Saci potrubi a spotreba
Moderátor: peta.smolik
Saci potrubi a spotreba
Ahoj vsichni,
mam novou cromu 1.9Jtd 110kW v automatu a at delam co delam nemuzu se dostat se spotrebou pod 8l, pri sviznejsi jizde je kombinovana spotreba nekde kolem 9l.
Byl jsem na diagnostice a ta ukazala spatny "regulacni ventil prutoku" na sani. Na sani je takove soupatko / klapky ovladane elektromotorkem a to pry se zanese karbonem a drhne nebo uplne zatuhne. Pry to nejde vycistit, pry to Fiat vymenoval v zaruce za nejake nove sani, ktere to ma uz lepe resene a jedine co se da delat je kompletni vymena celeho sani za 10.000,-Kc + prace. Nema nekdo podobnou zkusenost popr. radu. Diky. Tesim se na odpovedi.
Zdravim.
mam novou cromu 1.9Jtd 110kW v automatu a at delam co delam nemuzu se dostat se spotrebou pod 8l, pri sviznejsi jizde je kombinovana spotreba nekde kolem 9l.
Byl jsem na diagnostice a ta ukazala spatny "regulacni ventil prutoku" na sani. Na sani je takove soupatko / klapky ovladane elektromotorkem a to pry se zanese karbonem a drhne nebo uplne zatuhne. Pry to nejde vycistit, pry to Fiat vymenoval v zaruce za nejake nove sani, ktere to ma uz lepe resene a jedine co se da delat je kompletni vymena celeho sani za 10.000,-Kc + prace. Nema nekdo podobnou zkusenost popr. radu. Diky. Tesim se na odpovedi.
Zdravim.
- Reklama
Re: Saci potrubi a spotreba
Zdarec, v tom sání je sestava klapek, která se opravdu časem zanese karbonem a přestane fungovat.
Mám osobní zkušenost, že pokud klapky nejsou zadřené a vyčistíš to (opatrně), tak z 80% to opět funguje
jak má. Ale pokud jsou zadřené je nutná výměna. Je pravda, že některé kusy se měnily na záruku.
Tak ti držím palec.
Mám osobní zkušenost, že pokud klapky nejsou zadřené a vyčistíš to (opatrně), tak z 80% to opět funguje
jak má. Ale pokud jsou zadřené je nutná výměna. Je pravda, že některé kusy se měnily na záruku.
Tak ti držím palec.
Fiat panda 1.1 active 2008, Fiat croma 1.9 16v emotion 150HP 2006
Re: Saci potrubi a spotreba
Tak potom co se mi ty klapky 2x zablokovali, hodilo mi to chybu motoru a motor mi skocil do nouzaku, jsem to odpojil od toho ovladaciho motorku a zafixoval ty klapky v otevrene poloze a rekl bych, ze to jezdi mnohem lip.
Ale bohuzel muj problem s vyssi spotrebou je nekde jinde. Nejak se nemuzu dostat s kombinovanou spotrebou pod 8l.
Uz jsem prisel na pricinu a stale nevim co je duvodem. Sleduju okamzitou spotrebu tzn. pri sundane noze z plynu sviti minimalni spotreba 2l/100, ale tak 2x za den se mi stane, ze na stejnem useku, za stejnych podminek pri stejne rychlosti vyssi okamzita spotreba o cca 4l/100km a hlavne pri uvolnenem pedalu stale sviti 7-8l/100 a velice pomalu to klesa k onomu minimu 2l/100. Nekdy se to vrati do normalu nekdy ne. Zajimave ale je, ze pokud zastavim, vypnu motor a znovu nastartuju, tak je hned po problemu.
Nemate nekdo podobnou zkusenost? Na co se mam zamerit? Vaha, EGR, ...
Na diagnostice jsem byl 2x a vzdycky me pochvali jak mi ten motor krasne chodi. Zadna chyba se nenacte a vsechno fachci jak ma, EGR, vaha, klapka.... Chtelo by to mit napichnuty, zrovna kdyz se to projevi, ale klasicky na potvoru, zrovna se nic nestalo, i kdyz jsem s chlapikem z Fiatu obkrouzil pul Usti.
Ale bohuzel muj problem s vyssi spotrebou je nekde jinde. Nejak se nemuzu dostat s kombinovanou spotrebou pod 8l.
