Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Vlastním necelý rok 3dveřové punto 1,2 8V rok 2001, jezdím s ním se spotřebou okolo 5l a spokojenost, jen bych raději 5ti dveřák, a tak jsem se svezl v Brne u borca,co vozí auta z Itálie ze zvědavosti s 16V a úplně mě nadchlo, jak je živější a přitom mi palubák ukazoval spotřebu taky kolem 5 - 6l. Matka sháněla auto, tak jsme sehnali z Německa krásné 5ti dveřové z roku 2004 16V, najeto 70 tis. km, serviska atd. Vzhledově supr, jako nové,matka ho hned vzala, jenže teď s ním jezdím a jsem z toho na nervy,protože ten motor tak živý není,dá se říct, že jede stejně jako můj 8V, přitom má ale spotřebu skoro 6l a můj 8V při této jízdě i pod 5 (vše uvádím dá se říct kombinovanou spotřebu,protože po městě jezdím občas,většinu cesty mimo). Vyměnil jsem olej,filtr,vzduchovej filtr (dělám vždy, když dovezu nové auto), ale žádná změna,svíčky vypadají v pohodě,podle servisky mají najeto asi 20 tis. km. Tak nevím co s tím,myslím si, že ten motor musí jet rozhodně líp. Nevíte co zkusit, aby se to "rozjelo"?
Také se chci zeptat,jaký olej do 16V dáváte, klasicky 10W-40, nebo syntetiku? v servisu mě řekli myslím nějakej italskej tuším Selenia 20k, což prý odpovídá jakémukoliv slušnému 10W-40, tak jsem tam dal Valvoline DuraBlend 10W-40, který jsem dal i předtím do 8V (ten s ním jezdí moc dobře a této značce věřím). Přemýšlel jsem ale i o syntetice, zda by to nebylo do tohoto motoru lepší
Ještě jsem zapomněl dodat, že na jedničku a zpátečku při malém sešlápnutí plynu motor jakoby tarokuje a vynechává (jakoby zdechá a opět chytá), když přidám víc plynu,tak to přestane,ale to zase vždycky při pomalém popojíždění při parkování nejde...
A když už jsem se tak rozepsal, ještě se zeptám, jaké lepší svíčky dáváte do 16V?
Díky moc za opdovědi, snad jsem Vás moc neznechutil tím dlouhým textem
Také se chci zeptat,jaký olej do 16V dáváte, klasicky 10W-40, nebo syntetiku? v servisu mě řekli myslím nějakej italskej tuším Selenia 20k, což prý odpovídá jakémukoliv slušnému 10W-40, tak jsem tam dal Valvoline DuraBlend 10W-40, který jsem dal i předtím do 8V (ten s ním jezdí moc dobře a této značce věřím). Přemýšlel jsem ale i o syntetice, zda by to nebylo do tohoto motoru lepší
Ještě jsem zapomněl dodat, že na jedničku a zpátečku při malém sešlápnutí plynu motor jakoby tarokuje a vynechává (jakoby zdechá a opět chytá), když přidám víc plynu,tak to přestane,ale to zase vždycky při pomalém popojíždění při parkování nejde...
A když už jsem se tak rozepsal, ještě se zeptám, jaké lepší svíčky dáváte do 16V?
Díky moc za opdovědi, snad jsem Vás moc neznechutil tím dlouhým textem
- Reklama
Mne se posledni mesic zda, ze muj 16V taky nejede jak drive - akcelerace mi prijde slabsi. Ale kdovi.. Nenapada me, cim by to mohlo byt - vsechno se jinak zda ok, krome prosakujiciho oleje pres viko ventilu.
Jinak olej tam patri 10W40 polosyntetika, svicky nejlepe NGK. Ja mam NGK DCPR8E-N, cca 280/kus. Mel jsem tam Brisky a motor bezel nepravidelne na volnobeh - neco jak popisujes. Taky bys mohl mit spinavou skrtici klapku, staci vycistit a jedes (taky uz jsem to cistil).
Jinak olej tam patri 10W40 polosyntetika, svicky nejlepe NGK. Ja mam NGK DCPR8E-N, cca 280/kus. Mel jsem tam Brisky a motor bezel nepravidelne na volnobeh - neco jak popisujes. Taky bys mohl mit spinavou skrtici klapku, staci vycistit a jedes (taky uz jsem to cistil).
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
V 16V je snadno pristupna, staci jit po trubce od vzduch. filtru.. Na klapce sedi nejaka ridici jednotka (vedou k tomu dva tluste kabely). Cele se to da odsroubovat. Klapka je elektronicka, volnobeh tvori mala mezera mezi telesem klapky a klapkou, tu jsem mel ucpanou.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Zdravím,taky poslední dobou pociťuji, že můj Punťas 1.2 16V nemá výkon jak dříve. Spotřebu mám do 5.5 litru na 100km. Měnil jsem svíčky NGK, vzduch. filtr, olej, olej. filtr, lambda sondu, kabely ke svíčkám, cívku, škrtící klapku, plyn. pedál a možná ještě něco...Dle Fiat EcuScan jsou parametry v pořádku, ale nemůžu si pomoct, ale jezdím stejným stylem, občas tomu šlápnu a akcelerace je pokaždé značně jiná. Někdy auto okamžitě reaguje na plyn plynl a vytřelí, někdy motor začne jakoby hučet a až po cca 2 vteřinách teprve začne svižně zrychlovat, občas se stane, že kolísají otáčky mezi 700-900, hlavně při dojezdu ke křižovatce. Vše je nepravidelné, nezávislé na počasí, prostě si to auto dělá co chce a už nevm co to může dělat. Jediné co mě napadá je, že snad těsnění pod hlavou a nebo někde tahá falešný vzduch, ale nevím kde, podtlaky jsem zkontroloval a na nic nepřišel. Už fakt nevím co to může dělat...poraďte!!! Díky
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Ješte jsem si dnes všiml, že mám jako rozprasknuté to plastové sání, viz. foto. To by na to mohlo mít asi taky vliv ne?
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (198.1 KiB) Zobrazeno 3440 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: Horší táhnutí, motor nechce správně "šlapat"
Ano prasklé saní za klapkou může být ten problém. Nepoznám jak moc z té fotky - zkusil bych zalepit nějakým dvousložkovým lepidlem - jestli se zlepší chování auta.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.