Zdravím všecky Puňťáky a Puňťačky
Mám problém nejspíš se zatuhlým motorem/převodem předních stěračů.
Spínám-li jednotlivé módy, hnedka se rozběhne jen rychlý (ten úplně spodní) a rychlé setření (nahoru bez aretace). Cyklovač nejede vůbec, jen cvakne relé, a pomalý režim běží jen když ho přepnu z právě běžícího rychlého, postupně zpomaluje až se zastaví, někdy to vydrží déle. Okno samozřejmě průběžně postřikuju.
Skoro to vypadá, jakoby motor neměl sílu ty pomalejší pohyby hnát.. Když jsem měl sundaný ten černý plastový kryt, tedy sundaná i ramena stěračů z těch tisícihranů, všechny režimy běžely bez problému. Stěrače mám nový, drží si klasický odpor vůči sklu, z prostoru kolem motoru stěračů jsem vyklidil po cca půlročním stání u předchozího majitele vrchovatou lopatku listí a tlejícího bordelu a vymyl jsem to tam, včetně toho převodu. Ten se mi ale nepodařilo rozebrat, od motoru jsem to neodmontovával a samotný motor je tak dobře zakrytovaný, že jsem se do otevírání zatím nepouštěl. Umytý mechanizmus jsem promazal wdčkem a kapkou oleje do šicích strojů..
Po tomhle provizorním vyčištění, který eliminovalo moje podezření na chybu v pákách pod volantem se to trošku zlepšilo, jakoby motor měl víc síly i na ty pomalý pohyby. Ale furt to není jak má být, třeba cyklovač jenom cvakne a nic.
Co myslíte, mám se pokoušet o rozborku těch převodů a motoru a čistit to, nebo mám zajít na vrakáč a celý to vyměnit? Co tomu může být?
zatuhlý mechanizmus stěračů
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
zatuhlý mechanizmus stěračů
1996 Punto 60 sx, 1,2 44kw
- Reklama
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
Stejný problém jsem měl já...Jednoduše rozeber celej motor stěračů a pokud tam bude vevnitř bordel tak se ti spálila izolace na vynutí rotoru takže buť si to převinout a nebo radši koupit na vrakáču.
Skus taky sundat ten plastovej blbec aby jsi viděl na motor a postupně hejbat drátkama co vedou do motoru od stěračů a jestli se ti to zrychlí či ti začnou fungovat i ostatní stupně tak to jsou uhlíky ale bohužel pokud jsou uhlíky v r*ti tak zřejmě budeš mít i spálenou izolaci rotoru (nebo statoru nevím co to je neboť to se točí a je tam vynutí a my v práci to máme přesně naopak )postupem času ti i ten nejrychlejší stupeň stírání bude zpomalovat až se zastaví (klidně i uprostřed oken).
Doporučuji koupit tekutý stěrače a nacákat to na okno kdyby ti to náhodou za deště odešlo tak ať aspoň vidíš na cestu.
Pokud ale koupíš motorek na vrakáču počítej s tím že to taky moc dlouho nevydrží a pokud máš auto v super stavu tak si kup novej (ale je to drahý neznačkový jsem viděl za 1500,- a ten co tam je ale novej stojí 2300,-)
Jen pro info já mám auto v katastrofálním stavu po předchozím majteli a na vrakáču jsem žádnej motorek do stěraču nesehnal takže jsem si za cca 150,- koupil tekutý stěrače abych za deště viděl a až odejde spojka která mele z posledního tak zřejmě dostane puňťa smrtící injekci
Skus taky sundat ten plastovej blbec aby jsi viděl na motor a postupně hejbat drátkama co vedou do motoru od stěračů a jestli se ti to zrychlí či ti začnou fungovat i ostatní stupně tak to jsou uhlíky ale bohužel pokud jsou uhlíky v r*ti tak zřejmě budeš mít i spálenou izolaci rotoru (nebo statoru nevím co to je neboť to se točí a je tam vynutí a my v práci to máme přesně naopak )postupem času ti i ten nejrychlejší stupeň stírání bude zpomalovat až se zastaví (klidně i uprostřed oken).
Doporučuji koupit tekutý stěrače a nacákat to na okno kdyby ti to náhodou za deště odešlo tak ať aspoň vidíš na cestu.
