klaknute Turbo IHI vl7

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

Nazdarek, kupil som si weekendovu hracku Fiat Punto 1,4 GT Turbo. Pustil som sa do rozoberacky a zistil som ze vela veci je na vymenu popripade na repas. jednou z veci je aj turbo. Po vymontovani a rozobrati som zistil ze ma standardnu vadu a to prasknute telo. Samozrejme okrem inych vád ako su zbrusene lopatky a vakel :) otakza je ci ma niekto skusenosti s nahradenim originalneho japonskeho IHI VL7 za nieco ine napriklad garret ktory sa da aspon repasovat :)

pre ozrejmenie neidem z toho trieskat ziadnych 300 koni, nechce sa mi srat s vymenou veci za kovane, so vstrekmi a podobnymi hovadinami, to by som do toho rovno natlacil 2 liter z coupecka. na take male lahke auticko na provokaciu po meste popripade soft sprintik na zraze musi stacit +-180ps co by sa malo dosiahnut len chipom a zopar drobnostami ako vecsie ICcko, otvorit sanie a vyfuk a mozno o trosku vacssie turbenko. Teda aspon taka je moja predstava :) Ak sa mylim privitam rady a nazory :))

zatial som zacal tym ze som vymenil zopar hadic, rozvody, remene, filtre, naplne, olej 10/60, pretesnil vanu, ventilveko, zmeral kompresiu (+-12), vramci vane vymenil ojnicne loziska a rozobral a vycistil olejove cerpadlo, vymenil sviecky a svieckove kable, oholil vyfuk odpredu az dozadu a na hulvata vyhadzal komplet auto az na palubovku a stropnicu.

ostal som visiet uz len na tom turbe. neviem sa rozhodnut. ako som sa docital repas takeho turba je skor nerealny takze sa zmierujem s tym ze kupim nove (jednu jednu jazdenku som si uz kupil ale bola v este horsom stave ako to moje takze mam dve tazitka na pracovny stôl), ale v tych cenovych relaciach je uz sirsi vyber tak by som privital neaku radu :)
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

jestli nechces zadnej hard core tak doporucuji Tb2209 Garrett z Nissanu ma nejmensi housing a tim paem bude i mensi lag. (samosrejme vetsi nez je na IHI). jinak dalsi schopna nahrada je kalsicka Garrett T2525 treba nejvic pouzivany v Nissanu 200sx.

s timhle turbem udelas cca 180-190koni. podle dalsiho naladeni a uprav....

nejlepsi volba je koupit Nove a to Garrett GT2554 velikostne to je T25.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

A ako su na tom priruby, a miesto? Ziada to velke upravy alebo to sadne?
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

priruba na svody stejna jako IHI=T25.

je jinej sroub na privod oleje tam je M11x1.25 pokud se nepletu

je potreba prevrtat downpipe

mista vsude dost ja mel v aute T28
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

super. to sa bavime o tom Garrett GT2554 hej? ako to je s regulaciou, bude treba asi externu, nie? Vies odporucit aj neakeho predajcu?
mam problem aj so svodami. tie moje pôvodne som zistil ze uz boli zvarane a prasknute vo zvare. tak som si zohnal druhe jazdene ale tiez nevyzeraju zrovna najlepsie tak rozmyslam ci kupit na ebay neake nerezaky.
Najhorsie na tom je ze punto GT v mojom okoli nikto ani len nevidel takze nie je sa koho pytat na rady :D
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

svody stoji cca 10000kc + turbo bude stat kolem 20000kc takye to neni z nejlevnejsiho. jinak ja neznam moc lidi co pouzivaji 2554 vsichni davaji spis 2560R to je velikostne T28 vic vykonu
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

Aha no tak ja si necham poradit. Radsej pojdem do niecoho co uz je odskusane a overene. T28 si ziada viac uprav? Je nutne menit napr aj vstreky a cerpadlo alebo to roztoci aj seriovy motor?
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

jo gt2560r je ono. ale k tomu musis udelat poradnej FMIC,vyfuk aspon 60mm,sani,vstriky aspon 284ccm,pumpu walbro to je jen pro jistotu,namapovat to SEB 4, a udelat poradnou regulaci turba to je alfa&omega v ladeni takze bych doporucil EBC.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

fuha fuha, moc informacii pre v podstate laika :D ak by ta to moc neotravovalo, vies mi napisat linky na konkretne veci, popripade cisla dielov pre objednanie? :D
bol by som ti velmi zaviazany. Dakujem
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

tie vstreky popripade z akeho modelu by mi zapasovali nech viem co objednat. Vzhladom na to co mas v aute ty, predpokladam ze si si tymto vsetkym presiel a mas to v malicku :P
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

tohle drobne ladeni uz mam za sebou.

intercooler: fmic.sk objednat aspon 750x230x65
EBC: electronic boost controller nevim jak na SR ale u nas v CR moc nedostupna vec takze hledej na ebay napr, KHS
vyfuk: kup trubky a svaruj dozadu staci nejakej uni ladenej koncovej dil
sani: hlinikove trubky+spojky silikonove ja mel prumer 75mm+filt(Simota,Green,HKS,K&N....) vyber si
chip: mam doma nejake napis co mas za rok vyroby a pocet kw
Vstriky: tobe budou stacit z fiatu coupe 2.0 16v jsou to 284ccm
pumpa: walbro 255l/h to je jen pro jistotu neni podmninkou
bow: ja sem mel HKS a byl jsem spokojen. nebo muzes mit bailey,Bidrin to je na tobe



no potom musis predelat cele sani pomoci tech trubek aby filtr byl co v nejmensi moznem chladnem miste s pristupem cerstveho vzduchu.)

samosrejme kvuli velkemu ic se musi predelat i jeho trubky.

hledej na foru italiancars.org je tam toho dost vcetne meho projektu
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

super perfektne, presne toto som dufal ked som sa regol na toto forum ze tu najdem niekoho kto uz ma nieco taketo za sebou a bude vediet poradit.
mam rv 1999, 96kw.
Ak mas neake veci na predaj co ti ostali z predoslich stages uprav a hodili by sa mi kludne mi pisni a urcite spravime deal.
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
StanleyPC
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 31 kvě 2013, 18:02

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od StanleyPC »

popripade co si myslis o swape na 2.0t 16v z coupecka?
Fiat 1,4 GT Turbo rv.99 96kw / UNDER CONSTRUCTION
KW, OZ, Garrett GT2560R, FMIC, EBC, HKS bow,...
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: klaknute Turbo IHI vl7

Příspěvek od kubito »

swap na 2.0 16VT je z hlediska zavodu k nicemu protoze pojedes kategorii special. motor sam o sobe upravit stoji dost penez a je to hodne narocne.

nemluve o tom ze jsi asi zacatecnik takze realizaci swapu radsi nezkousej neni to jen tak tam polozit motor. upravuj puvodni az nebude stacit 300koni ktere to hrave zvladne tak premyslej dal.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“