Sacie potrubie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Sacie potrubie
Zdravim, chcem sa opytat nasledovnu vec. Kupil som za par korun buchnute punto. Kedze som klampiar, tak som sa pustil do toho a za tyzden uz jazdilo, Jak bolo buchnute, tak boloa dtrhunuta hadica zo sania, ktora viedla niekde k blatniku. Boli aj ulomene uchyty na umelom ktyte na vzduchovom filtri. To som vsak vymyslel na drotene uchyty, takze dal som vzduchovy filter, na neho ten kryt zadrotoval a to je vsetko. Tu hadicu uz som nedaval. Chcel som sa opytat, ci to moze nejako vadit, lebo niekedy auto tazsie startuje a niekedy mu zakolisu otacky tak, ze az skape. Ale to len niekedy. No a niekedy sa mi zda, ze napriek tomu, ze je motor zohriaty, ma otacky vyssie. Nemal tam byt niekde snimac teploty vzduchu alebo tak? Proste chcem vediet, ci by tomu mohlo vadit to, ze tam ta hadica nieje. Dik
- Reklama
Re: Sacie potrubie
nazdar
v tom problém zrejme nebude. niektorí výrobcovia zvyknú natiahnuť sacie potrubie troška mimo motora, aby motor nenasával teplý vzduch od motora, ale aby nasával studený zvuk. najčastejšie to býva natiahnuté k prednému nárazníku aby priamo nasával vzduch prúdiaci spredu. ak to niekto nemá od výroby tak si to zvykne prerobyť, nepatrne to zvýši výkon motora alebo aspoň jeho reakcie. a ohladom snímača: zvykne tam byť snímač množstva nasávaného vzduchu. ale tak sa mi zdá, že to je len pri turbo motoroch. skús pozrieť nejaké fotky tvojho typu auta a kukni či tam ten snímač majú. ak nie tak tvoj problém bude niekde mimo sania.
v tom problém zrejme nebude. niektorí výrobcovia zvyknú natiahnuť sacie potrubie troška mimo motora, aby motor nenasával teplý vzduch od motora, ale aby nasával studený zvuk. najčastejšie to býva natiahnuté k prednému nárazníku aby priamo nasával vzduch prúdiaci spredu. ak to niekto nemá od výroby tak si to zvykne prerobyť, nepatrne to zvýši výkon motora alebo aspoň jeho reakcie. a ohladom snímača: zvykne tam byť snímač množstva nasávaného vzduchu. ale tak sa mi zdá, že to je len pri turbo motoroch. skús pozrieť nejaké fotky tvojho typu auta a kukni či tam ten snímač majú. ak nie tak tvoj problém bude niekde mimo sania.
fiat uno 1,7 D
Re: Sacie potrubie
Tak,tak...hadice origo je na prd.....já jí vyhodil a podobnou(husí krk)jsem natáhl před chladič o kousek vedle.To , že to chcípe je v něčem jiným
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: Sacie potrubie
To že to chcípe bych typnul na špatnej krokáč a nebo nějakej snímač teploty. (buď vzduchu co je u klapky nebo vody).
Re: Sacie potrubie
eště by bylo dobré napsat jaký je to motor kdyby to byl diesel tak bych to tipnul na špatné žhavící svíčky nebo netěsné pal. potrubí(přisává vzduch). u benzínu by to mohly být ty čidla(teploty nas. vzduchu, čidlo teploty vody, krokomotorek atd.) co psal výše kolega Tony. jinak ohledně toho chcípání hledej odpovědi ve starších tématech, protože příčin je hodně
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Sacie potrubie
Noo je to 1.1 benzin. Robi to len niekedy a teraz to uz dlhsie nespravil, ale vsimam, ze niekedy ma auto, napriek tomu, ze je motor zohriaty, docela vysoke otacky. Ale niekedy zase nie. Zeby snimac teploty motora?
Re: Sacie potrubie
mohl by být
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: Sacie potrubie
A nebo krokáč?
Re: Sacie potrubie
Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: Sacie potrubie
Já mam asi podobnej problém. Občas se stane že to zdechne, když je to studený a neudrří to otáčky a občas se držej otáčky vejš, než by měly a spadnou až po čase... TYpnul bych krokáč....
Re: Sacie potrubie
pohledej na foru, všechny věci se tu řešily. i co a jak proměřit, chce to jen hledatzorran píše:Fuu tak teraz neviem co mam skor skusit vymenit, lebo diagnostika ok...
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Sacie potrubie
Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Punto 55S Mk I
Re: Sacie potrubie
Jen doplnim, ze to je lepsi cele sundat a prostrikat na stole. Uvolni se ty necistoty a rozchodi se ty posuvne drahy. Krokomotorek se pohybuje v radech desetin mm, pokud je to zanese, nereaguje tak jak ma. Jestli mate MPI vstrikovani, da se promerit vstrikovace (okolo 15 ohm), mechanicky se kontrolovat v domacich podminkach moc neda. Na cisteni existuje firma (napr. http://www.jetservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ).corleone píše:Všechno je to pravda, takže dodám jen že proti kolísání otáček často pomůže pročistit vstřikovací jednotku čisticím sprejem. Stříká se tam jednoduše shora, po demontáži vzduchového filtru.
Sprej se prodává pod různými názvy - Carb Cleaner atp.
Naopak nepomáhají různé čisticí přípravky na vstřikovače, které se lijí do nádrže. Vstřikovač by se musel vyčistit ultrazvukem - to jsem nikdy neabsolvoval, takže víc nevím.
Btw ja si vloni doma cistil vstriky v ultrazvukove lazni, ale na marei. Pri jednom jsem vymenil i popraskane O-krouzky (mater. NBR)
Je tam SPI vstrikovani z Tipa 1.6 DOHC 66kW
Vstrikovace z Marei
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Sacie potrubie
no tak dik za rady, vyskusam to najprv vycistit a krd to nepomoze, tak vymenim ten krokovy motorcek a uvidime. V podstate robi to len niekedy, ale tak ja som pedant a snazim sa mat vsetko tip top
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: Sacie potrubie
Přesně tak, mjě to taky dělá jen někdy. Když jsem to auto koupil, tak to dělalo víc a teď po dvouletým jezdění každý den to skoro nedělá, jen trochu kolísaj ty otáčky občas.... Ten krokáč bych nejdřív zkusil pročistit a promáznout nějakým silikonovým olejíčkem zlehka a uvidíš, co to udělá...Já ho čistil a nepromáznul a skoro žádná změna, ale přišlo mi, že šel právě dost ztuha...