Pokud ale koupíš motorek na vrakáču počítej s tím že to taky moc dlouho nevydrží a pokud máš auto v super stavu tak si kup novej (ale je to drahý neznačkový jsem viděl za 1500,- a ten co tam je ale novej stojí 2300,-)
Jen pro info já mám auto v katastrofálním stavu po předchozím majteli a na vrakáču jsem žádnej motorek do stěraču nesehnal takže jsem si za cca 150,- koupil tekutý stěrače abych za deště viděl a až odejde spojka která mele z posledního tak zřejmě dostane puňťa smrtící injekci
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
mne tiez zacinaju haprovat na najpomalsom stierani sa mi zastavia a stoja ale ostatne stupne mi idu normalne,ale co mi najviac vadi je hluk toho motorceke strasne huci ked stiera a neviem cim to je uz som ho aj olejoval wd .....b3da píše:Zdravím všecky Puňťáky a Puňťačky
Mám problém nejspíš se zatuhlým motorem/převodem předních stěračů.
Spínám-li jednotlivé módy, hnedka se rozběhne jen rychlý (ten úplně spodní) a rychlé setření (nahoru bez aretace). Cyklovač nejede vůbec, jen cvakne relé, a pomalý režim běží jen když ho přepnu z právě běžícího rychlého, postupně zpomaluje až se zastaví, někdy to vydrží déle. Okno samozřejmě průběžně postřikuju.
Skoro to vypadá, jakoby motor neměl sílu ty pomalejší pohyby hnát.. Když jsem měl sundaný ten černý plastový kryt, tedy sundaná i ramena stěračů z těch tisícihranů, všechny režimy běžely bez problému. Stěrače mám nový, drží si klasický odpor vůči sklu, z prostoru kolem motoru stěračů jsem vyklidil po cca půlročním stání u předchozího majitele vrchovatou lopatku listí a tlejícího bordelu a vymyl jsem to tam, včetně toho převodu. Ten se mi ale nepodařilo rozebrat, od motoru jsem to neodmontovával a samotný motor je tak dobře zakrytovaný, že jsem se do otevírání zatím nepouštěl. Umytý mechanizmus jsem promazal wdčkem a kapkou oleje do šicích strojů..
Po tomhle provizorním vyčištění, který eliminovalo moje podezření na chybu v pákách pod volantem se to trošku zlepšilo, jakoby motor měl víc síly i na ty pomalý pohyby. Ale furt to není jak má být, třeba cyklovač jenom cvakne a nic.
Co myslíte, mám se pokoušet o rozborku těch převodů a motoru a čistit to, nebo mám zajít na vrakáč a celý to vyměnit? Co tomu může být?
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
to může být čímkoliv...nejlepší je to rozeprat a zjistit v jakým stavu je rotor pokud z pláště bude padat bordel který se nezachytí na statoru tak je spálená izolace a dřív nebo později umře
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
Podobnú závadu mám aj ja. Na prvej polohe nespína , ale dalšie dve fungujú normálne, tak isto aj zatlačením hore - rýchle zotretie funguje , tak mi zostáva iba to rozobrať a zistiť problém. Mne to skorej pripomína poruchu cyklovača , len neviem ako je to tu robené.
Punto 55 S
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
Žiaden katastrofický problém to nebol - po rozobratí krytov som zistil , že je zakorodovaný konektor a po odstránení zaoxydovanej vrstvy z konektoru stierače fungujú.galjo píše:Podobnú závadu mám aj ja. Na prvej polohe nespína , ale dalšie dve fungujú normálne, tak isto aj zatlačením hore - rýchle zotretie funguje , tak mi zostáva iba to rozobrať a zistiť problém. Mne to skorej pripomína poruchu cyklovača , len neviem ako je to tu robené.
Punto 55 S
Re: zatuhlý mechanizmus stěračů
Ahojte,
Po udrení prvých mrazov mi akosi blbnú stierače. Fungujú na všetky polohy len pri stieraní drhnú-idú akokeby trhane,aj rýchlosť je zachovaná len trhajú. Ihneď som premazal všetky kĺby,no problém nezmizol. Myslíte,že to bude niečo po elektrickej stránke? Nikdy som to nerozoberal..Poraďte, načo konkrétne sa zamerať...Díky za rady!
Po udrení prvých mrazov mi akosi blbnú stierače. Fungujú na všetky polohy len pri stieraní drhnú-idú akokeby trhane,aj rýchlosť je zachovaná len trhajú. Ihneď som premazal všetky kĺby,no problém nezmizol. Myslíte,že to bude niečo po elektrickej stránke? Nikdy som to nerozoberal..Poraďte, načo konkrétne sa zamerať...Díky za rady!
Bravo 198 1.4 T-jet Sport