TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od onc »

... jake svicky mohu dat do punta II 1.2 8V 44kv motor 188A4.000 rv 1999...
nemam prirucku tak nevim co tam dat... poradte Diiiikkkkyyyyy
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Reklama
 

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Bosch FR7DC. Treba. Anebo bez do kseftu, at ti to najdou podle katalogu. Ale ty Boschky se me osvedcili i na Unu a na Tempre a na Puntu a stoji 40 Kč jedna...
Hustokrutost
KUFI
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 223
Registrován: 04 pro 2005, 20:57

Re: Jake svicky do 1.2 44kw?

Příspěvek od KUFI »

onc píše:... jake svicky mohu dat do punta II 1.2 8V 44kv motor 188A4.000 rv 1999...
nemam prirucku tak nevim co tam dat... poradte Diiiikkkkyyyyy
Ja mam 1,2 16V 188A5000 a ted sem kupoval BOSCH YR7DE. Najdi si to podle typu motoru trebas v katalogu Elitu( http://www.elitecat.cz/Fsearch.asp ).
Vasek
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2006, 21:39
Bydliště: Uhersky Brod

Svicky - Bosch

Příspěvek od Vasek »

Na Punto S55 jsou doporuceny dle prirucky svicky Bosch FR7DC2 (cena v obchode cca 280 Kc/4 ks), ale ja osobne pouzivam svíčky Bosch SUPER 4 typ FR78X (cca. 500 Kc/4 ks).
"Zapalovací svíčky Bosch Super 4 využívají vzduchovou klouzavou jiskru a čtyři ukostřovací elektrody uspořádané kolem středové elektrody. Ta je vyrobena z chromniklu s měděným jádrem a postříbřeným povrchem. Konstrukce zajišťuje spolehlivé zapalování i při studených startech a ve všech jízdních situacích. Jiskry mohou přeskakovat jako obvykle ze středové elektrody na jednu z ukostřovacích elektrod nebo jako "vzduchové klouzavé jiskry", které klouzají přes izolátor, a teprve později se uvolní k přeskoku. Na své cestě přitom spálí usazeniny sazí pod teplotou vypálení zapalovací svíčky."
Tak je uvedeno na webu Bosche. Moje zkusenosti - vynikajici. V kombinaci s autobaterií Bosch Siver Plus nemam co dodat.
Vyber konkretniho typu svicky pro Punto II. bych provedl dle katalogu Bosch nebo na webu Bosch.
:lol:
Vasek
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... vasek ... taky premyslim o tech bosch super 4 ... zdaji se mi byt takovy dobry stred ... ale nevim jakou maji zivotnost :( ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Já bych už Bosch nikdy nekoupil. Kdysi jsem je zkusil do Una Turba a nebyl jsem spokojen. Teď když jsem sháněl svíčky do 188 1.2 16V, tak jsem si nechal ukázat nějaké ty 4-elektrodové, ale odradila mne už jenom ta "pečlivost" provedení. Podle mne je vyrábějí v nějaké chýši.
Jen se podívejte, co všechno Bosch osazuje jedním typem svíčky. "od trabanta po ferrari". To že mají zvládnutý vývoj a nepotřebují tolik typů je jen marketingový blábol. A kdo má zkušenost s el. ručním nářadím od Bosche, tak mi "kvalitu" Bosche jen potvrdí. Zelená řada je absolutní amaterismus a předraženou modrou řadu předčí obyčejná modrá řada Narexu ... Nevím jak tady chválené baterky od Bosche, ale já měl českou Akumu v Unu, a vydržela mi 8 let.

Jinak jsem byl spokojen s těmito značkami: Beru, Champion, NGK

Podle mne nejlepší jsou Beru UltraX, ale do 1.2 16V je nemají, takže teď osazuji japonskými NGK.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No ja sem zkousel FR7DC, nejaky Platinky, dvouelektrodovy, trielektrodovy, ctyrelektrodovy, bezelektrodovy vsech moznych znacek a jeste sem nenasel nektery, ktery by byly lepsi, nez nejaky ostatni. Proste to jede stejne malo. No... je pravda, ze na 4elektrodovy od Boscha sem mel takovej nepravidelnej volnobeh. Ale jinak normalni. Ted sem zkusil NGK nevim ty, ale davaji se do novych Punt a furt stejny... :-D
Hustokrutost
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

No, elektronika se snaží neideální svíčku "zamaskovat". Kdybys neměl elektroniku, ale starý karbec, tak by se to projevilo mnohem víc. Je to jako se sytičem - dneska už lidé neví, co to dřív obnášelo :-). U stříkačky to hned nepoznáš (pokud tam nedáš úplně jinou svíčku), poznáš to jen zvýšenou spotřebou a při dlouhodobém provozu pak životností svíček.