Uz jsem prisel na pricinu a stale nevim co je duvodem. Sleduju okamzitou spotrebu tzn. pri sundane noze z plynu sviti minimalni spotreba 2l/100, ale tak 2x za den se mi stane, ze na stejnem useku, za stejnych podminek pri stejne rychlosti vyssi okamzita spotreba o cca 4l/100km a hlavne pri uvolnenem pedalu stale sviti 7-8l/100 a velice pomalu to klesa k onomu minimu 2l/100. Nekdy se to vrati do normalu nekdy ne. Zajimave ale je, ze pokud zastavim, vypnu motor a znovu nastartuju, tak je hned po problemu.
Nemate nekdo podobnou zkusenost? Na co se mam zamerit? Vaha, EGR, ...
Na diagnostice jsem byl 2x a vzdycky me pochvali jak mi ten motor krasne chodi. Zadna chyba se nenacte a vsechno fachci jak ma, EGR, vaha, klapka.... Chtelo by to mit napichnuty, zrovna kdyz se to projevi, ale klasicky na potvoru, zrovna se nic nestalo, i kdyz jsem s chlapikem z Fiatu obkrouzil pul Usti.
Re: Saci potrubi a spotreba
Čus chlape!!!
Je možné, že ty klapky jak jsou zafiksované, tak jednotka motoru hodnotí chod motoru jinak než kdyby chodily na 100%.
Skusil si je vyčistit? Je mi divný, že ti diagnostika nenapsala chybu, když je máš odpojený.
Diagnostika najde chyby jak občasné tak přítomné. To je, že při přítomných se ti rozsvítí kontolka a při občasných většinou ne, ale
zůstanou uložené. Jinak do EGR ventilu bych se nemontoval, protože když ho vyčistíš tak většinou odejde. Ne hned, ale za čas jo!!
Tak jestli ti diagnostika nepíše EGR, tak bych se do toho nemontoval. Repas EGR stojí okolo 5000kč. Tu váhu s klapkou zkus vyčistit, ale já si myslím, že to bude těma klapkama. Já mám taky 150hp v automatu a okamžitá je 2l/100.
Zkus klapky vypucovat a uvidíš je to porod ,ale mělo by to šlapat.
Držím ti palec.
Je možné, že ty klapky jak jsou zafiksované, tak jednotka motoru hodnotí chod motoru jinak než kdyby chodily na 100%.
Skusil si je vyčistit? Je mi divný, že ti diagnostika nenapsala chybu, když je máš odpojený.
Diagnostika najde chyby jak občasné tak přítomné. To je, že při přítomných se ti rozsvítí kontolka a při občasných většinou ne, ale
zůstanou uložené. Jinak do EGR ventilu bych se nemontoval, protože když ho vyčistíš tak většinou odejde. Ne hned, ale za čas jo!!
Tak jestli ti diagnostika nepíše EGR, tak bych se do toho nemontoval. Repas EGR stojí okolo 5000kč. Tu váhu s klapkou zkus vyčistit, ale já si myslím, že to bude těma klapkama. Já mám taky 150hp v automatu a okamžitá je 2l/100.
Zkus klapky vypucovat a uvidíš je to porod ,ale mělo by to šlapat.
Držím ti palec.
Fiat panda 1.1 active 2008, Fiat croma 1.9 16v emotion 150HP 2006
Re: Saci potrubi a spotreba
Ta spotreba 8-9l je real nebo podle PPC? Je taky mozne ze diky otevrenym klapkam prilis bohatou smes, coz muze mit negativni vliv na zivotnost motoru.
Re: Saci potrubi a spotreba
Ahoj, odkud jsi? Ja Decin a okoli. Bylo by skvele (alespon pro me) se nekde srazit.jimi píše:Čus chlape!!!
Já mám taky 150hp v automatu a okamžitá je 2l/100.
Zkus klapky vypucovat a uvidíš je to porod ,ale mělo by to šlapat.
Držím ti palec.
Jinak ten problem co mam se projevoval, i pred tim nez jsem ty klapky odpojil. Je mi jasny, ze s otevrenyma klapkama to bude zrat vic, ale rozhodne to nezpusobi skokovy narust okamzite spotreby.
Vypocet skutecne spotreby provadim pokazde, kdyz tankuju. Vzdy tankuju plnou. A je az neuveritelne, ze se s vypoctenou hodnotou lisim jen o cca 0.1-0.2l. Tzn. 8,1 - 8.2l/100 (kombinovana - normalni jezdeni) je opravdu skutecna spotreba bohuzel. Neni to proste nic co by se mi zdalo, napr. jedu, kouknu na prumernou spotrebu 7.7l, jedu objevi se muj problem, ale nemuzu hned zastavit, ujedu nekolik km a koukam prumer je najednou 8.6l (od nulovani najeto teprv nejakych 50km, proto ten rychly skok).
Me prijde jako by se nekde neco zaseklo, musi to byt neco elektrickeho, jinak si nedovedu, predstavit, ze vypnu motor nastartuju a je klid.
Pripada mi, ze to ma neco spolecneho s tempomatem, protoze se mi zda, ze se to vzdy objevi, kdyz jedu dlouho na tempomat a pak ho vypnu a pridam plyn, ale jednou se mi to stalo i kdyz jsem ho nezapinal.
Ted uz tri dny nepouzivam tempomat a od te doby mi to udelalo jen jednou hned ze zacatku, predevcirem, vcera a dnes rano nic. Jinak se mi to stavalo 2x denne. Tak jsem vynuloval pocitac a budu sledovat a merit.
Co se tyce tech odpojenych klapek, vycistit znamena sundat cely sani (rozvody, cerpadlo... dolu) a vysledek je bez zaruky, navic ty klapky jsou neuveritelne vycvachtany, hlavne ta ridici a spojeni ta rozvadeci tycka na tom ridicim cepu take. Chtelo by to vymenit, ale na sani za 10.000Kc zatim nemam. Navic se obavam, ze u automatu, kde se vetsinou otacky pohybujou kolem 2tis., se ty klapky moc nehejbou, takze mohou brzy zatuhnout karbonem znovu.
Re: Saci potrubi a spotreba
Dnes rano zase a bez tempomatu.
Re: Saci potrubi a spotreba
Zdarec
Já jsem z Českých Budějovic tak snad se někdy potkáme. Jinak k té spotřebě u mě to píše na dálku 5.8l/100, a kombinovaná se pohybuje od 6.5 do 7.5l/100. To co píšeš ty za spotřebu, to mám když tomu šlapu na krk. mám vyskoušeno, že když jezdím na D, tak se spotřeba zvýší a motor je spíš podtočen okolo 2000ot/min. Ale ,když jezdím sekvenci spotřeba spadne na neuvěřitelných 5.8l/100.
Znám pár případů, zě byla ucpaná zpátečka do nádrže a palivo, které se neprotlačilo do nádrže bylo nucené jít výfukem i nezpálené.
Zkus to profouknout.Třeba tam je nějakej špunt. K těm klapkám, musí se to opravdu odstrojit, ale jestli to máš nějak moc volné tak to asi nemá cenu. Pokusím se ti po nich podívat za lepší cenu ju. Kolik máš najeto? Co vstřiky, aby netekly? Kouknu se ti taky jestli nejsou na cromu nějaké aktualizace na přeharní ŘJ. Dám vědět zatím držím palec a zkoumej dál.
Já jsem z Českých Budějovic tak snad se někdy potkáme. Jinak k té spotřebě u mě to píše na dálku 5.8l/100, a kombinovaná se pohybuje od 6.5 do 7.5l/100. To co píšeš ty za spotřebu, to mám když tomu šlapu na krk. mám vyskoušeno, že když jezdím na D, tak se spotřeba zvýší a motor je spíš podtočen okolo 2000ot/min. Ale ,když jezdím sekvenci spotřeba spadne na neuvěřitelných 5.8l/100.
Znám pár případů, zě byla ucpaná zpátečka do nádrže a palivo, které se neprotlačilo do nádrže bylo nucené jít výfukem i nezpálené.
Zkus to profouknout.Třeba tam je nějakej špunt. K těm klapkám, musí se to opravdu odstrojit, ale jestli to máš nějak moc volné tak to asi nemá cenu. Pokusím se ti po nich podívat za lepší cenu ju. Kolik máš najeto? Co vstřiky, aby netekly? Kouknu se ti taky jestli nejsou na cromu nějaké aktualizace na přeharní ŘJ. Dám vědět zatím držím palec a zkoumej dál.
