Ztráta oleje

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
hronator
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 17 srp 2014, 20:38

Ztráta oleje

Příspěvek od hronator »

Ahoj mám takový dotaz mám Fiat Punto 97, 1.1 a poslední dobou zjišťuji ztrátu oleje. Dolívám cca 1l oleje za 2 měsíce, před měsícem jsem umyl celý motor a cca po 10-ti dnech byl celý motor "zasraný" od oleje. Chci vyměnit těsnění pod hlavou pomůže mi to nebo máte nějaké jiné zkušenosti co to může být?? Auto jede jinak docela v pohodě.
Reklama
 

slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: Ztráta oleje

Příspěvek od slabostka »

Ak ten olej ide von tak zrejme cez miesta kde môže: tesnenie veka ventilov, olejovej vane, odvetrania - klukovej skrine popr. ak je aj cez odvetranie veka ventilov , môže aj cez otvor kde sa meria hladina oleja.... prejsť hadičky,hadice,miesta kde sú spony....
Cez tesnenie pod hlavou neviem, ak by bolo prasknuté tak sa prejaví aj inak - olej v chladiačke, emulzia na viečku nalievacieho otvoru oleja....
Asi najlepšie bude motor vyčistiť a potom sledovať kde je pravdepodobné miesto úniku...
Ďalšia možnosť - ak by sa olej pálil - piestne krúžky, guferá...
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Ztráta oleje

Příspěvek od rossi »

Zjištění důvodu úbytku oleje
Je-li motor zaolejovaný a zjistíme-li nadměrný úbytek oleje, hledáme závady na těchto místech:
– Sejmeme víčko z hrdla pro plnění oleje a prohlédneme těsnění, zda není porézní nebo jinak poškozené.
– Zjistíme stav těsnění krytu hlavy válců.
– Prohlédneme těsnění pod hlavou válců.
– Zkontrolujeme těsnost olejového filtru.
– Prohlédneme těsnění olejové vany.
– Zkontrolujeme stav oleje a čidlo pro měření tlaku oleje.
– Zkontrolujeme těsnění mezi motorem a převodovkou (těsnící kroužek setrvačníku nebo osy převodovky).
Vzhledem k tomu, že při některé netěsnosti znečistí olej velkou část motoru a na první pohled nepoznáme místo úniku oleje, je třeba postupovat takto:
– Řádně umyjeme motor. K umytí motoru použijeme běžný prostředek pro mytí za studena, kterým motor postříkáme a po krátkém působení opláchneme motor vodou. Předtím zakryjeme zapalovací cívku a alternátor.
– Všechna uvažovaná místa, spoje a těsnění posypeme vápnem nebo klouzkem.
– Zkontrolujeme stav oleje, případně olej doplníme.
– Provedeme zkušební jízdu. Dostatečně ohřátý olej lépe proniká netěsnými místy. Při zkušební jízdě ujedeme velkou rychlostí vzdálenost asi 30 km.
– Závadu hledáme pomocí lampy. Po zjištění netěsnosti ihned netěsné místo opravíme.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“