aerodynamika Multiply

Nevíte kam to patří, pište to sem...

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

aerodynamika Multiply

Příspěvek od darko »

poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Reklama
 

standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od standor »

Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
Punto Sporting Mk1 16V 6SPEED už 3 roky značky v depozit , Bývalka Idea 1.4 16V 6SPEED , Multipla 2006 LPG, motor po smrti. Punto MK2 1.2 16V

Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED hnije na dvorku ,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od darko »

standor píše:Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
podle mě 0,35
Uživatelský avatar
kober
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 05 srp 2010, 12:54
Bydliště: Praha-východ

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od kober »

Cx je 0,32, což je například stejně jako Ferrari California, Porsche 911 997 GT2 nebo McLaren F1. Tedy na takto krabicoidní tvar skvělá hodnota. Problém je ale v tom, že Cx je jenom bezrozměrný koeficient, kterým se pronásobí čelní plocha auta, kde Multipla díky šířce a výšce asi dost vyniká. Pak do toho ještě vstupuje rychlost a to tak, že kvadraticky, tedy odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Tedy prakticky - například při 130 km/h je odpor o 40% vyšší, než při 110 km/h (toto platí pro všechny auta, ale u Multiply si toho člověk díky té spotřebě všimne trošku více).
Já jsem se na dálnici ustálil na průměru mezi 110 a 120 km/h, do kopce jezdím pomaleji, z kopce rychleji, a daří se mi jet za devět. S Bravou se stejným motorem jsem na stejné trase jezdil při průměru kolem 130 km/h za 7,5 litru. Halt, děti jsou drahá sranda.
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od mad mike »

taky nemůžete po 1,6 motoru chtít závodní zázraky, kór trochu naložení. a při protivětru se blbě jede i mě :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od peta.smolik »

darko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Jezdi jen po větru :lol:
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od darko »

peta.smolik píše:
darko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Jezdi jen po větru :lol:
Namontuji na střechu vratiplachtu,popř. kosatku a využiji bočního větru.
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od Mišan »

Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde :?
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od darko »

Mišan píše:Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde :?
ale ano,budu couvat :D
milos
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 23 led 2011, 17:39

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od milos »

Ahoj kluci predpokladam ze mate benzinaky ja jenom prihodim malej poznatek kterej uz mozna vite on motor sam o sobe ma urcity vykon kw.Ale to co tam vyrobce do toho motoru dal mluvim o 10ti letem aute myslim tim vykon kw tak ten se postupem casu straci o neake kw je to dano opotrebenim motoru takze jestli vykon nestci rada na zaver jiny motor treba 1.9 16V nebo nacipovat mne cipovani ceka v prosinci :D
http://www.dieseltechnik.cz" onclick="window.open(this.href);return false; mam skusenost pan ma dlouho letou praxi.
Uživatelský avatar
mustang2
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 204
Registrován: 09 úno 2011, 08:07

Re: aerodynamika Multiply

Příspěvek od mustang2 »

tak nevím ale mně plně naložená nejde přes 8,5 na plyn a to jsem vezl z Rakouska na střeše skříň

holt je to cihlička tak když fouká sylnější vítr jde to znát a 1,6 není žádná síla ale nekupoval jsem si sporťák
a to jezdím většinou 120-130 km/h a hluk? nevím ale Forman hučel víc takže mi to nějak nepřijde jen jak jedu s příčníky tak to hučí až moc
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)

tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Ostatní“