Fiat panda 1.1 active 2008, Fiat croma 1.9 16v emotion 150HP 2006
Re: Saci potrubi a spotreba
Jimi diky za reakci.
Najeto mam 124tis. DIvny je, ze mi to pri ty zvyseny spotrebe nekouri. Ta prevodovka je vubec postavena do pomala - 150 km/ na 6.rychl. stupen a otacky 2000 se mi zda hodne malo, v porovnani s jinyma autama co jsem mel moznost jezdit pri 150 na 6 to bylo kolem 3000 (diesel). To jsem si vsiml, ze v sekvenci to zere o neco min. Treba nechapu, ze vetsinou pod 50km/hod (na D) pri sundany noze z plynu, treba pri dojezdu na krizovatku, mi to furt ukazuje okamzitou spotrebu kolem 6-8l. Dela ti to taky? Chapu, ze od urcity rychlosti, kdyz uz jedes hodne pomalu naskoci ten automaticky plyn, ale myslim, ze od 20km/h a vys to mas dost velkou setrvacnost, ze motor, by nemel dostavat, zadne palivo.
Ted jak se mi to zase zaseklo, tak se mi to stalo bez tempomatu, ale po tom co jsem ten motortrochu protahl pri predjizdeni = dlouho jsem jel kolem 2000 otacek a pak jsem to parkrat vytocil na 3500 a pak pustim plyn a koukam 2l/100 se nekonaji a misto toho stale 8l a pod plynem pak take nehorazne vic. Zastavim, vypnu motor, nastartuju a je klid. Zatim se snazim zjistovat v jakych situacich se mi to stava a pak je aplikuju pri napichnute diagnostice.
To sani jsem shanel, kde se dalo, po vrakacich, ale nemaji, nejlevnejsi jsem sehnal primo od vyrobce pro Fiat za 8500,-, u Opela za 9200 a u Fiatu za 10500,-.
Jimi, muzes mi poslat na SZ telefon na tebe. Treba bychom mohli pokecat. Zdravim.
Najeto mam 124tis. DIvny je, ze mi to pri ty zvyseny spotrebe nekouri. Ta prevodovka je vubec postavena do pomala - 150 km/ na 6.rychl. stupen a otacky 2000 se mi zda hodne malo, v porovnani s jinyma autama co jsem mel moznost jezdit pri 150 na 6 to bylo kolem 3000 (diesel). To jsem si vsiml, ze v sekvenci to zere o neco min. Treba nechapu, ze vetsinou pod 50km/hod (na D) pri sundany noze z plynu, treba pri dojezdu na krizovatku, mi to furt ukazuje okamzitou spotrebu kolem 6-8l. Dela ti to taky? Chapu, ze od urcity rychlosti, kdyz uz jedes hodne pomalu naskoci ten automaticky plyn, ale myslim, ze od 20km/h a vys to mas dost velkou setrvacnost, ze motor, by nemel dostavat, zadne palivo.
Ted jak se mi to zase zaseklo, tak se mi to stalo bez tempomatu, ale po tom co jsem ten motortrochu protahl pri predjizdeni = dlouho jsem jel kolem 2000 otacek a pak jsem to parkrat vytocil na 3500 a pak pustim plyn a koukam 2l/100 se nekonaji a misto toho stale 8l a pod plynem pak take nehorazne vic. Zastavim, vypnu motor, nastartuju a je klid. Zatim se snazim zjistovat v jakych situacich se mi to stava a pak je aplikuju pri napichnute diagnostice.
To sani jsem shanel, kde se dalo, po vrakacich, ale nemaji, nejlevnejsi jsem sehnal primo od vyrobce pro Fiat za 8500,-, u Opela za 9200 a u Fiatu za 10500,-.
Jimi, muzes mi poslat na SZ telefon na tebe. Treba bychom mohli pokecat. Zdravim.
Re: Saci potrubi a spotreba
Tak mam novy poznatek, tak se s vama o nej podelim. Moznou a pravdepodobnou pricinou je filtr pevnych castic viz. dalsi text od majitele Citroenu, to video je moc poucny. Take je mozne, ze krom toho vypalovani filtru, mam ten filtr jiz po 125000km ucpany a proto mi to zere vic celkove.
Jen pro pobaveni novy filtr 46.000,-Kc Jestli to bude ono, tak to vyskubnu a navarim tam rouru.
