HELP - Dobíjecí napětí pod 14V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Dobíjecí napětí pod 14V
Zdravím. Koupil jsem novou bezúdržbovou baterii a po změření nabíjecího napětí bez zapnutých spotřebičů to vychází těsně na 14V. Při zapnutých světlech nebo ventilátoru to jde asi jen na 13,8V. Je to problém? Měřil to někdo - jak to máte Vy? Pokud víte co s tím, předem díky. P.S.: prý pomáhá dioda mezi alternátorem a regulátorem napětí, která regulátor oklame nižším napětím a ten se pak víc snaží...
- Reklama
Tak tedy poslouchej (manuál k Puntu) :
Alternátor – kontrola dobíjecího napětí
– Mezi kladný a záporný pól baterie připojíme voltmetr.
– Nastartujeme motor. Během startování může napětí poklesnout až na 9,5 V.
– Zapneme dálková světla.
– Při otáčkách motoru 3 000 min-1 by mělo být napětí 14–15 V. To je důkaz, že alternátor i regulátor pracují.
Větší přesnost pod 14V žel neřeší...
Alternátor – kontrola dobíjecího napětí
– Mezi kladný a záporný pól baterie připojíme voltmetr.
– Nastartujeme motor. Během startování může napětí poklesnout až na 9,5 V.
– Zapneme dálková světla.
– Při otáčkách motoru 3 000 min-1 by mělo být napětí 14–15 V. To je důkaz, že alternátor i regulátor pracují.
Větší přesnost pod 14V žel neřeší...
Taky bych byl se 14V spokojený. Na dobíjení aku to bohatě stačí, a pokud budeš s napětím výše, tak to brzy poznáš na žárovkách ....
Naše sekretářka má Focuse, kde je použita taková ta nová baterie (se stříbrem tušim), ty potřebují cca 0.5-1V vyšší dobíjecí napětí, a mění přední H7 2x do roka. Když uvážíš, že na Focusu si je sama nevymění (mění se zespod z montážní jamy), tak to vždy pro ni obnáší návštěvu servisu ... A to nenajedí ani 10tis. km ročně ...
Naše sekretářka má Focuse, kde je použita taková ta nová baterie (se stříbrem tušim), ty potřebují cca 0.5-1V vyšší dobíjecí napětí, a mění přední H7 2x do roka. Když uvážíš, že na Focusu si je sama nevymění (mění se zespod z montážní jamy), tak to vždy pro ni obnáší návštěvu servisu ... A to nenajedí ani 10tis. km ročně ...
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
uhlíky
Zdar, jak moc složitý je vyměnit si na alternátoru uhlíky?co sem se díval, tak je k němu uplně šílenej přístup.A jakej typ uhlíků tam je, že bych si je podle toho koupil. Když zapnu vícero spotřebičů, tak mám po delší jízdě problém nastartovat. Nabíjecí napětí v pořádku, proud nevím. Baterii mám 44Ah.Díky
1,2 16V 85 ELX 1998 klimatizace
1,2 16V 85 ELX 1998 klimatizace
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Na tomhle modelu cokoliv opravit nebo vyndat ze zadní strany motoru je krmení hada!!!U 8v modelu bez výbavy můžeš kolem motoru běhat ,ale 16v s plnou výbavou to se ukur..ješ. Předloni jsem vytahoval z kompresoru výtlačnou trubku,loni to tam cpal zpátky bo mi to v zimě nechybělo a letos sem měnil ty 3 řemeny.Podle chytré knihy se má při vyndání alternátoru demontovat sací potrubí se vstřikováním komplet. Mě se to podařilo s nadávkama a lítáním vercajku po zahradě vyndat aj bez rozebrání toho sání .Největší chuťovka je vyklepat ten dlouhý šroub na kterém ten altoš drží a pak ho tam zase narvat zpátky.Rozebraný jsem ho neměl, ale ty uhlíky vyměnit jestli budou v háji to už bude jenom procházka růžovým sadem.Kdyby ti to někdo vyměnil do 800kč raději zaplať.
Punto 85 sporting, 6speed ,klimatizace
Punto 85 sporting, 6speed ,klimatizace
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Taky mám tento problém, zdá se mě, že se zapnutýma světlama by to dobíjení nemělo klesnout pod 14,0 V a bez světel 14,2 a mě to někdy za jízdy dobíjí se světlama jenom 13,6 většinou 13,8. (mám v autě palubní voltmetr) Baterka se mě časem vybije, že to nenastartuju. Tak nevím, jestli je v háji baterie, nebo regulátor...lacin píše:Jeste jeden prispevek: dneska sem schvalne meril napeti - volnobeh 13,85 V se zapnutyma svetlama, s vypnutyma 13,96 V. Pri zvysenych otackach to stejny... A ze by se neco nedobijelo, nebo tak neco, to nehrozi...
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________