva....
Ale nerozumiem čo by si chcel dosiahnuť, problém treba riešiť tam kde je....
Inak ja so mal chybný snímač teploty a tlaku vzduchu, robilo mi dosť bohatú zmes a v zime mi normálne RJ odstavila auto - motor zastavil, musel som počkať pár minút a potom naštartovať opakovane. Ja by som do toho nijako nezasahoval...
Ale nerozumiem čo by si chcel dosiahnuť, problém treba riešiť tam kde je....
Inak ja so mal chybný snímač teploty a tlaku vzduchu, robilo mi dosť bohatú zmes a v zime mi normálne RJ odstavila auto - motor zastavil, musel som počkať pár minút a potom naštartovať opakovane. Ja by som do toho nijako nezasahoval...
sporting speedgear r.v. 2000
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Tak se podívej nahoře na moje svíčky a sám jsi to říkal, mám chudou směs.
Sytič je skoková změna, já potřebuji jen mírně zvýšit bohatost směsi.
Sytič je skoková změna, já potřebuji jen mírně zvýšit bohatost směsi.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno