TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Nováček
Jsem tady novej poněvač jsem si koupil staršího Puňtocha akorát jsem udělal par oprav jako u každého zakoupeného vozu staršího data. Mám 1.2 44kW V8 vyměnil jsem rozvody + vodní pumpu a vzduchovéj filtr, teď i svíčky nenapadlo mě nic jiného než BOSCH SUPER 4 FR 78 X zítra je jdu montovat tak sem zvědav. Očekávám že mě auto přestane cukat v malých otáčkách, teď ani nevím co tam je namontováno. Můj názor na vaše dohady o svičkách asi mate pravdu, já doufám že nebude až takovej rozdíl mezi BOSCH a NDK technický pokrok člověk nezastaví a firmy mezi sebou pomalu a jistě kopírují i když tvrdí že néééé
- Reklama
Pánové tolik pokřiku pro takovou banalitu
1. Svíčky s více elektrodami jsou pro normální provoz nevhodné,respektive za zvýšenou cenu neposkytují o nic lepší vlastnosti jako svíčky normální (proč myslíte,že je neosazují výrobci do funglovek?).
Význam mají jen u spec. závodních motorů,kdy jsou pod kontrolou,optimalizují se pro ně parametry spalování a co je nejdůležitější-mění se po každém závodě.
2. Herbalife taky nepomůže zhubnout, stejně jak "zázračná" svíčka nespasí jinak motor ve špatném stavu.
3. NGK - nedá se udělat chyba.,pravda jsem už asi 10 let "závislý" na naftě,takže neznám takové to "špatně to chytlo,protože už týden prší",
ale mám 20 let praxe u různých značek aut a odborné výrazy-kdy zapíná turbo-jak kdyby to byl el.motor,4 elektrodová svíčka je lepší-jak kdyby dávala víc jisker(což je teorie z reklamy),protože ji nikdy nikdo neviděl jiskřit v tlaku válce-(což mimochodem uměla kdysi ruská skleněná),kdy člověk viděl barvu spalování přímo ve válci a byla to mnohdy lepší diagnostika než mnohé "počítače" dnes.
4. Tvrdit,že co je cizí tak je lepší,je tak nehoráznej nesmysl,že nevím kde na to Vašek přišel,protože většina věcí pod věhlasnou značkou je stejně vyráběna někde jinde(praxe z kamiónky).
Takže zanechte emocí,osazujte svoje punťa tím co tam patří a případné chyby hledejte taky jinde než na svíčkách.
1. Svíčky s více elektrodami jsou pro normální provoz nevhodné,respektive za zvýšenou cenu neposkytují o nic lepší vlastnosti jako svíčky normální (proč myslíte,že je neosazují výrobci do funglovek?).
Význam mají jen u spec. závodních motorů,kdy jsou pod kontrolou,optimalizují se pro ně parametry spalování a co je nejdůležitější-mění se po každém závodě.
2. Herbalife taky nepomůže zhubnout, stejně jak "zázračná" svíčka nespasí jinak motor ve špatném stavu.
3. NGK - nedá se udělat chyba.,pravda jsem už asi 10 let "závislý" na naftě,takže neznám takové to "špatně to chytlo,protože už týden prší",
ale mám 20 let praxe u různých značek aut a odborné výrazy-kdy zapíná turbo-jak kdyby to byl el.motor,4 elektrodová svíčka je lepší-jak kdyby dávala víc jisker(což je teorie z reklamy),protože ji nikdy nikdo neviděl jiskřit v tlaku válce-(což mimochodem uměla kdysi ruská skleněná),kdy člověk viděl barvu spalování přímo ve válci a byla to mnohdy lepší diagnostika než mnohé "počítače" dnes.
4. Tvrdit,že co je cizí tak je lepší,je tak nehoráznej nesmysl,že nevím kde na to Vašek přišel,protože většina věcí pod věhlasnou značkou je stejně vyráběna někde jinde(praxe z kamiónky).
Takže zanechte emocí,osazujte svoje punťa tím co tam patří a případné chyby hledejte taky jinde než na svíčkách.
2,4TD_HLX_week ex
Croma 1,9mJTD 110kW, automat, black Emotion
Croma 1,9mJTD 110kW, automat, black Emotion
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Když sem kupoval svíčky jak do Una tak teď do Punta I 1,2 8v tak sem se ptal na Bošky a nikde mi je nedoporučovali.S NGK mam zatim dobrou zkušenost,,ikdyž kamarád zase na Bošky nedá dopustit,takže si myslim že je to věc názoru.Já s Boškama zkušenost nemám žádnou takže to nemůžu posoudit.Každej má jiný zkušenosti a má jinou oblíbenou značku,asi jako u všeho.
Jo, 4 stejné elektrody od Bosche mají jen minimální význam, teoreticky přinášejí jen delší životnost při konvenčních použitých materiálech a možnost výběru místa zapálení podle lokální sytosti směsi. Minimální přínos.mareaHLX píše:Pánové tolik pokřiku pro takovou banalitu
1. Svíčky s více elektrodami jsou pro normální provoz nevhodné,respektive za zvýšenou cenu neposkytují o nic lepší vlastnosti jako svíčky normální (proč myslíte,že je neosazují výrobci do funglovek?).
Význam mají jen u spec. závodních motorů,kdy jsou pod kontrolou,optimalizují se pro ně parametry spalování a co je nejdůležitější-mění se po každém závodě.
2. Herbalife taky nepomůže zhubnout, stejně jak "zázračná" svíčka nespasí jinak motor ve špatném stavu.
3. NGK - nedá se udělat chyba.,pravda jsem už asi 10 let "závislý" na naftě,takže neznám takové to "špatně to chytlo,protože už týden prší",
ale mám 20 let praxe u různých značek aut a odborné výrazy-kdy zapíná turbo-jak kdyby to byl el.motor,4 elektrodová svíčka je lepší-jak kdyby dávala víc jisker(což je teorie z reklamy)...
4.Tvrdit,že co je cizí tak je lepší,je tak nehoráznej nesmysl,že nevím kde na to Vašek přišel,protože většina věcí pod věhlasnou značkou je stejně vyráběna někde jinde(praxe z kamiónky).
Naproti tomu jednoznačně významný je tvar, potažmo materiál elektrod:
- např. V-drážka, kterou používá u některých svíček NGK a Denso, vytváří kvalitnější elektrostatické podmínky pro vytvoření jiskry
- stejný efekt, ale výraznější, mají tenké středové elektrody, s tvarováním do špičky, narozdíl od předchozího řešení se ale musí použit mimořádně odolný materiál - na bázi platiny, iridia nebo ytria.
- taky 4 elektrodové svíčky BERU mají smysl. Mají 2+2 zemní elektrody z kvalitního materiálu. Elektrody jsou tenké, což je výborné a uspořádání 2+2 je moc chytré - spodní elektrody využívají povrchové svody na středovém izolátoru, tuto cestu si jiskra vybírá při startu motoru, postupem zahřívání motoru výboje samovolně přecházejí na vyšší dvě elektrody. Nápadité a funkční, bohužel patentované jen u BERU.
- celkově je významější kvalita provedení než jen prosté množství elektrod, což je filosofie Boschek (asi tak jako se Intel u svých PC procesorů vydal cestou prostého navyšování frekvence procesorů). Důvod je ten, že tento "parametr" je i laickým uživatelem vidět - nic jiného než marketing za tím není.
Takže výběr svíčky má význam. Dobrý motor potřebuje dobré svíčky. Taky bys asi nerad jezdil na pančovanou naftu ne ?
Ještě bych rád vyzdvihl tvou větu o věhlasné značce - naprosto souhlasím a jen připomínám, že Bosch zde opět vede. Zatímco třeba NGK jsou skutečně stále vyráběny v Japonsku, Bosch nakupuje 90% své nabídky odněkud z low-cost oblasti, v Evropě mu skoro vše dodávají poláci, a pak toto zboží prodává pod svou marketingovou sítí.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
... tak jak jsem slibyl davam vedet co s tema svïckama NGK BCPR 6 E V-LINE ...
maximalni spokojenost spotreba se ustalila na normalu tj. 6,2l/100km kratke trasy do prace a zpet (studeny motor) po zahrati delsi trasy 2lidi prumer 5,5l/100km ...
... mel jsem je vydelany po 6tis km a byly cisty bez usazenin, jen jsem je v praci opiskoval a dal zpatky, dva dny jsem jezdil na briskach a motor bezel jak traktor takze NGK muzu jen doporucit
maximalni spokojenost spotreba se ustalila na normalu tj. 6,2l/100km kratke trasy do prace a zpet (studeny motor) po zahrati delsi trasy 2lidi prumer 5,5l/100km ...
... mel jsem je vydelany po 6tis km a byly cisty bez usazenin, jen jsem je v praci opiskoval a dal zpatky, dva dny jsem jezdil na briskach a motor bezel jak traktor takze NGK muzu jen doporucit
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Zdravím chtěl bych se zeptat kde jsi kupoval ty svíčky a kolik stály?onc píše:... tak jak jsem slibyl davam vedet co s tema svïckama NGK BCPR 6 E V-LINE ...
maximalni spokojenost spotreba se ustalila na normalu tj. 6,2l/100km kratke trasy do prace a zpet (studeny motor) po zahrati delsi trasy 2lidi prumer 5,5l/100km ...
... mel jsem je vydelany po 6tis km a byly cisty bez usazenin, jen jsem je v praci opiskoval a dal zpatky, dva dny jsem jezdil na briskach a motor bezel jak traktor takze NGK muzu jen doporucit
Taky chci měnit svíčky mám stejný motor jako ty a ptal jsem se ve Fiatu na cenu a NGK nevím jaký typ prý cca 500 - 600 Kč a CHAMPION vyjdou prý podobně.
Chtěl bych tam dát taky ty V-LINE .
Když tady čtu o problémech se svíčkami - " zklepávání mezer" tak pořád váhám s výměnou, protože auto šlape jak hodinky, a nechci se v tom vrtat když to jezdí dobře. Ale podle mne tam mám původní svíčky a najeto mám 60 tisíc km. / podle příručky se má měnit při 40 tisících /
Díky za info
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Co se týče výměnného intervalu, tak se zdá krátký vzhledem k vizuálnímu stavu svící. Dříve se najelo 20-30 tis. km a svíce byly KO. Dnešní kvalitní typy (možná i díky kvalitnějšímu spalování obecně)najedou 60 tis. a zdají se v perfektní kondici. Ten důvod proč měnit při 60 tisících je, že keramika má už těch tepelných i mechanických šoků dost. Prostě únava materiálu. Zvyšuje se riziko, že se buť rozletí, nebo uštípne nějaký kousek atd. Co to znamená pro leštěné povrchy válců netřeba vysvětlovat. Je sice dost pravděpodobné, že by ten odštěpek vyletěl do výfuku, ale i tak. Je to sice nízké riziko ale s vysokými potencionálními škodami.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Tak jsem vyměnil svíčky u mého Punto II 1,2 8V. Byly tam ještě z Německa nějaké s označením Renault, měly najeto 23t km. Volba padla pouze na NGK řada V-line, ale váhal jsem mezi zde vychvalovanými BPR6E a doporučovanými výrobcem BKR5EZ. Nakonec jsem zvolil ty doporučované. Mezeru jsem sklepl pomocí měrky na 0,6mm. První dojmy: Zázrak se sice nekoná (auto na čtyřku nehrabe HI), ale motor má zdá se tišší a kultivovanější chod. Rovněž zmizel takový krátkodobý "pytel" při prudším přidání plynu který jsem pozoroval u starých svíček. Možná je to i tou mezerou 0,6mm jak už se zde někde psalo. Vliv na spotřebu teprve sleduji, tak uvidím.