2waterford26: Ja Ti nejak nerozumim. Ja jsem se snazil vytipovat mozne zavady a Ty to shodis ze stolu (to je muj pohled na to).
S tim olejem mas pravdu, precetl jsem si to spatne (ted jsem se dival jeste jednou - prispevek ze 17.10).
S tim termostatem. Zkus to vytahnout a zkontrolovat, pri jednom si promeris ty cidla.
V kazdem pripade je chladneji nez pres leto, tak se muze ohrivat motor pomaleji.
Zkousel si ty hadice, zda ta od termostatu je tepla, nebo je studena?
Ten multimetr doporucuji koupit (je to bud digitalni nebo rucickovy merak napeti, proudu a odporu).
TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
...nie nie...praveze som len po bodoch odpisoval na tvoje dotazy..inak som nevedel ako ti odpisat na to...ziadne zhadzovanie zo stolu!!! Sere ma to tak je hlavne v mojom zaujme aby som to zistil..nic nezhadzujem!!!!...tam ten termostat drzia len 2 sroby nie?..a potom je to na kablu z druhej strany ze?..no skusim to zajtra hodit ..nech si zaplava . Tu neni tak chladno...tu sa ochladilo tak max. o 7-8 stupnov..a to je vsetko ..Irska zima..max -3 v noci. No a tie cidla jak merat vlastne??..len ich vybrat a na jednu stranu + a na druhu stranu- alebo to za chodu motora nejak ci jak vlastne?..uz som nasiel nejake multimetre na nete..tak okolo 20 euro digitalne..dufam, ze to zajtra kupim. No a na tie hadice sa kuknem potom zajtra..teraz je uz pozde ...a ozaj??..z termostatu ide nejaka hadica??? ...ja myslel ze kabelGraun píše:2waterford26: Ja Ti nejak nerozumim. Ja jsem se snazil vytipovat mozne zavady a Ty to shodis ze stolu (to je muj pohled na to).
S tim olejem mas pravdu, precetl jsem si to spatne (ted jsem se dival jeste jednou - prispevek ze 17.10).
S tim termostatem. Zkus to vytahnout a zkontrolovat, pri jednom si promeris ty cidla.
V kazdem pripade je chladneji nez pres leto, tak se muze ohrivat motor pomaleji.
Zkousel si ty hadice, zda ta od termostatu je tepla, nebo je studena?
Ten multimetr doporucuji koupit (je to bud digitalni nebo rucickovy merak napeti, proudu a odporu).
osvetlim ti proc se ti ta kontrolka rozsvecuje. je to kontrolka auto diagnostiky a sviti ti jen po "delsi jizde" pokud dobre chapu a sviti ti proto ze jedes uz pomerne dlouho a auto vy ze by mela bejt tepla voda ale ona neni proto hlasi ze je chyba,
A) kdyz je kolem te 0°C a jedes primerene dlouho tomu aby se ta kontrolka rozsvitila jde ti z topeni (v kabine ) horkej vzduch z ventilace?
add A) pokud ano termostat je OK (ale ten vzduch musi byt fakt hodne teplej) a heldej zavadu v cidlech
add B) jde vlaznej nebo mirne studenej vzduch je termostat KO a vymen ho ja se priklanim ze na 99% je po nem.
Termostat napr:
FEBI
TERMOSTAT, COOLANT TERMOSTAT febi10897 dodavatel 1 470,59 560,00
+
tesneni termostatu 40Kč
add tohle se stejne projevuje na puntech (GT) ktery maji stejnou diagnostiku znovu ti rikam dam ruko do ohne ze to je termostat, voda se ti neohreje protoze terrmostat zustal pootevrenej a za jizdy proud vzduchu pres chladic vodu ochlazuje kdyz bys zastavil a auto nechal cca 5minut stat nastartovany tak ti pochvili zacne z topeni jit daleko teplejsi vzduch
add napis jak si dopadl
A) kdyz je kolem te 0°C a jedes primerene dlouho tomu aby se ta kontrolka rozsvitila jde ti z topeni (v kabine ) horkej vzduch z ventilace?
add A) pokud ano termostat je OK (ale ten vzduch musi byt fakt hodne teplej) a heldej zavadu v cidlech
add B) jde vlaznej nebo mirne studenej vzduch je termostat KO a vymen ho ja se priklanim ze na 99% je po nem.
Termostat napr:
FEBI
TERMOSTAT, COOLANT TERMOSTAT febi10897 dodavatel 1 470,59 560,00
+
tesneni termostatu 40Kč
add tohle se stejne projevuje na puntech (GT) ktery maji stejnou diagnostiku znovu ti rikam dam ruko do ohne ze to je termostat, voda se ti neohreje protoze terrmostat zustal pootevrenej a za jizdy proud vzduchu pres chladic vodu ochlazuje kdyz bys zastavil a auto nechal cca 5minut stat nastartovany tak ti pochvili zacne z topeni jit daleko teplejsi vzduch
add napis jak si dopadl
Podle mne s tím nemá termostat nic společného, pokud popisuješ závadu správně.
