aerodynamika Multiply
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
aerodynamika Multiply
poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika Multiply
Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
Punto Sporting Mk1 16V 6SPEED už 3 roky značky v depozit , Bývalka Idea 1.4 16V 6SPEED , Multipla 2006 LPG, motor po smrti. Punto MK2 1.2 16V
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED hnije na dvorku ,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED hnije na dvorku ,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Re: aerodynamika Multiply
podle mě 0,35standor píše:Taky by mne zajímalo Cx a nikde jsem to nenašel.
Re: aerodynamika Multiply
Cx je 0,32, což je například stejně jako Ferrari California, Porsche 911 997 GT2 nebo McLaren F1. Tedy na takto krabicoidní tvar skvělá hodnota. Problém je ale v tom, že Cx je jenom bezrozměrný koeficient, kterým se pronásobí čelní plocha auta, kde Multipla díky šířce a výšce asi dost vyniká. Pak do toho ještě vstupuje rychlost a to tak, že kvadraticky, tedy odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Tedy prakticky - například při 130 km/h je odpor o 40% vyšší, než při 110 km/h (toto platí pro všechny auta, ale u Multiply si toho člověk díky té spotřebě všimne trošku více).
Já jsem se na dálnici ustálil na průměru mezi 110 a 120 km/h, do kopce jezdím pomaleji, z kopce rychleji, a daří se mi jet za devět. S Bravou se stejným motorem jsem na stejné trase jezdil při průměru kolem 130 km/h za 7,5 litru. Halt, děti jsou drahá sranda.
Já jsem se na dálnici ustálil na průměru mezi 110 a 120 km/h, do kopce jezdím pomaleji, z kopce rychleji, a daří se mi jet za devět. S Bravou se stejným motorem jsem na stejné trase jezdil při průměru kolem 130 km/h za 7,5 litru. Halt, děti jsou drahá sranda.
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
Re: aerodynamika Multiply
taky nemůžete po 1,6 motoru chtít závodní zázraky, kór trochu naložení. a při protivětru se blbě jede i mě
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika Multiply
Jezdi jen po větrudarko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: aerodynamika Multiply
Namontuji na střechu vratiplachtu,popř. kosatku a využiji bočního větru.peta.smolik píše:Jezdi jen po větrudarko píše:poslední dobou pozoruji,když jedu z Mlokem po dálnici v protivětru,je čí dál víc na sílu větru citlivá.Při silnějším větru aerodynamický hluk přehlušuje motor a není možné jet rychleji než 125 km/h.Spotřeba cca 10-11 L/100 km.Nemám na střeše žádnou rakev ani protiprůvanové plexi či podobné aeronesmysly.Po větru to jede v poho.Máte podobné zkušenosti, nebo jenom moje Multizdechlina má odpor vzduchu vržené cihly ?
Re: aerodynamika Multiply
Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: aerodynamika Multiply
ale ano,budu couvatMišan píše:Já nevím ty plachty... Úkolem motoru je překonat všechny třecí a valivé odpory a taky odpor vzduchu aby se to auto mohlo pohybovat. Pokud svůj základní úkol evidentně nezvládá, je třeba se mu věnovat. Znatelné poklesy výkonu se tu už řešily a bude kromě jiného záviset i na druhu motoru na co se zaměřit. Po větru a prázdná si Mulťa vystačí i s polovičním výkonem. Proti větru se jít nemá, někdy to ale jinak nejde
Re: aerodynamika Multiply
Ahoj kluci predpokladam ze mate benzinaky ja jenom prihodim malej poznatek kterej uz mozna vite on motor sam o sobe ma urcity vykon kw.Ale to co tam vyrobce do toho motoru dal mluvim o 10ti letem aute myslim tim vykon kw tak ten se postupem casu straci o neake kw je to dano opotrebenim motoru takze jestli vykon nestci rada na zaver jiny motor treba 1.9 16V nebo nacipovat mne cipovani ceka v prosinci
http://www.dieseltechnik.cz" onclick="window.open(this.href);return false; mam skusenost pan ma dlouho letou praxi.
http://www.dieseltechnik.cz" onclick="window.open(this.href);return false; mam skusenost pan ma dlouho letou praxi.
Re: aerodynamika Multiply
tak nevím ale mně plně naložená nejde přes 8,5 na plyn a to jsem vezl z Rakouska na střeše skříň
holt je to cihlička tak když fouká sylnější vítr jde to znát a 1,6 není žádná síla ale nekupoval jsem si sporťák
a to jezdím většinou 120-130 km/h a hluk? nevím ale Forman hučel víc takže mi to nějak nepřijde jen jak jedu s příčníky tak to hučí až moc
holt je to cihlička tak když fouká sylnější vítr jde to znát a 1,6 není žádná síla ale nekupoval jsem si sporťák
a to jezdím většinou 120-130 km/h a hluk? nevím ale Forman hučel víc takže mi to nějak nepřijde jen jak jedu s příčníky tak to hučí až moc
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml