HELP - Dobíjecí napětí pod 14V

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
M

HELP - Dobíjecí napětí pod 14V

Příspěvek od M »

Zdravím. Koupil jsem novou bezúdržbovou baterii a po změření nabíjecího napětí bez zapnutých spotřebičů to vychází těsně na 14V. Při zapnutých světlech nebo ventilátoru to jde asi jen na 13,8V. Je to problém? Měřil to někdo - jak to máte Vy? Pokud víte co s tím, předem díky. P.S.: prý pomáhá dioda mezi alternátorem a regulátorem napětí, která regulátor oklame nižším napětím a ten se pak víc snaží...
Reklama
 

Mako
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 29 zář 2005, 12:26
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mako »

A co vlastne resis. Vzdyt nabijeci napeti vzdy bylo a stale je 14V. Je to napsane i na alternatoru!!!
M

Příspěvek od M »

Boha - dobíjecí napětí má být v rozsahu min. 14 až asi 15 V (horní hranici ani neřeším). Já jsem však ještě pod 14V, což pro bezúdržbovou baterii a časté krátké jízdy po městě není zrovna ideální - nedostačující... Upozorňuji že se měří digitálním multimetrem, přesněji.
Mako
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 29 zář 2005, 12:26
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mako »

V živitě jsem neslyšel ze by napeti melo byt nad 14V Vzdy by melo byt maximalne 14V, nebo spis presne 14V!!!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak tedy poslouchej (manuál k Puntu) :-):

Alternátor – kontrola dobíjecího napětí
– Mezi kladný a záporný pól baterie připojíme voltmetr.
– Nastartujeme motor. Během startování může napětí poklesnout až na 9,5 V.
– Zapneme dálková světla.
– Při otáčkách motoru 3 000 min-1 by mělo být napětí 14–15 V. To je důkaz, že alternátor i regulátor pracují.

Větší přesnost pod 14V žel neřeší...
macek000
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 27 bře 2006, 09:59
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek od macek000 »

Proč stále měříš napětí,to je dané seřízením elektron. regulátoru nabíjení.Raději si změř nabíjecí proud a máš po mindráku.ahoj.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Tak vetsinou se regulatory serizuji (pokud to de) tak, aby nejvyssi napeti v okruhu bylo pri jmenovitym napeti 12V max 13,5 - 14,5 V. Pokud to mas v teto toleranci, melo by to byt ok. A tech 13,8V mas pri volnobehu, nebo pri zvysenych otackach?
Hustokrutost
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Taky bych byl se 14V spokojený. Na dobíjení aku to bohatě stačí, a pokud budeš s napětím výše, tak to brzy poznáš na žárovkách ....
Naše sekretářka má Focuse, kde je použita taková ta nová baterie (se stříbrem tušim), ty potřebují cca 0.5-1V vyšší dobíjecí napětí, a mění přední H7 2x do roka. Když uvážíš, že na Focusu si je sama nevymění (mění se zespod z montážní jamy), tak to vždy pro ni obnáší návštěvu servisu ... A to nenajedí ani 10tis. km ročně ...
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Jeste jeden prispevek: dneska sem schvalne meril napeti - volnobeh 13,85 V se zapnutyma svetlama, s vypnutyma 13,96 V. Pri zvysenych otackach to stejny... A ze by se neco nedobijelo, nebo tak neco, to nehrozi...
Hustokrutost
skriz
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 19 črc 2006, 21:39
Bydliště: Velké Meziříčí

uhlíky

Příspěvek od skriz »

Zdar, jak moc složitý je vyměnit si na alternátoru uhlíky?co sem se díval, tak je k němu uplně šílenej přístup.A jakej typ uhlíků tam je, že bych si je podle toho koupil. Když zapnu vícero spotřebičů, tak mám po delší jízdě problém nastartovat. Nabíjecí napětí v pořádku, proud nevím. Baterii mám 44Ah.Díky


1,2 16V 85 ELX 1998 klimatizace
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

všechno nejlepší
Naposledy upravil(a) standor dne 19 zář 2006, 21:15, celkem upraveno 1 x.
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

Na tomhle modelu cokoliv opravit nebo vyndat ze zadní strany motoru je krmení hada!!!U 8v modelu bez výbavy můžeš kolem motoru běhat ,ale 16v s plnou výbavou to se ukur..ješ. :evil: Předloni jsem vytahoval z kompresoru výtlačnou trubku,loni to tam cpal zpátky bo mi to v zimě nechybělo a letos sem měnil ty 3 řemeny.Podle chytré knihy se má při vyndání alternátoru demontovat sací potrubí se vstřikováním komplet. :( Mě se to podařilo s nadávkama a lítáním vercajku po zahradě vyndat aj bez rozebrání toho sání :x .Největší chuťovka je vyklepat ten dlouhý šroub na kterém ten altoš drží a pak ho tam zase narvat zpátky.Rozebraný jsem ho neměl, ale ty uhlíky vyměnit jestli budou v háji to už bude jenom procházka růžovým sadem.Kdyby ti to někdo vyměnil do 800kč raději zaplať.

Punto 85 sporting, 6speed ,klimatizace
Uživatelský avatar
proch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 390
Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Brandys n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od proch »

lacin píše:Jeste jeden prispevek: dneska sem schvalne meril napeti - volnobeh 13,85 V se zapnutyma svetlama, s vypnutyma 13,96 V. Pri zvysenych otackach to stejny... A ze by se neco nedobijelo, nebo tak neco, to nehrozi...
Taky mám tento problém, zdá se mě, že se zapnutýma světlama by to dobíjení nemělo klesnout pod 14,0 V a bez světel 14,2 a mě to někdy za jízdy dobíjí se světlama jenom 13,6 většinou 13,8. (mám v autě palubní voltmetr) Baterka se mě časem vybije, že to nenastartuju. Tak nevím, jestli je v háji baterie, nebo regulátor...
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...

_______________________________
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“