DISKUZE - změna motorizace-na silnejsi
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Dohy
- Všeználek
- Příspěvky: 2337
- Registrován: 26 úno 2006, 18:23
- Bydliště: Klasterec nad ohri, OMW SHELL
- Kontaktovat uživatele:
DISKUZE - změna motorizace-na silnejsi
mel bych dotaz.. mam MK I 1.2 60 ku .. a mel bych zajem tam nacpat turbo z gtcka.. myslim si ze by to tam jit prece melo turbo a jinou hlavu.. poradte.. nechci si kupovat gt.. ted uz ne mam svyho puntu rad.. premyslim ze bych to takhle vymakal .. slo by to ?.. porad te.. prosííím - prece jenom to nasere kdyz vam na silnici ujete prekopany rapid 130ka.. a ten motor ma pouze po go nic vic.. zadny upravy .. ja mam motor take ok .. ale proste fakt na toho (BLBYHO) rapida sem nemel.. a o nejakym fordu 1.4i ani nemluvim drzim se v zavesu ale.. tot vse..
- Reklama
Rapida musis rozskubat a vyflusnout... )
Nevymyslej zase blbosti. Psals, ze mas svoje auto rad, tak ho nehuntuj turbama. Neni to tak jednoduchy a investice by ti vydaly za GT ve slusnym stavu. Hlavu tam jenom tak jinou nenapasujes a urcite ne z GT. Musel bys pouzit, co tam je, predelat sani, svody, vyresit mazani turba, nejlepsi by bylo predelat to na MPI, snizit kompresni pomer, nehlede na to, ze se ti snizi zivotnost na minimum. A pokud nemas motor ve 100%tnim stavu, tak to vubec nema smysl. To uz si radsi nech vyrobit, nebo si kup ostrou vacku, ladeny cely svody + vyfukovy potrubi a sani, to ti da takovejch 10 - 15 koni podle toho, jaky parametry vacka bude mit. Potom si nech udelat nejakej cipik (cca 5 koniku). Da se sehnat ridici jednotka s nastavitelnyma parametrama (s vicebodovym vstrikem), atd... Z te jednadvojky se da bez vetsich zasahu do mechaniky motoru (snizovani hlavy, preplnovani, atd) dostat cca 90 - 100 koni. A myslim, ze by to stalo stejne, jako kdybys pridelaval turbo, nehlede na to, ze by ten motor mel lepsi parametry nez s tim turbem. A hlavne sam si to asi neudelas (ikdyz ja bych se do toho pustil ), kdezto pridelat vacku, vyfuk a sani si udelas vpohode sam.
Turbo motory maji navic i chlazeni vodou mezi valcama, coz motory slabsi a mensi a neturbovy nemaji. Nektery samozrejme jo, ale ne vsechny a konkretne fire motory to nemaji. Jsou proste staveny na jiny vykony.
Nevymyslej zase blbosti. Psals, ze mas svoje auto rad, tak ho nehuntuj turbama. Neni to tak jednoduchy a investice by ti vydaly za GT ve slusnym stavu. Hlavu tam jenom tak jinou nenapasujes a urcite ne z GT. Musel bys pouzit, co tam je, predelat sani, svody, vyresit mazani turba, nejlepsi by bylo predelat to na MPI, snizit kompresni pomer, nehlede na to, ze se ti snizi zivotnost na minimum. A pokud nemas motor ve 100%tnim stavu, tak to vubec nema smysl. To uz si radsi nech vyrobit, nebo si kup ostrou vacku, ladeny cely svody + vyfukovy potrubi a sani, to ti da takovejch 10 - 15 koni podle toho, jaky parametry vacka bude mit. Potom si nech udelat nejakej cipik (cca 5 koniku). Da se sehnat ridici jednotka s nastavitelnyma parametrama (s vicebodovym vstrikem), atd... Z te jednadvojky se da bez vetsich zasahu do mechaniky motoru (snizovani hlavy, preplnovani, atd) dostat cca 90 - 100 koni. A myslim, ze by to stalo stejne, jako kdybys pridelaval turbo, nehlede na to, ze by ten motor mel lepsi parametry nez s tim turbem. A hlavne sam si to asi neudelas (ikdyz ja bych se do toho pustil ), kdezto pridelat vacku, vyfuk a sani si udelas vpohode sam.
Turbo motory maji navic i chlazeni vodou mezi valcama, coz motory slabsi a mensi a neturbovy nemaji. Nektery samozrejme jo, ale ne vsechny a konkretne fire motory to nemaji. Jsou proste staveny na jiny vykony.
