Ztráta oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Ztráta oleje
Ahoj mám takový dotaz mám Fiat Punto 97, 1.1 a poslední dobou zjišťuji ztrátu oleje. Dolívám cca 1l oleje za 2 měsíce, před měsícem jsem umyl celý motor a cca po 10-ti dnech byl celý motor "zasraný" od oleje. Chci vyměnit těsnění pod hlavou pomůže mi to nebo máte nějaké jiné zkušenosti co to může být?? Auto jede jinak docela v pohodě.
- Reklama
Re: Ztráta oleje
Ak ten olej ide von tak zrejme cez miesta kde môže: tesnenie veka ventilov, olejovej vane, odvetrania - klukovej skrine popr. ak je aj cez odvetranie veka ventilov , môže aj cez otvor kde sa meria hladina oleja.... prejsť hadičky,hadice,miesta kde sú spony....
Cez tesnenie pod hlavou neviem, ak by bolo prasknuté tak sa prejaví aj inak - olej v chladiačke, emulzia na viečku nalievacieho otvoru oleja....
Asi najlepšie bude motor vyčistiť a potom sledovať kde je pravdepodobné miesto úniku...
Ďalšia možnosť - ak by sa olej pálil - piestne krúžky, guferá...
Cez tesnenie pod hlavou neviem, ak by bolo prasknuté tak sa prejaví aj inak - olej v chladiačke, emulzia na viečku nalievacieho otvoru oleja....
Asi najlepšie bude motor vyčistiť a potom sledovať kde je pravdepodobné miesto úniku...
Ďalšia možnosť - ak by sa olej pálil - piestne krúžky, guferá...
sporting speedgear r.v. 2000
Re: Ztráta oleje
Zjištění důvodu úbytku oleje
Je-li motor zaolejovaný a zjistíme-li nadměrný úbytek oleje, hledáme závady na těchto místech:
– Sejmeme víčko z hrdla pro plnění oleje a prohlédneme těsnění, zda není porézní nebo jinak poškozené.
– Zjistíme stav těsnění krytu hlavy válců.
– Prohlédneme těsnění pod hlavou válců.
– Zkontrolujeme těsnost olejového filtru.
– Prohlédneme těsnění olejové vany.
– Zkontrolujeme stav oleje a čidlo pro měření tlaku oleje.
– Zkontrolujeme těsnění mezi motorem a převodovkou (těsnící kroužek setrvačníku nebo osy převodovky).
Vzhledem k tomu, že při některé netěsnosti znečistí olej velkou část motoru a na první pohled nepoznáme místo úniku oleje, je třeba postupovat takto:
– Řádně umyjeme motor. K umytí motoru použijeme běžný prostředek pro mytí za studena, kterým motor postříkáme a po krátkém působení opláchneme motor vodou. Předtím zakryjeme zapalovací cívku a alternátor.
– Všechna uvažovaná místa, spoje a těsnění posypeme vápnem nebo klouzkem.
– Zkontrolujeme stav oleje, případně olej doplníme.
– Provedeme zkušební jízdu. Dostatečně ohřátý olej lépe proniká netěsnými místy. Při zkušební jízdě ujedeme velkou rychlostí vzdálenost asi 30 km.
– Závadu hledáme pomocí lampy. Po zjištění netěsnosti ihned netěsné místo opravíme.
Je-li motor zaolejovaný a zjistíme-li nadměrný úbytek oleje, hledáme závady na těchto místech:
– Sejmeme víčko z hrdla pro plnění oleje a prohlédneme těsnění, zda není porézní nebo jinak poškozené.
– Zjistíme stav těsnění krytu hlavy válců.
– Prohlédneme těsnění pod hlavou válců.
– Zkontrolujeme těsnost olejového filtru.
– Prohlédneme těsnění olejové vany.
– Zkontrolujeme stav oleje a čidlo pro měření tlaku oleje.
– Zkontrolujeme těsnění mezi motorem a převodovkou (těsnící kroužek setrvačníku nebo osy převodovky).
Vzhledem k tomu, že při některé netěsnosti znečistí olej velkou část motoru a na první pohled nepoznáme místo úniku oleje, je třeba postupovat takto:
– Řádně umyjeme motor. K umytí motoru použijeme běžný prostředek pro mytí za studena, kterým motor postříkáme a po krátkém působení opláchneme motor vodou. Předtím zakryjeme zapalovací cívku a alternátor.
– Všechna uvažovaná místa, spoje a těsnění posypeme vápnem nebo klouzkem.
– Zkontrolujeme stav oleje, případně olej doplníme.
– Provedeme zkušební jízdu. Dostatečně ohřátý olej lépe proniká netěsnými místy. Při zkušební jízdě ujedeme velkou rychlostí vzdálenost asi 30 km.
– Závadu hledáme pomocí lampy. Po zjištění netěsnosti ihned netěsné místo opravíme.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002