TYP - Výměna termostatu

Autoservisy, údržba, náhradní díly, vrakoviště, obchody

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

RePu
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 18 led 2008, 17:22

TYP - Výměna termostatu

Příspěvek od RePu »

Chtel jsem se zeptat jak muzu sam vymenit termostat? Co je pri vymene dulezite? co a jak udelat atd. za vsechny rady budu velmi vdecen. Do servisu se mi to nechce davat jelikoz si myslim ze to nebude tak slozite a servisy za to chcou nehorazne penize. A nevite jak otestuju spravnou funkci termostatu aniz bych ho musel montovat?? uvazoval jsem ze pouziju termostat ze starsiho auta. A jeste muzi dat do Punta SX 60 termostat z Punta 1.1??
Reklama
 

Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

nevim jestli je potřeba vypustit chladící kapalinu, asi by to bylo dobrý, termostat je na dvou šroubech, jenom to vyměníš, neni v tom žádnej problem, záležitost chvilky, jinak odzkoušet ho můžeš tak že ho trochu povaříš a vyzkoušíš jestli se otevřel jestli protejká..... Naopak jakmile je studenej musí těsnit, nebo propouštět jenom nepatrnej čůrek vody :)
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Nastartuj za studena, nech motor běžet na volnoběh.
Polož ruku na horní hadici, která vede k chladiči. Během ohřívání motoru musí hadice zůstávat relativně dlouho studená, nanejvýš trochu vlažná. Teprve až teploměr ukáže asi 80 °C (tj. když se otevře termostat) se hadice má celkem rychle zahřát.
Po dosažení asi 90 °C se má spustit ventilátor za chladičem.
Jak se liší termostat u motorů Fire 1108 a 1242 ccm bohužel nevím.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

Presne tak, ako pise corleone, ak sa ti nezapne ventilator a motor je evidentne horuci....
na vymenu potrebujes samozrejme aj tesnenie (malo by byt sucastou balenia termostatu). robota tak na 20 minut.
tak nech sa podari...
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Nevim jak vy, ale zaprvý nemám na stupnici teploty vody žádný stupně, takže netušim kolik tam zrovna mam, a po výměně termostatu(za stoprocentně funkční-fungl nový), můžu auto nechat nastartované takřka jak dlouho chci a teplota nepřesáhne prostřední dílek, ventilátor se teda nespustí. Měl jsem auto nastartovaný snad dvacet minut, když sem to po výměně zkoušel... Hodně času z toho jsem ho držel i na cca třech tisících, abych se pořádně prohřál a nic.... Je fakt, že jsem to zkoušel na podzim a ne v létě ve třiceti ve stínu... :wink:

Jinak ale ten tip s tou hadicí je dobrej.
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

Carlos píše:Nevim jak vy, ale zaprvý nemám na stupnici teploty vody žádný stupně, takže netušim kolik tam zrovna mam, a po výměně termostatu(za stoprocentně funkční-fungl nový), můžu auto nechat nastartované takřka jak dlouho chci a teplota nepřesáhne prostřední dílek, ventilátor se teda nespustí. Měl jsem auto nastartovaný snad dvacet minut, když sem to po výměně zkoušel... Hodně času z toho jsem ho držel i na cca třech tisících, abych se pořádně prohřál a nic.... Je fakt, že jsem to zkoušel na podzim a ne v létě ve třiceti ve stínu... :wink:

Jinak ale ten tip s tou hadicí je dobrej.
Ja som mesiac majitelom Punta mk2 1.2 8V termostat mi drzi sice teplotu presne uprostred tej rysky, ale chcel som vyskusat ci zopne ventilator aby som ho nahodou neuvaril. Takisto 20minut bezal naprazdno a nic sa nedialo. Na chladici som udrzal ruku tak max 3s. Vonku bolo cca 10 stupnov. Ako vyskusat ten ventilator?
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Na chladiči je čidlo z něj vytáhni konektor a vevnitř ho propoj třeba šroubovákem a větrák se roztočí.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
RePu
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 18 led 2008, 17:22

Příspěvek od RePu »

Diky vsem!!
belisarius
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 12 úno 2008, 16:58

Příspěvek od belisarius »

Pun-to píše:Na chladiči je čidlo z něj vytáhni konektor a vevnitř ho propoj třeba šroubovákem a větrák se roztočí.
Dikes skusim...no a este aby aj to cidlo bolo dobre... :)
Punto Mk2 1.2V 8V r.v. 10/2002
RePu
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 18 led 2008, 17:22

Příspěvek od RePu »

nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

RePu píše:nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1
...ja kupoval tady www.autodilykrc.cz

pak zkus pop-art.cz, elitecat.cz
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
RePu
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 18 led 2008, 17:22

Příspěvek od RePu »

onc píše:
RePu píše:nevite jeste kde by se dal nejak levne koupit termostat do Punta MK1
...ja kupoval tady www.autodilykrc.cz

pak zkus pop-art.cz, elitecat.cz

Diky mrknu na to
Uživatelský avatar
MIKI-GT
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 233
Registrován: 03 srp 2007, 13:21
Bydliště: garáž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MIKI-GT »

mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?
Alfa Romeo 166 2,4 JTD, luxury lowrider
Punto GT - prodáno
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

MIKI-GT píše:mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?
... jestli tam mas dostatek chladici kapaliny, tak budes mit termostat v haji ...
... bude furt otevreny ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Uživatelský avatar
ultraknyst
Znalec
Příspěvky: 613
Registrován: 15 srp 2007, 08:49
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ultraknyst »

MIKI-GT píše:mám podobný problém... Ručička teploty vody při jízdě mimo město je někde na úrovni tý spodní čárky (jakoby 0 ).. pokud jedu ve městě tak je někde 3-4mm nad tou spodní čárkou... ještě když jedu delší cestu mimo město a mám zapnutý topení na 2stupen ventilátoru třeba celou dobu tak to topí tak jako když se mu nechce... prostě vlažný vzduch..pokud to víc prošlápnu tak je to ok..mysíte že je to termostatem?
jj ja mel na gtecku ted to same ale jeste k tomu i to cidlo na teplotu vody, kdyz jsem jel tak pohoda ale na svetlech to slo zavratnou rychlosti nahoru, diky tomu cidlu se me rozvecovala kontrolka rj (vstriku) kdyz jsem mel zaple topeni a jel dlouho konstantni rychlosti, kdyz jsem jel bez topeni (navoleno na chladnej vzduch) tak pohoda ale pekne jsem kosnul. Ted uz cajk
Los PUNTOs GeTos
Odpovědět

Zpět na „Punto - servis“