Hustokrutost
hele nesil.....ja tohle chtela taky udelat ale po ruznych debatach atd. od kluku co s tim maj zkusenosti apod. jsem od toho upustila.
tady neco malo:
03/10/2005 09:13 ReproBoy
Katy: pekna blbost. Měl jsem Punto 55S (1.1) a ted mam GTcko..uplne jina elektrika, zapojeni, nadrz, napravy, podvozek, stabilizatory, prevodovka, brzdy, naboje....do upravy tohodle motoru do toho tvyho bys dala 100000kč a to si nedelam srandu. prodej to a kup si GT (ale zere to jako svina). to uz je rozumnejsi 1.2 16V 85PS kery jede daleko lip jak 1.1 nebo 1.2 8V FIRE. (55 a 60PS)..sice taky jina elektrika, ale prevodovka atd to je vsechno stejny. na neGTckovym podvozku a brzdach by to byla jista smrt.
03/10/2005 23:02 kral007 (M)
Katy: cokoliv delat na 1.1i je pitomost, hlavne vymena motoru
bys dopadla jak ja, nestoji to za to
tady neco malo:
03/10/2005 09:13 ReproBoy
Katy: pekna blbost. Měl jsem Punto 55S (1.1) a ted mam GTcko..uplne jina elektrika, zapojeni, nadrz, napravy, podvozek, stabilizatory, prevodovka, brzdy, naboje....do upravy tohodle motoru do toho tvyho bys dala 100000kč a to si nedelam srandu. prodej to a kup si GT (ale zere to jako svina). to uz je rozumnejsi 1.2 16V 85PS kery jede daleko lip jak 1.1 nebo 1.2 8V FIRE. (55 a 60PS)..sice taky jina elektrika, ale prevodovka atd to je vsechno stejny. na neGTckovym podvozku a brzdach by to byla jista smrt.
03/10/2005 23:02 kral007 (M)
Katy: cokoliv delat na 1.1i je pitomost, hlavne vymena motoru
bys dopadla jak ja, nestoji to za to
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
ReproBoy má pravdu. To by byla fanatická úprava - zdlouhavá a náročná úprava s vysokými náklady a přitom s vysokou šancí, že úspěch se nakonec nedostaví.
Motor Rapidu se dá dobře ladit, protože má prostý motor. Kdo rozumí klasice - karburátoru, předstihu, klikám atd, tak si přetvoří v dost lepší.
U moderního motoru je to nesmírně těžké - jak přesně motor (komponenty) fungují, často přesně neví ani inženýři z automobilky (bo to ví jen dodavatel toho kterého komponentu). NIKDE se nedočteš důležité detaily, jako dříve za totáče. Dnes je to know-how dodavatelů.
Motor Rapidu se dá dobře ladit, protože má prostý motor. Kdo rozumí klasice - karburátoru, předstihu, klikám atd, tak si přetvoří v dost lepší.
U moderního motoru je to nesmírně těžké - jak přesně motor (komponenty) fungují, často přesně neví ani inženýři z automobilky (bo to ví jen dodavatel toho kterého komponentu). NIKDE se nedočteš důležité detaily, jako dříve za totáče. Dnes je to know-how dodavatelů.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
katy dává správnej příklad.auto je stavěný na ten motor co tam je a ne aby jsi tam nacpal tolik síly na jednou.nevydrželi by to ani poloosy,kotouče vůbec nic.a s nějakým rapidem nemá cenu být sklamán.bůh ví co tam měl.když přijedeš na tuning tak uvidíš jak s kilem natrhne bávo a pak koukneš a on tam má motor s alfy 3.0 V6.....mohl tam mít překopaný fávo nebo pod....
Solda
No ja se svou 1.1 natrhl fabii 1,2 prdel, no a s 1,4 jsme jeste nezavodil .-) . Jinak se me snazil dostat rapid i favorid a prd tak bud v klidu jestli tam mel neco lepsiho .
No jeste neco, po silnicich jezdis zavody nebo, ze potrebujes nekam jet ? ))) Na to jezdeni nam to staci
No jeste neco, po silnicich jezdis zavody nebo, ze potrebujes nekam jet ? ))) Na to jezdeni nam to staci
Punto55 1,1 ,
http://punto.tuned-cars.cz/fans/008-spawny
http://punto.tuned-cars.cz/fans/008-spawny
doufam ze ted si nemyslite ze Vas chci timto odradit abyste meli silnejsi motor nez treba ja.....to v zadnem pripade !!!