Pokud je nepravidelný volnoběh, tak je to chyba už dost výrazná.

Bosch není specialista, dyť dělá do všeho - od dámského kulmovače vlasů přes friťák a vrtačky, přes baterky a elektroniku do aut až po lambda sondy a zapalovací svíčky. Samozřejmě většinu toho nedělá (ani vývoj), ale nechává si dělat, jen tam nechá nalepit značku Bosch. Vím moc dobře :-). Ono se to pak lépe automobilkám prodává (často by se to prostě bez nálepky Bosch nedalo automobilce prodat).

Víc důvěřuji specialistům - u NGK vím, že mají opravdu vlastní vývoj, vlastní technologiim, a hlavně že na tom pořád pracují - je to jejich jediný chleba.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... tak jsem dnes prosel nekolik prodejen autodilu ... kdyz jsem rekl ze chcu svicky Bosch, tak se na me divali jak na blazna a typ FR78X vubec neznali nabo spis nechteli zanat... nechal jsem si poradit a koupil NGK BCPR 6 E V-LINE

... takze podle prodejcu Bosch NEBRAT!

Diky vsem za nazory ... :D
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Vasek
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2006, 21:39
Bydliště: Uhersky Brod

Nazor

Příspěvek od Vasek »

to patrik
Nebudu brat nikomu jeho nazor. Ja bych zase asi nekoupil ceskou Akumu.
Netvrdim, ze je uplne spatna, ale mam bohate zkusenosti s ceskyma factories majici tzv. ISO 9001 / jsem strojni ing, pracuji v konstrukcnim vyvoji a prichazim denne do styku s "kvalitnimi ceskymi vyrobky"/.
Nevim, ale dle me ty stovky vyvojovych pracovniku u Bosche asi nejsou placeni za nic. Netvrdil jsem, ze to je absolutni spicka, ale popisuji pouze zkusenosti moje a kolegu.
A o Narexu ani nemluvim ... Jak jsi dosel na tu jeho kvalitu ? :roll:
Vasek
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Patrik píše:No, elektronika se snaží neideální svíčku "zamaskovat". Kdybys neměl elektroniku, ale starý karbec, tak by se to projevilo mnohem víc. Je to jako se sytičem - dneska už lidé neví, co to dřív obnášelo :-). U stříkačky to hned nepoznáš (pokud tam nedáš úplně jinou svíčku), poznáš to jen zvýšenou spotřebou a při dlouhodobém provozu pak životností svíček.

Pokud je nepravidelný volnoběh, tak je to chyba už dost výrazná.

Bosch není specialista, dyť dělá do všeho - od dámského kulmovače vlasů přes friťák a vrtačky, přes baterky a elektroniku do aut až po lambda sondy a zapalovací svíčky. Samozřejmě většinu toho nedělá (ani vývoj), ale nechává si dělat, jen tam nechá nalepit značku Bosch. Vím moc dobře :-). Ono se to pak lépe automobilkám prodává (často by se to prostě bez nálepky Bosch nedalo automobilce prodat).

Víc důvěřuji specialistům - u NGK vím, že mají opravdu vlastní vývoj, vlastní technologiim, a hlavně že na tom pořád pracují - je to jejich jediný chleba.
No prave ty stejny svicky sem zkousel aji na mym Unu - litr v karbecu. A totez. Me spis prislo, ze je ta strikacka haklivejsi na svice. Uno me zralo porad max 7 plynu na sto, at tam byly svicky s najetejma milion tisicema kilometru, nebo novy bezelektrodovy... :-) Ale treba muj poznatek je, že v triapuli to bylo poznat jako prase. Kdyz sem tam dal stary PALky, co jsme meli v Dacii 50 tis. km, tak to jelo, jako vohen a kdyz sem tam dal 4ramenny, at uz Boschy, nebo neco jinyho, tak to bylo onicem. :-)

Takze ma rada zni: kupujte PALky... :-D
Hustokrutost
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

To Vašek:
Dělám taky ve vývojí významné česko/zahraniční firmy pohybující se v automobilovém průmyslu. Jezdím na služebky po zahraničních dodavatelích i automobilkách, a s tím ISO to není nikde moc slavné :-). Mimoto jak jsem řekl, Bosch většinu věcí ani sám nedělá (což opět mohu osobně potvrdit), a přeprodává na něm zcela nezávisle vyvinuté a vyrobené výrobky, kde si na přání nechá napsat Bosch. To platí i pro PAL, jehož svíčky nejsou špatné, i jsem navštívil jejich výrobu, ale zatím jsem je pouze používal kdysi v pincku.

Když si koupíš Akumu, víš, že kupuješ kvalitu FIAMM, pod který spadá.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Tím chci stručně říct, že nemám rád "ultraglobální" firmy. Fungují tak, že 80% portfolia pouze překupují s původem "od kdekoho".
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Vasek
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2006, 21:39
Bydliště: Uhersky Brod

Svicky Bosch

Příspěvek od Vasek »

Dnes jsem znovu konzultoval vhodnost svicek Bosch FR78X.
to Onc:
Mimochodem mam v blizkem okoli 2 resp. 3 vetsi prodejny autodilu, v obou nabizeji mimo jine i tyto svicky Bosch, v jedne je meli primo na prodejne a ve druhe by byly na druhy den. Jinak ted mam najeto na mych pres 30 000 km, ale o tom najet na nich co nejvic to prece neni, spise o kvalite zapalovani.
Jinak i nazor meho kolegy - svicky NGK jsou vhodnejsi spise pro japonske vozy - motory.

NEJSEM DEALER BOSCH.
Nejsem ani zastance znackovych firem - pracuji v IT (hardware) a trochu stouram do HiFi a jsem si moc dobre vedom, ze znacka jeste neznamena kvalitu. Pokud to jde vzdy se opiram o testy a snazim najit KOMPROMIS mezi kvalitou a cenou. :wink:
Vasek
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Re: Svicky Bosch

Příspěvek od onc »

Vasek píše:Dnes jsem znovu konzultoval vhodnost svicek Bosch FR78X.
to Onc:
Mimochodem mam v blizkem okoli 2 resp. 3 vetsi prodejny autodilu, v obou nabizeji mimo jine i tyto svicky Bosch, v jedne je meli primo na prodejne a ve druhe by byly na druhy den. Jinak ted mam najeto na mych pres 30 000 km, ale o tom najet na nich co nejvic to prece neni, spise o kvalite zapalovani.
Jinak i nazor meho kolegy - svicky NGK jsou vhodnejsi spise pro japonske vozy - motory.

NEJSEM DEALER BOSCH.
Nejsem ani zastance znackovych firem - pracuji v IT (hardware) a trochu stouram do HiFi a jsem si moc dobre vedom, ze znacka jeste neznamena kvalitu. Pokud to jde vzdy se opiram o testy a snazim najit KOMPROMIS mezi kvalitou a cenou. :wink:
... ja jsem byl taky ve trech a vsude mi rekli, ze boschky nejsou moc kvalitni, ze je to jen nalepka BOSCH a vyrobce "NO NAME". Navic, ze meli spoustu reklamaci prave na ty boschky...
... nakonec jsem tedy vzal ty NGK ... jak jsem zjistil, jsou davany v puntech 1.2 do prvovyroby ... akorat maji nalepku FIAT ...

... tak to je vse vec nazoru, kazdy mame dobry a spatny zkusenosti ...

... vyzkousim ty NGK a pokud se budou jevit spatne, klidne tam dam i ty Boschky ...
:wink:
-----------------------------------------------------------------------------------

PRESUNUTO Z podobneho tematu:
Atuin píše:Rád by jsem požádal někoho o radu,kdo už se s tímto problémem setkal.Mám čerstvě Punto 2 1.9 TD 80PS.Teď k problému.Při otočení klíčku v zapalovaní se na palubní desce neobjeví kontrolka žhavení.Rosvítí se po 15 sekundách a vydrží blikat asi 20 sekund.Setkali jste se stím někdo?Dále mi svítí na palubní desce stále kontrolka ,že nesvítí některé světlo,ale všechno svítí (parkovačky,potkávací,dálkové,mlhovky,brzdové i zpátečka).Díky moc za jakékoliv info.
Zdravím všechny majitele Punta.
Kaufik píše:poitromasoni - přesunuto

jake zhavici svicky prijdou do punta 97 od bosche?..podle origo parametru nebo i jina znacka nel jste nekdo problemy se zhavickama co se tyce znacky parametru atd.mam tam bosch
_________________
fiat punto 1.7td 46kw 97 mas ho taky napis


---THE END---
safaro píše:Zdarvim
to ATUIN: A nemas nahodou JTD?? Mam Punto II 1.9 JTD a dela to uplne stejne. Starty jsou v poho, tak je to asi normalni. :?
Patrik píše:Problém 1: Nejsem dieselák, takže nevím. Možná se má rozsvítit, až je nažhaveno. Startuje to bez problémů i v mrazech ?

Problém 2: Mk2 má check-control zadních svítilen. Tzn. je-li cokoliv nestandardního, kontrolka se rožne. Nejenže tento systém rozpozná spálenou žárovku, nebo zkrat, on je mnohem preciznější, a pozná, kolik W žárovka odebírá. Tzn. že pokud tam má být třeba 10W žárovka, a ty tam dáš 5W nebo 21W žárovku (mají stejnou patici..), tak to systém pozná !
Zkontroluj si proto osazení zadních svítilen žárovkami, jestli tam jsou přesně ty, co tam mají být.
Patrik píše:K těm žhavícím svíčkám, zkuste se podívat na tohle:
http://www.brisk.cz/index.php?page=zhav ... nicke.html
poitromasoni píše:
Patrik píše:K těm žhavícím svíčkám, zkuste se podívat na tohle:
http://www.brisk.cz/index.php?page=zhav ... nicke.html
prosel jsem nekolik katalogu ale kazdy nabizi jine i od stejneho vyrobce..
Kaufik píše:Zapalovací svíčky
Zapalovací svíčka se skládá ze středové elektrody, izolátoru a pláště se zemní elektrodou. Zemní elektroda je vzduchotěsně upevněna v izolátoru, izolátor je pevně spojen s pláštěm svíčky. Mezi středovou a boční elektrodou přeskakuje zapalovací jiskra, která zapaluje směs benzínu se vzduchem. Na dobrém chodu zapalovacích svíček je závislé spouštění motoru, volnoběžný chod motoru, akcelerace a rovněž maximální rychlost. Proto nesmíme zaměnit předepsaný typ svíčky, který je kromě jiného určen tepelnou hodnotu svíčky, za jiný.
Tepelná hodnota svíčky udává stupeň tepelného zatížení svíčky. Čím nižší je tepelná hodnota svíčky, tím vyšší tepelné zatížení svíčka snese. Svíčka lépe odvádí teplo a brání tím detonačnímu spalování (klepání motoru). Má však nevýhodu ve vyšší samočistící teplotě, to znamená, že je náchylná ke vzniku usazenin, a to obzvláště tehdy, když motor během jízdy nedosáhne provozní teploty (jízdy po městě, jízdy na krátké vzdálenosti v zimě). U „teplých“ motorů se zpravidla používají „studené“ svíčky (tepelná hodnota od 06), protože se od nich požaduje vyšší výkon.
Měděnné (Cu) jádro středové elektrody a ještě více stříbrné jádro má dobrou tepelnou vodivost, a proto mají svíčky z těchto materiálů větší tepelnou odolnost.
Údaj o tepelné hodnotě zapalovací svíčky je obsažen v kódovém označení svíčky, které má u často používaných svíček Bosch a Beru následující uspořádání:

Zapalovací svíčky Bosch:
1 2 3 4 5 6
F R 7 D C 2

1: W = závit M14x1,25 s rovnou dosedací plochou, SW 21; F = závit M14x1,25 s rovnou dosedací plochou, SW 16; H = závit M14x1,25 s kuželovou dosedací plochou, SW 16 (SW = šířka klíče).
2: R = s odporem pro odrušení. Funkce zapalování tím není ovlivněna.
3: Tepelná hodnota. Stupnice tepelné hodnoty je udávána od 06 („studená“) do 13 („teplá“), přičemž hodnota 08 odpovídá dřívější tepelné hodnotě 175 (staré označení), 07–200, 06–225 atd.
4: B = délka závitu 12,7 mm, normální jiskřiště; C = délka závitu 19 mm, normální jiskřiště; D = délka závitu 19 mm, prodloužené jiskřiště; L = délka závitu 19 mm, extrémně prodloužené jiskřiště. Údaje o délce závitu se vždy vztahují na zapalovací svíčky s rovnou dosedací plochou. Pokud je navíc uvedeno písmeno „T“ (například „DT“) = tři zemní elektrody.
5: Materiál středové elektrody: bez údaje = Cr-Ni legovaná, C = středová elektroda ze slitiny Ni-Cu, S = stříbrná středová elektroda, P = platinová středová elektroda.
6: 2 = elektrody ze dvou druhů materiálu.

Zapalovací svíčky BERU: 1 2 3 4 5 6
14 F R 7 D U

1: průměr závitu v mm, zde M14x1,25.
2: F = závit M14x1,25 s rovnou dosedací plochou, K = kuželová dosedací plocha.
3: R = odrušovací odpor 5 kW/10 kW (kiloohmů).
4: tepelná hodnota, označení jako u svíček Bosch.
5: délka závitu, jako u Bosch.
6: materiál středové elektrody: U = „ultra“ (Ni-Cu–vázaná středová elektroda), S = stříbrná středová elektroda, P = platinová středová elektroda, O = zesílená středová elektroda; R = se zvýšenou odolností proti abrazi.




Doporučené zapalovací svíčky pro vozidla FIAT PUNTO


Zapalovací svíčky Model

..................PUNTO 55, 60 a 75...PUNTO 90........PUNTO GT
BOSCH.......FR 7 DC2.................FR 6 DC2.........FR 6 DTCW
BERU..........14FR 7 DU...............14F6 DUOR.......................
CHAMPION..RC 9 ZCC................RC 7 ZCC........RC 7 BYC 4
MARELLI.....L 7 LCR............................................................
FIAT...........9 GYSSR..................7 GYSSR..........7 GBYSR 4

Vzdálenost elektrod: 0,9 mm
jamir píše:Zdravím,

dnes sem měnil svíčky a kabely,ale blbec sem si neoznačil kam patří kabely.Sice sem zkoušel několik variant, ale když se mi i kouřilo z nasávaní tak se radši zeptám-vím ,že to má být 1-3-4-2 ,ale nevím jak je to na cívce.

Pohled na motor 1 - 2 - 3 - 4

Pohled na cívky

1
2

3
4

mám 1.2i 75 ELX

Prosím o radu... :)
jamir píše:Správné zapojení na cívkách je:

1
4

3
2

platí pro všechy motory FIRE :)
JuraJakub píše:Nazdárek lidi.Mám jeden menší problém a tak se chci zeptat jestli se něco podobného stalo i někomu z vás.K věci.Svoje Punto jsem koupil před rokem a půl a po pár kilometrech se mě propálila zapalovací "fajka".Oprava proběhla výmněnou za nové kabely (celá sada).Od té doby "Fič" šlape úplně v poho - asi 20000 km.Až teda do minulého týdne :cry: Začalo to škubáním v rozmezí 1200 až 2500 ot./min. a zkončlio chodem na tři válce.Diagnoza - povytáhlá fajka ze svíčky.Celkem prkotina,že?Takže jsem ji zatlačil zpět a vypadalo to, že je po problému.Ale po týdnu a ujetí asi 400 km se celá situace opakovala.Takže jsem ji opět zatlačil zpět a zkusil ji vytáhnout.Myslel jsem si,že bude nějaká volnější, ale byl jsem celkem překvapen jak velkou silou jsem ji dostal ven - držela tam jaxviňa.Takže se ptám: Stalo se někomu něco podobného, případně jak jste to vyřešili?
martello píše:Nevodfoukne ti jí náhodou tlak z válce unikající skrz svíčku :?: skus jí vyměnit.
Joe301 píše:Skor to je tým že sice ona pekne tam drži ale nedrží až tak dobre na kontaktoch tak sa skus z vnutra tam dostat a droha stlač tie kontaky a hned to bude lepšie držat a ten tlak je blbost lebo to by si zbadal len podla výkonu a zvuku a ked po dotlačení išlo všetko OK tak to tým nebude :wink:

*Katy*
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“