Subjektivní dojem z výkonu motoru Mulťi

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Rufu
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 25 kvě 2008, 11:27
Bydliště: Liberec

Subjektivní dojem z výkonu motoru Mulťi

Příspěvek od Rufu »

Zdravím ,mám Mulťu od včerejška .Najeto cca 300 vlastních km.
Je to 1.9JTD 105PS r.v. 2000.
Auto bylo podle všeho servisované atd.tj,chod motoru je plynulý,má nějaké kosmetické vady na karoserii.
Problém je že mi připadá jako mdlé při zrychlení .Turbo zapíná podle poslechu asi tak na 2000 otáčkách,ale nějak se to neprojevuje na výkonu.
V práci jsem donedávna jezdil s Caddym 1.9 a v něm jak jsem na to šlápnul tak jsem bez obav předjížděl kde co.Ne že bych to u rodinného auta potřeboval. :)

Je možné že by na vině byla ta váha vzduchu?Zkusím ji odpojit jak je psáno na foru. Nebo je to vlastnost díky váze vozidla?
Reklama
 

Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

ahoj, motor s tdi a jtd má jiný systém vstřikování a jiný průběh výkonu turba. u tdi je to onen známý kopanec do zad a následná smrt ve vyšších otáčkách. u jtd je to plynulejší, ale táhne dál do vyšších otáček. a samosebou je na vinně i váha vozu.
www.minimaxa.cz
Uživatelský avatar
godolphin
Fiaťák
Příspěvky: 63
Registrován: 21 črc 2007, 16:18
Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od godolphin »

Pretekárske auto to určite nie je, fyziku neoklameš, je široké a vysoké a to má určite veľký vplyv na zrýchlenie, ale na pretekanie sme si predsa naše "herečky" nekupovali že ?... :lol:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rufu
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 25 kvě 2008, 11:27
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Rufu »

Ok,díky za vysvětlení.Opravdu když to přišlápnu trak je to lepší.Holt mám asi moc lehkou nohu. :wink:
jindřich
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2008, 22:25

přečipování

Příspěvek od jindřich »

Dost se to zlepšilo po lehkém přečipování (http://www.diesel-technik.cz/ - pro členy multipla klubu je tak sleva) - motor má mnohem větší sílu už od nižších otáček. Rozhodně doporučuju.
Globusman
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 379
Registrován: 26 lis 2006, 21:07
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: přečipování

Příspěvek od Globusman »

jindřich píše:Dost se to zlepšilo po lehkém přečipování (http://www.diesel-technik.cz/ - pro členy multipla klubu je tak sleva) - motor má mnohem větší sílu už od nižších otáček. Rozhodně doporučuju.
A jakpak se zlepšila spotřeba???
jindřich
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 17 čer 2008, 22:25

Re: přečipování

Příspěvek od jindřich »

Globusman píše: A jakpak se zlepšila spotřeba???
No, já jsem ji předtím moc neměřil, ale -půl litru to bude určitě...
Teď jezdím dost přesně za 7.0, z 80 % po dálnici, a nijak to nešetřím - vždycky vyjedu s předsevzetím, že budu šetřit a tak, ale pak mě pohltí provoz v levém pruhu a stejně musím jet těch 140+, abych přežil :-)
Globusman
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 379
Registrován: 26 lis 2006, 21:07
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: přečipování

Příspěvek od Globusman »

jindřich píše:
Globusman píše: A jakpak se zlepšila spotřeba???
No, já jsem ji předtím moc neměřil, ale -půl litru to bude určitě...
Teď jezdím dost přesně za 7.0, z 80 % po dálnici, a nijak to nešetřím - vždycky vyjedu s předsevzetím, že budu šetřit a tak, ale pak mě pohltí provoz v levém pruhu a stejně musím jet těch 140+, abych přežil :-)
7 litrů nafty? To já jezdím za 6,7 i s rakví na střeše a bez chipu :lol:
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe :?
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

stifmajstrABARTH píše:Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe :?
hele tak to si přehnal s tím obrázkem!
Vypadá to, jakoby cinque močilo na multi...že by se ti tam vloudil nějaký vir? Schválně by si to přece neudělal...
1,6 16V BiPower
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

stifmajstrABARTH píše:Vyssi vykon a nizsi spotreba proste nejdou k sobe :?
ale jasně že jdou, pokud máš víc výkonu, nemusíš tolik tlačit na plynový pedál a o to méně to papá :roll: ověřená záležitost :P
www.minimaxa.cz
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Nevim jestli ma cenu se k tvymu prispevku vyjadrovat :roll: myslim ze te usetrim :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

stifmajstrABARTH píše:Nevim jestli ma cenu se k tvymu prispevku vyjadrovat :roll: myslim ze te usetrim :wink:
jen se vyjádři, rádi se necháme poučit, ale pokud možno něčím z tvé vlastní praxe, a ne zas něčím, co jsi někde přečetl. Proč by nemělo platit, že budu li motor míň honit, bude míň baštit? Když vím z vlastní zkušenosti, že to tak je :wink:
www.minimaxa.cz
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Nebudu se stebou bavit pac se bavit neumis...kdyz uz nevis jak tak si delas ze me srandu nebo prestanes psat.... :wink: a zamysli se ned tiim treba na to prijdes sam :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

OK, odpovím já. Sériové automobily mají z výroby standartní nastavení řídící jednotky motoru. Individuální úpravou řídící jednotky motoru lze dosáhnout většího výkonu až o 35% u přeplňovaných motorů a až o 10% u motorů bez přeplňování a to bez vlivu na životnost motoru.

Co se týče spotřeby paliva, tak po úpravě řídící jednotky motoru má automobil větší výkon a točivý moment. Příklad: automobil před nachipováním jede do většího stoupání a jelikož nemá dostatečný výkon, musí řidič přeřadit na nižší stupeň. A tím se motor dostane do vyšších otáček a má vyšší spotřebu paliva. U nachipovaného automobilu, nemusí řidič přeřadit na nižší stupeň a automobil jede téměř stejnou rychlostí, protože má motor dostatečně vyšší výkon. Tím bude mít motor nižší otáčky a tím i nižší spotřebu paliva než u automobilu před úpravou řídící jednotky motoru.

Tento příklad se dá použít i na dobu životnosti motoru. Čím méně cyklů prodělá motor, tím bude delší jeho životnost. Na příkladu to znamená, že musíme-li přeřadit na nižší stupeň, motor bude mít vyšší otáčky a prodělá více cyklů, než u nachipovaného motoru, kde nebudeme muset do kopce přeřadit, díky vyššímu výkonu. V praxi to znamená, čím méně cyklů, tím je životnost motoru několikrát delší.

Samozřejmě hovořím o chipování s rozumem a šitém na míru přímo na ten či onen motor, které je provedeno tak jak má a nevzniká větší zatížení motoru, potom by samozřejmě mohlo dojít k poškození motoru.

zdroj: http://www.chiptunningmoto.cz/index.php ... &Itemid=38

s tímto názorem se ztotožnuji, protože je v praxi odzkoušen, viz zkušenosti moje a kolegů
www.minimaxa.cz
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“