TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!
hladal som vsade moj problem ale nikde nie je toto co popisem. Asi po polhodine jazdy..vonku okolo 0 stupnov..mimo mesta..ziadne kolony..rychlost cca 90-100... sa mi rozsvieti kontrolka cervena-motor..myslim, ze je to vstrekovanie ci daco take. Zastanem a ventilator huci ako svina!!!..neprestane pokial nevypnem motor. Cekol som vodu v chladici ci je horuca...a voda prosim pekne ani nezaparila..proste vlazna..tak kua preco mi hucal ten ventilator ked voda nebola na bode varu?.. skusam nastartovat..asi 7-10 sekund pretacam kym naskoci motor..no a potom po tomto vsetkom mi zacne svietit aj kontrolka teploty vody-cervena..pritom voda neni vobec horuca. Ta kontrolka motora sa proste sama rozsvieti asi po 40-50 km a s nou sa spusta aj ventilator..ale kontrolka teploty vody mi zacne svietit az ked nastartujem po vypnuti motora..ked uz kontrolka motor nesvieti..psychoooooooooo ..termostat?..cidlo nejake??..nechapem..pretoze ked zasvieti kontrolka-motor tak by sa mal znizit vykon a zvysit spotreba..ale u mna nic take neni...to bolo niekde tu na fore pisane z manualu o popise kontroliek. Moj model nema ukazovatel teploty takze neviem aka je skutocna teplota vodicky ..ale urcite nema ani 90stupnov. Punto II r. 2000, 1,2 8V ...HEEEEEEEEEEEEELP please
- Reklama
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOTO ked niekto vyriesi - je MR. FIATAK!!!!
Tipoval bych to na neotevírající se termostat.Pokud jsi měl puštěné topeni tak se ti motor chladil přes topení,ale do chladiče chlazení neokruhovalo.Když si zastavil tak se vypnul ventilátor topení a teplota v motoru setrvačností dále stoupala.A dostala se přes teplotu přehřátí.Proto ta červená kontrolka teploty po opětném nastartování.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
bud riadacej jednotke drbe,alebo je daco s vodnou pumpou,nie je cirkulacia...zavzdusneni system odvzdusni(za skusku nic nedas),termostat to si nemyslim ze je zaseknuty...ale ktovie ....problem sa uz neobjavuje?ak hej skus odpojit baterku vyresetujes tym riadiacu jednotku ....chlapci mame Fiat necudujme sa nicomu
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
Voda ani nic ine v motore nevrelo..proste normalne teploty, robi to aj ked mam vypnutu ventilaciu v kabine...diagnostika=vse ok!!!...bud to bude nejake cidlo co dava zle info do RJ a ta zacne davat inu zmes do motora (zapne sa kontrolka vstrekovania) a zapne sa aj ventilator na plne gule alebo ten termostat...termostat som nasiel..ale to cidlo teploty motora alebo vody alebo proste nieco co meria teplotu netusim kde moze byt. Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
....baterka bola odpojena uz niekolko krat...a jedine co sa vyresetovalo boli hodinkyjani píše:bud riadacej jednotke drbe,alebo je daco s vodnou pumpou,nie je cirkulacia...zavzdusneni system odvzdusni(za skusku nic nedas),termostat to si nemyslim ze je zaseknuty...ale ktovie ....problem sa uz neobjavuje?ak hej skus odpojit baterku vyresetujes tym riadiacu jednotku ....chlapci mame Fiat necudujme sa nicomu
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
Nejak Ti nerozumim, ale... v kazdem pripade jej musis vytahnout a dat povarit do kastrolku. Tam uvidis, jak se otevira a uzavira. Dej si tam teplomer a sleduj co se deje. Myslim, ze okolo 82-85°C by se mel otevirat (nejsem si jist udaji tady na Puntu).waterford26 píše:... Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
Jinak jsem si prosel ty Tve prispevky a mel bych par dotazu.
1) Ten problem s tou vodou v oleji je jiz vyresen? Ukazuje to totiz na praskle tesneni pod hlavou.
2) Co ta lambda sonda? Zkousel si ji alespon zmerit? Udelas to i v domacich podminkach, zda neni zcela mrtva.
3) Ten cizi predmet v te nadrzce. Souvisi to nejak s timto problemem? Zacalo to blbnout uz drive?
4) Predpokladam, ze na diagnostiku jit nechces (vzhledem k cene). Je vsak nutne alespon zainvestovat do multimetru a vyzkouset promerit vsechna cidla, zda maji odpovidajici ohmicke odpory. Jinak bys musel na tu diagnostiku.
Ono je tezko nekdy na dalku radit, ale urcite symptomy napovidaji vyse uvedenym zavadam. Kdyz to shrnu - termostat, tesneni pod hlavou, LS nebo nektere z cidel. Mozna tam toho mas vice.
GL pane.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- waterford26
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 říj 2008, 14:18
- Bydliště: Waterford..ireland
..zdar...1) problem s vodou v oleji som nemal...to neviem odkial masGraun píše:Nejak Ti nerozumim, ale... v kazdem pripade jej musis vytahnout a dat povarit do kastrolku. Tam uvidis, jak se otevira a uzavira. Dej si tam teplomer a sleduj co se deje. Myslim, ze okolo 82-85°C by se mel otevirat (nejsem si jist udaji tady na Puntu).waterford26 píše:... Ako viem otetovat termostat?..proste ho len vytiahnut..dat dole z kabla a hodit do vriacej vody ci sa otvara alebo to musi byt zapojene a tak ho ponorit?? Mate niekto skusenost?
Jinak jsem si prosel ty Tve prispevky a mel bych par dotazu.
1) Ten problem s tou vodou v oleji je jiz vyresen? Ukazuje to totiz na praskle tesneni pod hlavou.
2) Co ta lambda sonda? Zkousel si ji alespon zmerit? Udelas to i v domacich podminkach, zda neni zcela mrtva.
3) Ten cizi predmet v te nadrzce. Souvisi to nejak s timto problemem? Zacalo to blbnout uz drive?
4) Predpokladam, ze na diagnostiku jit nechces (vzhledem k cene). Je vsak nutne alespon zainvestovat do multimetru a vyzkouset promerit vsechna cidla, zda maji odpovidajici ohmicke odpory. Jinak bys musel na tu diagnostiku.
Ono je tezko nekdy na dalku radit, ale urcite symptomy napovidaji vyse uvedenym zavadam. Kdyz to shrnu - termostat, tesneni pod hlavou, LS nebo nektere z cidel. Mozna tam toho mas vice.
GL pane.
2) Lambdu som nemenil...pretoze bez nej..alebo s nou..nic sa nemenilo
3)Ten predmet s tymto nic nema...toto mi robi od zaciatku ako som auto kupil..predchadzajuca majitelka s tym vraj bola v servise a len pokrcili plecami so slovami..that's fiat
4) skusim sa po tom multimetru poobzerat..aj ked netusim ako ta vecicka vypada
Ale ked tak nad tym rozmyslam tak keby to robil termostat tak by to robilo asi stale nie??..a nie po 40-50 km..sak teploty motora a vody atd su take iste uz davnejsie..tak asi po 10 km jazdy nie??