"Ahoj,
s náhlou vysokou spotřebou jsem došel k tomu názoru, že se u mě na 99% jedná o vypalování FAP. Pokud jezdím město a okrsky, tak se mi to aktivuje po každých cca 500km a při jízdě se to po cca 10-15 minutách samo vypne a spotřeba je opět OK. Když jsem jezdil dálnici, tak se to neaktivovalo za cca 1500 km ani jednou, protože se to vypalovalo samo při jízdě ve vyšších otáčkách. Filtr FAP se zanáší hlavně při rozjezdech, akceleraci a studeným motoru. Při jízdě ustálenou rychlostí se netvoří saze a filtr se nezanáší, proto se nemusí tak často čistit. Když tak koukni na toto video
http://www.autotelevize.cz/cz/Reportaze" onclick="window.open(this.href);return false; ... ap/?acid=9
, kde je to krásně vysvětlené a v podstatě to přesně sedí na to, co mi to dělá… Takže jsem to už přestal řešit…
Měj se, Aleš"
Zdravi, Oskar.
Jen pro pobaveni novy filtr 46.000,-Kc Jestli to bude ono, tak to vyskubnu a navarim tam rouru.
"Ahoj,
s náhlou vysokou spotřebou jsem došel k tomu názoru, že se u mě na 99% jedná o vypalování FAP. Pokud jezdím město a okrsky, tak se mi to aktivuje po každých cca 500km a při jízdě se to po cca 10-15 minutách samo vypne a spotřeba je opět OK. Když jsem jezdil dálnici, tak se to neaktivovalo za cca 1500 km ani jednou, protože se to vypalovalo samo při jízdě ve vyšších otáčkách. Filtr FAP se zanáší hlavně při rozjezdech, akceleraci a studeným motoru. Při jízdě ustálenou rychlostí se netvoří saze a filtr se nezanáší, proto se nemusí tak často čistit. Když tak koukni na toto video
http://www.autotelevize.cz/cz/Reportaze" onclick="window.open(this.href);return false; ... ap/?acid=9
, kde je to krásně vysvětlené a v podstatě to přesně sedí na to, co mi to dělá… Takže jsem to už přestal řešit…
Měj se, Aleš"
Zdravi, Oskar.
Re: Saci potrubi a spotreba
Zdarec
To co je na tom videu je sice pravda, ale to se týká jen motorů citroen a peugeot, do kterých musíš po vyčerpání aditiva je doplnit do zvláštní nádržky pod autem.
Croma toto nemá to je bez aditiva!!!!! Když se ti filtr zanese tak jednotka motoru nařídí k vyšší dávce nafty při procesu spalování, která trvá cca 10min.,ale může i déle tak si nemyslím, že by to mělo vliv na spotřebu. Tolik tam toho nepotěce.
Co se týče těch klapek tak se dostanu na nějakých 8000kč a novější softvare zatím není.
Tak zatím čus a CROMĚ zdar!!
To co je na tom videu je sice pravda, ale to se týká jen motorů citroen a peugeot, do kterých musíš po vyčerpání aditiva je doplnit do zvláštní nádržky pod autem.
Croma toto nemá to je bez aditiva!!!!! Když se ti filtr zanese tak jednotka motoru nařídí k vyšší dávce nafty při procesu spalování, která trvá cca 10min.,ale může i déle tak si nemyslím, že by to mělo vliv na spotřebu. Tolik tam toho nepotěce.
Co se týče těch klapek tak se dostanu na nějakých 8000kč a novější softvare zatím není.
Tak zatím čus a CROMĚ zdar!!
Fiat panda 1.1 active 2008, Fiat croma 1.9 16v emotion 150HP 2006
Re: Saci potrubi a spotreba
citam tu vasu debatu a tiez sem pridam jeden poznatok.naša croma 1.9JTD 8V začala z nicoho nic žrat o par litrov viac.riešilo sa to dlhu dobu a nakonec sme prisli na to že chyba je v nejakom regulačnom ventile vstrekovania.mali sme tam zapojeny nejaky z mondea ci co to bolo a spotreba bola nizsia.to znamena ze croma stoji uz cca mesiac a zhaname ten ventil z nejakej inej cromy.bohuzial kazdy nam nuka iba komplet commonrail cerpadlo za 200€ a to si myslim ze je zbytocne.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps