TYP - výměna přístrojové desky MK1

Vybavení a úpravy interiéru, vnitřní doplňky

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot

Odpovědět
abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

Tak tu matičku na otáčkoměr jsem už našel a proměřil měřákem a je to OK. Problém vyřešen. Teď jen jestli najdu ten modrej drát od ŘJ v tom relé zapalování. Pak by nebyl problém to zapojit. Ještě sehnat to čidlo teploty. Nemáte někdo na prodej???
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
Reklama
 

abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

Tak jsem nakonec otáčkměr zapojil přímo od řící jednotky. Zítra to pěkně zaizoluju, ale otáčkoměr funguje. Ještě pořešit tu teplotu.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

To musíš koupit čidlo teploměru. Ale dej si bacha sou dva druhy závitu!!! Potřebuješ ten větší!!! (Tuším je to M16)
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost :)

Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny :)
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

abusacek píše:Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost :)

Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny :)
Tak som rád že ti to funguje ! ten čokoládkový spoj teda nic moc nebola po ruke letovačka :lol:
číslo čidla teploty 1.830.000-eps, orig číslo -7588882 alebo z Lady 2101-3808600----a funguje aj ten!!! :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

Majco díky za rady :) No letovačka byla po ruce, ale zásuvka na elektriku nikde. Tak co už. Je to už v husím krku a drží to. To je hlavní :lol:
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
abusacek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 01 říj 2007, 19:49
Bydliště: Zdice okres Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od abusacek »

Tak dneska si jdu pro čidlo teploty, takže konečně už bude komplet nová přístrojovka fungovat. Za čidlo chcou 220 Kč což celkem jde.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

majco píše:
abusacek píše:Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost :)

Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny :)
Tak som rád že ti to funguje ! ten čokoládkový spoj teda nic moc nebola po ruke letovačka :lol:
číslo čidla teploty 1.830.000-eps, orig číslo -7588882 alebo z Lady 2101-3808600----a funguje aj ten!!! :wink:
majco.... dnes som objednal podla tych tvojich čisiel to čidlo, tak ked to nebude ono, tak ti poslu fakturu :D :D :D :D :D
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

:lol:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

sparco86 píše:
majco píše:
abusacek píše:Jasně. Stejně čidlo nechám vyměnit jak budu dělat komplet jarní údržbu v servisu, tak to už bude taková drobnost :)

Dneska jsem dodělat ten otáčkoměr. Nakonec jsem vyhodil tu rychlospojku a modrej kabel rozstřihhl a hodil to přes čokoládu. Pekně sem to zaizoloval a šup s tím do husího krku. Otáčkoměr šlape jak hodinky. No je to rozhodně lepší než čučet na hodiny :)
Tak som rád že ti to funguje ! ten čokoládkový spoj teda nic moc nebola po ruke letovačka :lol:
číslo čidla teploty 1.830.000-eps, orig číslo -7588882 alebo z Lady 2101-3808600----a funguje aj ten!!! :wink:
majco.... dnes som objednal podla tych tvojich čisiel to čidlo, tak ked to nebude ono, tak ti poslu fakturu :D :D :D :D :D
:mrgreen: :mrgreen: musel by si mať Uno 1,0 Firé alebi 1,1 aby ti to nepasovalo :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
rehty
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2008, 18:28

Příspěvek od rehty »

Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

rehty píše:Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
je možné že mají sportingy čidla s jinýma hodnotama odporu než maš v 1.1,ja třeba mam ty čidla doma tři a všechny ukazují uplně jiné hodnoty při urč.teplotach,takže jsem dost laboroval aby mi to ukazovalo správně a nebo se už někdo v tom teploměru vrtal,měl sundanou ručičku a nasadil ji do jiné pozice,zkus změřit signal na konektoru na přistrojovce jestli není někde přerušený kablik, jo a jak si vyřešil tachometr když sportingy nemají bowden na tacháč z převodovky ale maji to jaksi přes řj?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
rehty
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2008, 18:28

Příspěvek od rehty »

liborko píše:
rehty píše:Ahoj, sehnal jsem si do punta 1.1 rok výroby 98 přístrojovou desku s otáčkoměrem a s ukazatelem teploty. Přístrojovka je z punta sporting. Otáčkoměr jede bez problémů, ale měřák teploty se vůbec nehne. Čidlo teploty vypadá v pořádku, údajně má mít při 100°C 156ohmů, já naměřil při teplým motoru něco přes 200ohmů, takže to by tak odpovídalo. Když jsem si na měřák teploty připojil trimr, tak ručička měřáku se mi pohla při 105ohmech, to by znamenalo že voda v motoru už mi dávno vře. Při cca 60ohmech byla ručička v půlce a při 40ohmech už za červeným. Nevíte v čem je problém? Já myslím, že bude čpatnej budík ukazatele teploty, ale chci se ujistit, než začnu shánět jinej. Ještě dodám, že přístrojovka ze sportingu měla elektrickej pohon počítadla kilometrů, tak jsem musel vše přehodit do původního šasi budíků 1.1.
je možné že mají sportingy čidla s jinýma hodnotama odporu než maš v 1.1,ja třeba mam ty čidla doma tři a všechny ukazují uplně jiné hodnoty při urč.teplotach,takže jsem dost laboroval aby mi to ukazovalo správně a nebo se už někdo v tom teploměru vrtal,měl sundanou ručičku a nasadil ji do jiné pozice,zkus změřit signal na konektoru na přistrojovce jestli není někde přerušený kablik, jo a jak si vyřešil tachometr když sportingy nemají bowden na tacháč z převodovky ale maji to jaksi přes řj?
Signál tam je, když drát z čidla dám přímo na kostru tak ručička měřáku veletí kam až to jde. Vytáhnul jsem budík teploty ven z přístrojovky a ručička pohnutá není. K měřící cívce měřáku je paralelně připojen odpor s hodnotou 143ohmů. Celkovej odpor cívky i s tím odporem je 83ohmů. Pomohlo by mně kdybych věděl jaká je hodnota u jinýho měřáku a o kolik se liší. Teoreticky kdybych zvětšil hodnotu toho odporu tak bych se dostat do měřícího rozsahu čidla, ale o kolik? Elektrotechnika není moje hoby :D
S tachometrem problém nebyl, nechal jsem původní šasi vč. tachometru z 1.1 a přehodil pouze otáčkoměr a ukazatel teploty s ukazatelem paliva. Vyměnil jsem pro jistotu i "igelitovej tišťák", ale to není třeba, jsou naprosto stejný.
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Pokud ručička za určitých podmínek ukazuje a někde o něco nedře nebo se nezasekává, tak s měřákem nemá co bejt v nepořátku. Spíš bych to viděl na to čidlo nebo někde nějakej špatnej kontakt apod...
rehty
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2008, 18:28

Příspěvek od rehty »

Tak jsem nakoneck koupil nový čídlo, stálo 170Kč. Ručička už se dala do pohybu, ale při jízdě se ručička drží max v 1/4 měřáku. Stále ale nemám jistotu zda to ukazuje správně. Na čidle je to cca 150ohmů což odpovída teplotě chladící vody 100°(osobně odzkoušeno když jsem si vařil čaj:-)). Jaká je pracovní teplota motoru? rep. jaká teplota motoru je, když vám ručička ukazuje přesnou polovinu?
Odpovědět

Zpět na „Punto - interiér“