Mohlo by to být čidlo teploty. Nevím jakou konfiguraci máš zrovna ty. Bývají dvě. Jedno termostatické pro ventilátor a druhé čidlo termistorové nebo termostatické pro řídící jednotku.
Mohlo by to být čidlo teploty. Nevím jakou konfiguraci máš zrovna ty. Bývají dvě. Jedno termostatické pro ventilátor a druhé čidlo termistorové nebo termostatické pro řídící jednotku.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Cidlo na 16V by melo byt stejne alespon dle parametru a vzhledu a cisla.Je uvadene jako nahrada.Takze jsi ho mohl klidne vzit.Pisi o roku 99 nahoru.Stejne maji i diobla a stilla i v provedeni JTD.
Ale zpet k tvemu problemu.Pises ze s termostatem problem nemas.Dobre nebudeme teda dale tuto moznost brat na zretel.Odvzdusneni je ten samy pripad jak pises.Takze kouknem se na promereni cidla teploty.
Mas dve moznosti.Bud ho premerit mimo motor nebo v motoru.
Pri promereni mimo motor ho je treba pripojit na merak(prepnout na mereni odporu rozsah( predpokladam ze mas normalni merak)20kohm kabely zasunout do spravne oznacenych zdirek(obvykle COMM a reckym pismenem omega)).Zmerit pri pokojove teplote.Hodnota namerena by mela byt kolem 2500ohmu.Pak ohrat vodu do varu a ponorit predek cidla do varici vody.Odpor by mel byt kolem 150ohm (+-50).Pokud je vse v poradku melo by byt cidlo dobre(ale i tady opatrne stalo se mi ze cidlo proslo testem ale nesneslo proudici chladici kapalinu a kmitalo).
Takze po instalaci zpet by stalo za to provest to premereni jeste jednou pri bezicim motoru jak se bude chovat.Pokud je vse v poradku budes muset promerit kabelaz k ridici jednotce.Todle budem resit az to nastane.
Jeste mne tak napadlo podle toho co popisujes to vypada ze by ti odpor musel poklesnout na hodnotu kolem prave 150ohm aby jednotka na trvalo zapnula ventilator.Takze az se ti to stane nech bezet motor a bez to zmerit co ti cidlo ukaze.Pokud tak nizkou hodnotu tak je bud doopravdy prehraty motor coz tvrdis ze neni nebo je to cidlo vadne.Pokud by ti cidlo ukazalo hodnotu kolem 250ohm tak je problem v kabelazi nebo jednotce.Zase vlastni promereni bych ti popsal az tento pripad nastane.
Doufam ze je to dost srozumitelne i pro tebe ktery neni elektrikar jak jsi uz vicekrate napsal.
Ale zpet k tvemu problemu.Pises ze s termostatem problem nemas.Dobre nebudeme teda dale tuto moznost brat na zretel.Odvzdusneni je ten samy pripad jak pises.Takze kouknem se na promereni cidla teploty.
Mas dve moznosti.Bud ho premerit mimo motor nebo v motoru.
Pri promereni mimo motor ho je treba pripojit na merak(prepnout na mereni odporu rozsah( predpokladam ze mas normalni merak)20kohm kabely zasunout do spravne oznacenych zdirek(obvykle COMM a reckym pismenem omega)).Zmerit pri pokojove teplote.Hodnota namerena by mela byt kolem 2500ohmu.Pak ohrat vodu do varu a ponorit predek cidla do varici vody.Odpor by mel byt kolem 150ohm (+-50).Pokud je vse v poradku melo by byt cidlo dobre(ale i tady opatrne stalo se mi ze cidlo proslo testem ale nesneslo proudici chladici kapalinu a kmitalo).
Takze po instalaci zpet by stalo za to provest to premereni jeste jednou pri bezicim motoru jak se bude chovat.Pokud je vse v poradku budes muset promerit kabelaz k ridici jednotce.Todle budem resit az to nastane.
Jeste mne tak napadlo podle toho co popisujes to vypada ze by ti odpor musel poklesnout na hodnotu kolem prave 150ohm aby jednotka na trvalo zapnula ventilator.Takze az se ti to stane nech bezet motor a bez to zmerit co ti cidlo ukaze.Pokud tak nizkou hodnotu tak je bud doopravdy prehraty motor coz tvrdis ze neni nebo je to cidlo vadne.Pokud by ti cidlo ukazalo hodnotu kolem 250ohm tak je problem v kabelazi nebo jednotce.Zase vlastni promereni bych ti popsal az tento pripad nastane.
Doufam ze je to dost srozumitelne i pro tebe ktery neni elektrikar jak jsi uz vicekrate napsal.
Radek