jen rada poradim pred necim co neni moc dobry a hlavne - Reproboy je docela odbornik (co mi to napsal), sam ted prodava GT-cko
(www.reproboy.com)
takze se budem muset nadale spokojit s nasema "slimackama "ale budme radi aspon za to )
z bodu A do bodu B nas dopravi tak co vic si prat
jen rada poradim pred necim co neni moc dobry a hlavne - Reproboy je docela odbornik (co mi to napsal), sam ted prodava GT-cko
(www.reproboy.com)
takze se budem muset nadale spokojit s nasema "slimackama "ale budme radi aspon za to )
z bodu A do bodu B nas dopravi tak co vic si prat
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Změna motorizace
Dva roky zpátky byl v avízu inz.Punto 1,2 16v turbo r.v.98.Na to jsme se samozřejmě museli s bráchou zajet podívat.Bylo to dovezené z německa opravené po bouračce.Originál ůprava od NOVITECU to turbo tam fakt bylo,ještě přidaná řídíci jednotka Nádherný hrubý nerezový výfuk až dozadu dost dobré kola aj.Výkon měl být kolem 120ps.svezli jsme se v tom dost dobrý zátah.Ještě že bylo černé, z výfuku totiž valily saze jak z přečipovaného td.Asi něco nebylo ůplně v pořádku.A majitel samozřejmě nevěděl co s tím ani ve fiatu musel by to odvézt přímo někde kde to dělali nikdo to tady ještě neviděl.Ta ůprava musela být NEHORAZNĚ drahá.Raději orig punto GT než tohle. A doma bastlit turbo sám to chce o tom hodně vědět, chechtáky a výsledek nejistý.
No samozřejmě to jde. Ale musíte být mimořádně talentovaní - musíte si umět třeba přeprogramovat elektroniku (umíte ?), spočítat, které komponenty bude nutno vyměnit za výkonnější (umíte si napočítat třeba klikovku, a pak navrhnout správnou slitinu, umíte si pak zajistit její výrobu ? (včetně požadavků na materiály, povrchové úpravy ..). Samozřejmě musíte dokonale rozumět celému motoru - což v dnešní době je už úkol pro tým lidí, takový génius, který by uměl dokonale programovat mikročipy a současně znal mikromolekulární stavbu materiálů a současně dodetailu ovládal termodynamické stavy v motoru atd. se nenarodil a nenarodí, leda že by ho vědci naklonovali z 10 Einsteinů a z 20 harddisků po 250GB dat ...
Pro hobby-tuning je to nadlidský úkol. Leda koupit tuningovou sadu, třeba od Novitecu. To pak jo. Ale i tak to předpokládá velkou dávku "šikovnosti".
Pro hobby-tuning je to nadlidský úkol. Leda koupit tuningovou sadu, třeba od Novitecu. To pak jo. Ale i tak to předpokládá velkou dávku "šikovnosti".
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 16 srp 2006, 16:29
- Bydliště: Písek
- Kontaktovat uživatele:
Turbo
Ahoj abych pravdu rekl motory od fiatu jsou celkem kvalitni!! ted jsem snizil hlavu a chystam se tam nakuchat Turbo nic v celku tezkeho to neni!!! mazani se veme z cidla tlaku oleje!!! udela se takove tecko, na jednu stranu se napoji cidlo tlaku a na druhou hadice ktera vede do turba! pouzil jsem turbo z una 1.3! Priruby jsem nechal vysoustruzit a turbo se na poji hned pod parozi a na nej nasledne az vyfuk! vyvod mazani z turba se navede primo do vany udela se kulatina na jednom konci bude placka a protahne se z vany ven a natoci se matka kdyz se tam hodi tesneni tak to krasne bude tesnit! nejhorsi bude udelat hadice a kdyz na to prijde tak na vrakaci je jich dost a udelaji se spojnice akorat musi clovek davat bacha aby motor neprefoukl staci tedy nastavit tlak na turbu pres obtokovej ventil! mereni budu delat pres nejakej spoj hadic a protahnu tam ventilek z pneu a pouziji merak na pneu! jinak je treba prehodit podtlak kterej vede do deklu filtru pred turbo a jeste za turbo hodit intercooler + pouzit kuzelovej filtr!! jinak jak byla rec o poloosach tak si vemte kolik lidi meni na puntu poloosy? ja je mel venku a kdyz jsem je zkoumal tak slozeni je vice kvalitni nez u peugeota 406 coz mam i potvrezene od cloveka co repasuje poloosy takze o to bych se nebal! navic kazde punto i 1.1 55 se da rozhucet z kopce na 190 vlastni zkusenost a vzdy jsem bezproblemu zabrzdil!!!! i kdyz orig brzdy nemam