Asi je tam šupnu. Našel jsem je někde 250Kč/ks, což si myslim, že neni tak strašný... Ale nato, že to má nalítáno asi 100 000km a jsou tam asi původní silentbloky a posledních 30 000 to jezdí spíš po tankodromech než po silnicích, tak se divim, že je klidmajco píše:Plecháč Tony píše:OK, ale možná je ani nebudu potřebovat. Všiml jsem si taky vrzání, tak jsem kouknul na spodek a v prostřední části byl urezlej držák výfuku, tak jsem to zavařil a od té doby nic nevrže a ani neklepe, takže to asi nebylo tím promazávánímmajco píše: Tie "puky" je to vlastne velká podložka z gumeným prstencom a montuje sa na predný silenblok zadnej nápravy spôsobom že odskrutkuješ skrutku čo drži malý silenblok o karoseriu vložíš tam ten puk ale tak aby gumený prstenec smeroval hore teda k silenbloku a potom pritiahneš skrutkou. hotovo!
ale tie puky si tam namontuj je to lepšie a hlavne vydrží to viac ako bez toho
HELP - Hluky na zadní nápravě
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
- Reklama
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
ahoj, možná jsem ve špatné části fóra, ale prosil bych o radu:
U mého Punta r.97 mi šustí(a asi někde dřou) zadní kola. Mám asi 1/2 roku vyměnu uložení nápravy. Známí mi nabízejí řešní:
Odšroubovat buben a oškrábat rez - udělal jsem
Opilovat hrany "půlměsíců" - udělal jsem
Nechat přesoustružit buben - ?
vyměnit ložisko - ?
Co je správně a co mám provést? Díky moc za radu
U mého Punta r.97 mi šustí(a asi někde dřou) zadní kola. Mám asi 1/2 roku vyměnu uložení nápravy. Známí mi nabízejí řešní:
Odšroubovat buben a oškrábat rez - udělal jsem
Opilovat hrany "půlměsíců" - udělal jsem
Nechat přesoustružit buben - ?
vyměnit ložisko - ?
Co je správně a co mám provést? Díky moc za radu
Když dotyčný nemá na to, aby si koupil novéJarek6 píše:V jakém případě se nechávají přesoustružovat bubny?
Ne, vážně - když je nadměrná jejich vnitřní "šišatost" nebo když jsou v nich rýhy nebo když jsou vydřené šikmo, tj. vnitřní průměr třecí plochy je výrazně jiný na vnitřním a vnějším okraji. Tak či onak, nelze přesoustružit na průměr větší než největší povolený (ten je obvykle vyražený uvnitř bubnu, ale najdeš ho i v příručce).
Já se s tím nikdy nepatlal, vždy jsem kupoval nové.
Edit: Teď jsem si to konečně důkladně přečetl celé. Nejspíš máš sjeté brzdové čelisti. Tloušťka obložení musí být po celé jejich šířce nejméně 1 - 1,5 mm. Mně se u brzd systému Lockheed výrazně víc ojely na vnitřní straně, zvenku se zdály v toleranci, z druhé strany byly ojeté. Samostav ti nejspíš jednu nebo obě čelisti vysunul tak, že teď drhne o buben.
Punto 55S Mk I
V první řadě to rozeber a podívej se, na čem jsi.
Sjeté brzdové obložení se nijak seřídit nedá, musí se vyměnit čelisti. Vydřený buben je lépe vyměnit za nový. Ceny najdeš např. na www.elitecat.cz atp. Zadní brzda může být u Punta ve dvojím provedení, systém Bendix nebo Lockheed. Myslím, že ze začátku se dával Bendix, pak Lockheed, takže podle roku výroby tam máš asi Lockheed. Mělo by to být vyražené na brzdovém válečku.
Stáhni si manuál, tam to je popsané lépe, než bych to tu dovedl já.
Je lepší utratit o pár korun víc a vyměnit rovnou bubny i čelisti. Zadní brzdy (bubnové) se oproti předním (kotoučovým) opotřebovávají nesrovnatelně pomaleji, takže když to uděláš jednou z gruntu, máš to už víceméně napořád.
A co mě napadlo kupodivu až na závěr, ačkoliv mě to mělo napadnout jako první - nemáš jen zatuhlé lanko od ruční brzdy
Sjeté brzdové obložení se nijak seřídit nedá, musí se vyměnit čelisti. Vydřený buben je lépe vyměnit za nový. Ceny najdeš např. na www.elitecat.cz atp. Zadní brzda může být u Punta ve dvojím provedení, systém Bendix nebo Lockheed. Myslím, že ze začátku se dával Bendix, pak Lockheed, takže podle roku výroby tam máš asi Lockheed. Mělo by to být vyražené na brzdovém válečku.
Stáhni si manuál, tam to je popsané lépe, než bych to tu dovedl já.
Je lepší utratit o pár korun víc a vyměnit rovnou bubny i čelisti. Zadní brzdy (bubnové) se oproti předním (kotoučovým) opotřebovávají nesrovnatelně pomaleji, takže když to uděláš jednou z gruntu, máš to už víceméně napořád.
A co mě napadlo kupodivu až na závěr, ačkoliv mě to mělo napadnout jako první - nemáš jen zatuhlé lanko od ruční brzdy
Punto 55S Mk I
prosim tě pro méně bystré - tzn. takhle?majco píše:Tie "puky" je to vlastne velká podložka z gumeným prstencom a montuje sa na predný silenblok zadnej nápravy spôsobom že odskrutkuješ skrutku čo drži malý silenblok o karoseriu vložíš tam ten puk ale tak aby gumený prstenec smeroval hore teda k silenbloku a potom pritiahneš skrutkou. hotovo!Plecháč Tony píše:Tak jsem jen tak promáznul vazelínou ty gumový úchyty co v nich drží tlumiče a ještě z venku přemáznul tam co jsou ložiska ramene, aby tam nezatekla voda a zdá se mi, že je zatim klid...Ale "puky" už jsou objednaný. Jen nevim přesně jak se tam dávají a kam...
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň