Zdravím,
rád bych se zeptal na radu, jak naložit s nefunkčním posilovačem řízení. V průběhu jízdy se rozsvítila kontrolka, ale posilovač fungoval. Po novém nastartování již nenaskočil. Mechanik závadu vyřešil výměnou pojistky - následně to asi půl hodiny fungovalo a problém se opakoval. Koupil jsem tedy nový díl, ale stejně jako v případě toho původní jej nelze přihlásit (vůz jej nedetekuje). Pro jistotu jsem použitý díl vyměnil za nový kus, ale stále to samé - připojím jej a nic. Zdá se tedy, že problém nebude na straně samotného posilovače.
Kontroloval jsem stav baterie (v pořádku) a taktéž přítomnost napětí na vstupu posilovače (v pořádku, 14 V). Může být v hájí jednotka do které je posilovač připojen? Vše ostatní ale funguje.. Případně nějaký problém v kabeláži?
Tak trochu se obávám, že by mohl být problém v tom původním posilovači, který byl špatný (přepálená pojistka) a který s sebou mohl vzít něco dalšího, takže již prostá výměna za nový kus nepomůže.
Nějaké nápady jak situaci řešit? Máte případně tip na nějaký dobrý servis v okolí Brna?
Díky!
M.
Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
kontaktuj člena Spritwolker ten ví o servech vše
https://www.club-fiat.com/memberlist.ph ... ile&u=4070
https://www.club-fiat.com/memberlist.ph ... ile&u=4070
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
niektore auta to maju tak že po výmene sa to musí nakonfigurovat!
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
Nedávno jsem Spiritwolkrovi psal ohledně serva na BravoII, měl jsem krátkodobý výpadek kdy se rozsvítíla kontrolka a přestalo servo fungovat,ale po chvíli se to samo spravilo a do teď je klid...zatim Psal mi,že na servu BravoII se nedají měnit díly tak jako na Grande Puntu apod. a že se to repasuje celé snad až v Itálii, zkus mu napsat a popiš mu tvůj problém,poradí ti.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
Precital som si pozorne tvoj prispeok a je tu nedostatok informacii:
-
Posilovac je dobre diagnostikovatelny cez MES...Bola robena diagnostika, aspon vycitanie chyb a pozretie ostatnych parametrov?
V tvojom prispevku je tak malo klucovych informacii, ze od PC je velmi tazko poradit......
-
Poistka bola prepalena, mechanik ju vymenil za novu, pol hodiny to fungovalo a potom zase poistku prepalilo?..Bola vobec prepalena, ked ju mechanik prvy krat menil???Mechanik závadu vyřešil výměnou pojistky - následně to asi půl hodiny fungovalo a problém se opakoval
Kupil si nepouzity novy diel?..Alebo novy, rozumej druhy z vrakoviska?..Ako si zistil ze povodny posilovac nejde "prihlasit"?.. Ako si zistil, ze "novy" nejde tak isto prihlasit??Koupil jsem tedy nový díl, ale stejně jako v případě toho původní jej nelze přihlásit
"Pripojim a nic" - co nic, nic nesvieti na pristrojovke, neblika, odometer na pristrojovke blika/neblika....???Pro jistotu jsem použitý díl vyměnil za nový kus, ale stále to samé - připojím jej a nic
Posilovac je dobre diagnostikovatelny cez MES...Bola robena diagnostika, aspon vycitanie chyb a pozretie ostatnych parametrov?
V tvojom prispevku je tak malo klucovych informacii, ze od PC je velmi tazko poradit......
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
Předpokládám, že přepálená byla, jelikož po výměna problém na chvíli zmizel.
Dneska jsem s kolegou zkoušel připojit diagnostiku - bohužel se nám nepodařilo rozumně připojit přes bluetooth a kabel měl pouze pro starší Fiaty (VAG). Dostali jsme se tedy pouze do hlavní řídící jednotky.
Chyby následující: (+ info co jsem dohledal)
U1700 - CAN network (NCM - NCB) - (No signal, Stored) // Engine Management ECU - Body ECU
U1601 - CAN network - (Stored, Light On) // C-Can line error (High speed CAN network)
U0426 - Electronic key - (No signal, Stored)
Zkoušeli jsme i abs, airbag - ale zde to psalo, že je potřeba ELM. U posilovače řízení se to ani nepřipojilo. Vzhledem k mizerné diagnostice to asi není jisté, ale vypadá to spíš na problém v komunikaci. Zkusím objednat pořádný kabel a nebo s tím sjet někam na diagnostiku.
Předpokládám, že problém s CAN se asi nebude řešit tak snadno.
Díky,
M.
Dneska jsem s kolegou zkoušel připojit diagnostiku - bohužel se nám nepodařilo rozumně připojit přes bluetooth a kabel měl pouze pro starší Fiaty (VAG). Dostali jsme se tedy pouze do hlavní řídící jednotky.
Chyby následující: (+ info co jsem dohledal)
U1700 - CAN network (NCM - NCB) - (No signal, Stored) // Engine Management ECU - Body ECU
U1601 - CAN network - (Stored, Light On) // C-Can line error (High speed CAN network)
U0426 - Electronic key - (No signal, Stored)
Zkoušeli jsme i abs, airbag - ale zde to psalo, že je potřeba ELM. U posilovače řízení se to ani nepřipojilo. Vzhledem k mizerné diagnostice to asi není jisté, ale vypadá to spíš na problém v komunikaci. Zkusím objednat pořádný kabel a nebo s tím sjet někam na diagnostiku.
Předpokládám, že problém s CAN se asi nebude řešit tak snadno.
Díky,
M.
Re: Fiat Bravo 2 - Nefunkční posilovač řízení
Bez dobrej diagnostiky to nepojde (MES+Elm). Elektricky posilovac je uzol v sieti a musi komunikovat ako s diagnostikou, tak aj s BC..Bez toho je zbytocne kupovat nove alebo pouzite posilovace..
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex