Najde se odbornik?
Moderátor: peta.smolik
Najde se odbornik?
Ahoj všem mám bravo 1.6 16v no a snim mám tento problém už delší dobu Abych nastartoval musim sešlápnout plyn trochu jinak by motor točil ale nechytl to same musím dělat i na křižovatkách jinak to chcípne když jedu a podřadím tak se na chvilku rozsvítí kontrolka vstřikování a v tu chvíly jak sešlápnu plyn tak se nic nedějě jako by tam nešel benzín.Pak je tu ještě topení ručička teploty stoupne uplne nahoru a pak najednou spadne a začne to topit a tak se to děje pořád dokud nejedu stejnou rychlostí měl sem to ve dvou autorizovanejch servisech fiat diag.nic neukázal a nevědí si s tím rady akorád sem platil a nic s toho už nevím kudy kam
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Taky si myslim ze je to termostat nebo to divně topi a je to rok 97 jenže pokud ho budu chtit vymenit tak musím komplet celej? nebo stačí jen vnitřek jak u škodovky?Lock001 píše:Podla motora usudzujem ze je to tak 95 -97 nie? a nemozes mat nieco s palivovym cerpadlom?
alebo lambdou?
a po 2. by som v prvom rade isiel po termostate:.
mě takhle lítala ručička teploměru na puntu když jsem vyměnil vodu v chladiči s nemrzkou a topilo si to jak chtělo a problém byl v tom že to bylo zavzdušněné,takže nejdřiv skontroluj ten vzduch v systému a pokud to bude OK tak pak se podívej na ten termostat. A ten druhý problem-co takhle potenciometr škrtící klapky? pokud to po polechtání plynu nastartuješ jak píšeš tak benzín jde a vstřiky+čerpadlo by měly byt OK,zapalování taky OK,tzn.pořešit ten potenciometr
Nejede
Tak už to nejede na štědrý den kolem 18:00 při návratu domů najednou stoupla teplota až nadoraz při sešlápnutí plynu se ozval drnčivej zvuk z motoru přestalo to mít tah kouřilo to krásně modře až to uplně zastavilo druhej den sem to šel zkusit natočit a povedlo se ale hned sem to radsi chcip nebo sem ztratil všechnu vodu myslim že to způsobil ten termostat vyndal sem ho a dal povařit do hrnce otevřel se až když se začala uplně vařit voda není to pozdě? a ten potenciometr je taky v tahu jenom doufam že se nepoďelalo něco víc
Lock001 píše:Ten termostat sa musi menit cely za druhy
Tieto termostaty ked su pokazene tak zoztavaju bud stale otvorene alebo zatvorene ako bol tvoj pripad treba vimenit za iny a jeto.
Aeste ako si dosiel na to ze je ten potenciomerer v .... ?
Kamarad ho meril a řikal že když s ním točiš tak má ukazovat větší hodnoty ale u konce spadly a to prej může způsobovat že motor nedrží otáčky
Tak termostat sem dal novej 1400 kč ale bohužel žádná změna pořád vaří a vaří a netopí nakonec se objevil člověk kterej řekl že je to na 100 % těsnění pod hlavou tak budu doufat že měl pravdu a že to bude jen to těsnění a ne navíc hlava zejtra to odvezu prej to bude stát 3000 samozřejmě ne ve fiatu tam po mě chtěli 30 000 kc
" na 100% těsnění pod hlavou " kde bral tu jistotu?? tohle cos popisoval právě na těsnění pod hlavou vůbec nevypadalo.Buď to máš fest zavzdušněné nebo zasmolené vodním kamenem,takže nejdřív propláchnout od usazenin přípravkem a pak po napuštění pořádně odvzdušnit,jinak to čerpadlo muže byt taky v háji ( za ty prachy co si strčil do výměny těsnění pod hlavou si měl raději vyměnit tu pumpu -no ale co už )
No tak auto už mám doma nakonec ho napadlo auto odvzdušnit po té výměně těsnění pod hlavou a bylo hotovo už to topí jako ďábel a chladí jenomže pořád nejsou vyřešeny ty otáčky motoru prej by to mohlo bejt čidlem teploty co je na termostatu nebo ten už zmiňovaný potenciometr a nebo lambda? je pravda že to auto docela dost žere benzín a tak trochu olej
čidlo teploty vody na termostatu můžeš proměřit ohmetrem zda se plynule mění jeho hodnoty odporu v závislosti na teplotě (zn.Jeager 401930.01 jeho hodnoty: -10C= 20Kohm,0C= 10Kohm,20C=4 až 5 Kohm,60C=0 Kohm,80C= 0Kohm,100C= 0 Kohm ).Může to být i čidlo teploty nasávaného vzduchu ( zn.Jaeger ATS-04 jeho hodnoty: -20C= 30Kohm,-10C= 20Kohm,0C= 10Kohm,40C= 2-3Kohm,80C a 100C= 0Kohm) Lambda si myslím to nebude,kdyby byla vadná určitě by se neprojevovala jakože by takhle extrémně kolísaly otáčky-spíš velkou spotřebou ( ale zajeď tam kde měří emise ať ti ji zkontrolujou a budeš si jistý jestli je OK nebo KO ),jinak zkusit vyměnit ten reg.volnoběžných otáček-to může dělat tyhle problémy a nebo potenciometr škrtící klapky ( má konektor se třemi kontakty,tak mezi prvním a třetím pinem by měl být odpor 0-1200ohm ),tak vyzkoušej tohle,snad problém v něčem jiném nebude ( trochu jsem se rozepsal )