Sacie potrubie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Sacie potrubie

Příspěvek od zorran »

Zdravim, chcem sa opytat nasledovnu vec. Kupil som za par korun buchnute punto. Kedze som klampiar, tak som sa pustil do toho a za tyzden uz jazdilo, Jak bolo buchnute, tak boloa dtrhunuta hadica zo sania, ktora viedla niekde k blatniku. Boli aj ulomene uchyty na umelom ktyte na vzduchovom filtri. To som vsak vymyslel na drotene uchyty, takze dal som vzduchovy filter, na neho ten kryt zadrotoval a to je vsetko. Tu hadicu uz som nedaval. Chcel som sa opytat, ci to moze nejako vadit, lebo niekedy auto tazsie startuje a niekedy mu zakolisu otacky tak, ze az skape. Ale to len niekedy. No a niekedy sa mi zda, ze napriek tomu, ze je motor zohriaty, ma otacky vyssie. Nemal tam byt niekde snimac teploty vzduchu alebo tak? Proste chcem vediet, ci by tomu mohlo vadit to, ze tam ta hadica nieje. Dik
Reklama
 

Uživatelský avatar
otravaga
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 07 bře 2009, 18:25
Bydliště: galanta - svk

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od otravaga »

nazdar
v tom problém zrejme nebude. niektorí výrobcovia zvyknú natiahnuť sacie potrubie troška mimo motora, aby motor nenasával teplý vzduch od motora, ale aby nasával studený zvuk. najčastejšie to býva natiahnuté k prednému nárazníku aby priamo nasával vzduch prúdiaci spredu. ak to niekto nemá od výroby tak si to zvykne prerobyť, nepatrne to zvýši výkon motora alebo aspoň jeho reakcie. a ohladom snímača: zvykne tam byť snímač množstva nasávaného vzduchu. ale tak sa mi zdá, že to je len pri turbo motoroch. skús pozrieť nejaké fotky tvojho typu auta a kukni či tam ten snímač majú. ak nie tak tvoj problém bude niekde mimo sania.
fiat uno 1,7 D
peer01
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 22 bře 2009, 13:20
Bydliště: Habry

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od peer01 »

Tak,tak...hadice origo je na prd.....já jí vyhodil a podobnou(husí krk)jsem natáhl před chladič o kousek vedle.To , že to chcípe je v něčem jiným :wink:
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od Plecháč Tony »

To že to chcípe bych typnul na špatnej krokáč a nebo nějakej snímač teploty. (buď vzduchu co je u klapky nebo vody).
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od mad mike »

eště by bylo dobré napsat jaký je to motor :wink: kdyby to byl diesel tak bych to tipnul na špatné žhavící svíčky nebo netěsné pal. potrubí(přisává vzduch). u benzínu by to mohly být ty čidla(teploty nas. vzduchu, čidlo teploty vody, krokomotorek atd.) co psal výše kolega Tony. jinak ohledně toho chcípání hledej odpovědi ve starších tématech, protože příčin je hodně
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od zorran »

Noo je to 1.1 benzin. Robi to len niekedy a teraz to uz dlhsie nespravil, ale vsimam, ze niekedy ma auto, napriek tomu, ze je motor zohriaty, docela vysoke otacky. Ale niekedy zase nie. Zeby snimac teploty motora?
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od mad mike »

mohl by být :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od Plecháč Tony »

A nebo krokáč?
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od zorran »

Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od Plecháč Tony »

Já mam asi podobnej problém. Občas se stane že to zdechne, když je to studený a neudrří to otáčky a občas se držej otáčky vejš, než by měly a spadnou až po čase... TYpnul bych krokáč....
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od mad mike »

zorran píše:Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
pohledej na foru, všechny věci se tu řešily. i co a jak proměřit, chce to jen hledat :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od corleone »

Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Punto 55S Mk I
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od Graun »

corleone píše:Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Jen doplnim, ze to je lepsi cele sundat a prostrikat na stole. Uvolni se ty necistoty a rozchodi se ty posuvne drahy. Krokomotorek se pohybuje v radech desetin mm, pokud je to zanese, nereaguje tak jak ma. Jestli mate MPI vstrikovani, da se promerit vstrikovace (okolo 15 ohm), mechanicky se kontrolovat v domacich podminkach moc neda. Na cisteni existuje firma (napr. http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Btw ja si vloni doma cistil vstriky v ultrazvukove lazni, ale na marei. :wink: Pri jednom jsem vymenil i popraskane O-krouzky (mater. NBR)
Obrázek
Je tam SPI vstrikovani z Tipa 1.6 DOHC 66kW
Obrázek
Vstrikovace z Marei
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od zorran »

no tak dik za rady, vyskusam to najprv vycistit a krd to nepomoze, tak vymenim ten krokovy motorcek a uvidime. V podstate robi to len niekedy, ale tak ja som pedant a snazim sa mat vsetko tip top
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: Sacie potrubie

Příspěvek od Plecháč Tony »

Přesně tak, mjě to taky dělá jen někdy. Když jsem to auto koupil, tak to dělalo víc a teď po dvouletým jezdění každý den to skoro nedělá, jen trochu kolísaj ty otáčky občas.... Ten krokáč bych nejdřív zkusil pročistit a promáznout nějakým silikonovým olejíčkem zlehka a uvidíš, co to udělá...Já ho čistil a nepromáznul a skoro žádná změna, ale přišlo mi, že šel právě dost ztuha...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“