TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Jedu na Brisk, no problem, po třech letech fotka.
Přílohy
svíčky.JPG
svíčky.JPG (74.54 KiB) Zobrazeno 3382 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Reklama
 

Uživatelský avatar
jirka690
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 16 čer 2015, 15:48
Bydliště: Zábřeh na Moravě

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od jirka690 »

Taky je mám namontované,sice tvrdí,že mají životnost 60 000km ale já je měním po 15 000,jsem ještě ze staré školy.Svíčky 15 000 olej 10 000km. Najeto 245 000 a bez problémů.Myslím motor,spotřební věci nepočítám.
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od panaman1 »

ja davam jedine NGK sviecky, na tej fotke hore BRISK, biela farba nieje ta spravna, maju byt tehlove, biela je chudobna zmes...u mna je podla manualu predpisana vymana kazdych 30tis km... menim ako sa podari, niekdy 30, niekedy 50....nikdy nebol problem..
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

A může být chudá směs, když jsem měl od mechanika o zub vedle nastavený rozvoďák?
Ventily se mi otvíraly a zavíraly skoro o 10 stupňů dříve, už jsem to tu psal. Když jsem to fotil, tak jsem to zrovna řešil, jezdil jsem s tím skoro rok.
Prosím o sofistikovanou odpověď a co teď můžu čekat, když už to mám správně, motor si na to pořád nějak nemůže zvyknout a to jsem mu i smazal učení v diagnostice, ale není zatím moc najeto.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od panaman1 »

niesom uplne ze motorovy odbornik, mozne to je ze to ti robilo zlu zmes... zmes upravuje lambda sonda. spravna farba by mala byt taka tehlova, cierna farba je bohata zmes, ale dolezite je aj ako dlhe trasy jazdis...ked kratke tak sviecky by si mal skor cierne...osobne nemam dobre sksenosti s BRISKami tymito 3 elektrodovymi. nie z fiatu ale z hondy a tam vynechavali, nespalovali dobre, hoci boli pre to auto urcene ako jedna z moznosti... tieto su urcene pre tvojho fiata? dolezita je aj teplota sviecky, nieje to jedno co tam das...osobne davam povodne co tam boli a to su NGK. zatial som mal vzdy tehlovu farbu, a najazdene mam 160 tis...
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od panaman1 »

pokial mas tieto sviecky BR DR15TC tak tie niesu pre to punto co mas v popise, a to uz minimalne pre vzdialenost elektrody, tie co tam maju byt maju elektrodu o dalej brisk 0,8 ostatny 0,9. pokial mas punto 1,2 8V 60HP. potrebujes tam zrejme tieto NGK NG BKR5EZ. pocas vyroby sa to menilo ale az v 2004.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Díky za rady, lambdy mám nové, díval jsem se na diag za provozu, žádné vynechání zapálení nemám. Možná mají větší vzdálenost elektrody, to může mít vliv na průraz cívky. Zajímá mě, jak dlouho trvá (km), než se řj naučí nové parametry (ten rozvoďák).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od patriot99 »

10 az 20km 8)
Fiat Punto 1.2 59kW
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Najeto tak přes 100 a cítím, že motor začíná mít výkon a přestává pocukávat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od slabostka »

Skôr sa mohli poškodiť ventily - chudobná zmes horí dlhšie a po otvorení výfukových je stále vysoká teplota ktorá ich poškodzuje - to je princíp poškodenia výfukových v. pri zlom nastavení LPG.... plus ak sa výfukové v. otvorili skôr než mali rovnako sa mohli poškodiť
takže v tvojom prípade môže byť chyba práve v tom že sa poškodili vysokými teplotami a žiadne "učenie" RJ sa nekoná...
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Tak ti děkuji, to už je asi jediná možnost, zabroušení ventilů, že?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od slabostka »

Vitaml píše:Tak ti děkuji, to už je asi jediná možnost, zabroušení ventilů, že?
- asi by trebalo skontrolovať kompresiu popr. vôľu ventilov ak tam nie sú hydraulické zdvihátka - to neviem...
a čo presne sa ti nezdá - nemá výkon?
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Zdá se mi menší výkon a pocukává se, spotřeba je taky vyšší, ale zlepšuje se to, vím že na dvou ventilech je vůle asi 0,5 mm, na ostatních v normě, snímače u klapky podle diagnostiky za provozu také v pořádku, zápaly nechybí, lambdy také OK (2 roky nové).

Dá se nějak udělat bohatější směs? Třeba úpravou lambdasondy (třeba nějaké pouzdro) ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od slabostka »

Lambda slúži len na jemné doladenie zmesy... načo bohatšiu zmes? Ale dajme tomu že bohatšiu zmes by si vymyslel keby čidlo teploty ukazovalo nižšiu teplotu než je - imitoval by si potrebu "sytiča" alebo by si nejako privádzal viac vzduchu do sania - nejaké prisávanie - diera do sania, asi pred čidlo teploty-tlaku, systém by chcel viac vzduchu vyvážiť väčším množstvom paliva....
Ale nerozumiem čo by si chcel dosiahnuť, problém treba riešiť tam kde je....
Inak ja so mal chybný snímač teploty a tlaku vzduchu, robilo mi dosť bohatú zmes a v zime mi normálne RJ odstavila auto - motor zastavil, musel som počkať pár minút a potom naštartovať opakovane. Ja by som do toho nijako nezasahoval...
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Tak se podívej nahoře na moje svíčky a sám jsi to říkal, mám chudou směs.
Sytič je skoková změna, já potřebuji jen mírně zvýšit bohatost směsi.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“