HELP - Klepot v oblasti riadenia
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Takze banda, dnes som to rozobral.. vsetko komplet. Volant dolu, spodne kryty dolu, motorcek serva dolu, spodny kriz odkruteny, vsetky konektory z jednotky riadenia odpojene, vsetky konektory od paciek odpojene, komplet cele riadne vytiahnute nasledne von. A tu su nejake postrehy.
- Hriadel riadenia je z viacerych kusov. Pred servom je rozdeleny hriadel, smerom ku volantu je 6 stranne puzdro, do ktoreho je potom z druhej strany sesthranom napojeny hriadel, ktory pokracuje ku vrchnemu krizu. Dostal som sa aj ku hriadelu serva, ktory je kolmo na hriadel riadenia. Zaujimave je, ze hriadel serva nejde priamo na hriadel riadenia, je tam plastove (!!!) ozubene koliesko, cize to by hrkat nemalo.
Ygzo: vrchny kriz sa dotiahnut neda, je nalisovany, ale da sa dotiahnut uchytenie celeho horneho kriza (btw ledva som ho odkrutil). Ak sa chces k nemu dostat, staci dat dolu spodne kryty na stlpiku riadenia, odpojit konektory, ktore su pripojene do jednotky riadenia, odkrutit na pravej strane sroubik a jednotku vyberies, potom sa odspodu cez otvor dostanes k tej sroube
Cele som to dal dokopy, vsade, kde som potreboval, resp. uvazil, som dal vazelinu, ci to bude hrkat, som neodskusal, skoncil som za tmy, este stale nemam spodne kryty nahodene, zajtra vyskusam. Predpokladam, ze hrkat mi to bude, ale CO tak to netusim vazne
- Hriadel riadenia je z viacerych kusov. Pred servom je rozdeleny hriadel, smerom ku volantu je 6 stranne puzdro, do ktoreho je potom z druhej strany sesthranom napojeny hriadel, ktory pokracuje ku vrchnemu krizu. Dostal som sa aj ku hriadelu serva, ktory je kolmo na hriadel riadenia. Zaujimave je, ze hriadel serva nejde priamo na hriadel riadenia, je tam plastove (!!!) ozubene koliesko, cize to by hrkat nemalo.
Ygzo: vrchny kriz sa dotiahnut neda, je nalisovany, ale da sa dotiahnut uchytenie celeho horneho kriza (btw ledva som ho odkrutil). Ak sa chces k nemu dostat, staci dat dolu spodne kryty na stlpiku riadenia, odpojit konektory, ktore su pripojene do jednotky riadenia, odkrutit na pravej strane sroubik a jednotku vyberies, potom sa odspodu cez otvor dostanes k tej sroube
Cele som to dal dokopy, vsade, kde som potreboval, resp. uvazil, som dal vazelinu, ci to bude hrkat, som neodskusal, skoncil som za tmy, este stale nemam spodne kryty nahodene, zajtra vyskusam. Predpokladam, ze hrkat mi to bude, ale CO tak to netusim vazne
Punto MK2 1.2 8V ELX
- Reklama
... co se tyce toho valecku a vazeliny ... pomohlo to na cca 2-3mesice ...betisa píše:Ja jak jsem se radovala že je pokoj od rachocení tak to pomohlo jen chvíli už mi to zase rachtá zřejmě ta vazelina nestačí chtělo by to něco na vymezení vůle na tom tisícihranu jen nevím co..... někdo tady psal že tam nacpal silikon netuším jestli by to pomohlo na delší dobu....
znova jem to rozmontoval a misto vazeliny jsem tam mazl tzv. medvedi
hovno- cerna plasticka hmota pouziva se na utesneni stresnich oken ...
... od te doby je klid ... ta hmota je porad mekce mazlava i za mrazu a od te doby klid ...
... dalsi veci co zpusobuje chrasteni je ridici tyc od serva ktera se napojuje
tesne nad pedalama na dalsi ... je to kvuli nehode, aby to do sebe najelo a
nezpusobilo dalsi zraneni ridice - bezpecnostni pojistka ... staci vymezit vuli
mezi timto napojenim ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Tie spojovacie tyce nemaju volu, resp, su robene tak presne, ze tam vola byt nemoze. Muselo by to byt totalne nedotiahnute. Btw, mne uz nehrka pod volantom, je ale pravda, ze som natrieskal tolko vazeliny na konce toho valceka pri motorceku, ze som to ledva dotiahol Uvidime, dokedy to nebude hrkat. Pravdepodobne pouzijem potom tiez nieco podobne ako Onc.
Takze ja som spokojny.. este dat do roviny volant, lebo po celej demontazi ho mam nakrivo
Takze ja som spokojny.. este dat do roviny volant, lebo po celej demontazi ho mam nakrivo
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Mno, vyrovnanie volantu je hotove... ale prisli dva problemy.. prvy je ten, ze matka, ktora sluzi na prichytenie spodnej tyce riadenia v riadeni (jasne, nie? ) je velmi pritiahnuta a nevracia sa mi uplne volant.. bez serva ide tazsie ako predtym.. cize opat cele rozmontovat a potom naspat... a dalsia vec, mam malu volu na volante.. hmm..
Ked bude cas, rozoberiem to cele este raz.. dufam, ze poslednykrat. Potom to aj viac nafotim, momentalne mam len tieto fotky:
Ked bude cas, rozoberiem to cele este raz.. dufam, ze poslednykrat. Potom to aj viac nafotim, momentalne mam len tieto fotky:
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Znalec
- Příspěvky: 826
- Registrován: 17 led 2007, 20:29
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
No Arrow79 ty jsi rozenný monzér automechanik.
Takto rozebrané no že bych se na to nevyfláknul
No já když to vidím tak se bojím aby se mi něco nepokzilooo
Já osobně nemám na takovéto práce v tak už docela velikém rosahu ale vůbec nervy
Takto rozebrané no že bych se na to nevyfláknul
No já když to vidím tak se bojím aby se mi něco nepokzilooo
Já osobně nemám na takovéto práce v tak už docela velikém rosahu ale vůbec nervy
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 04 lis 2007, 12:15
- Bydliště: Nové Zámky, SR
- Kontaktovat uživatele:
Ja som to mal rozobrate dnes. Servo sa da v pohode vymontovat bez demontaze inych dielov (okrem plastov a jedneho plechu). Mal som vonku aj tu malu hriadelku z volantovej tyci, ktoru som vybral po vyskrutkovani tej velkej matky na pravej strane, ktora tlaci na lozisko. Predpokladam, ze vola je medzi tou hriadelkou a volantovou tycou. Natlacil som to vazelinou, je to lepsie, ale stale to nie je ono. Nastastie to nema ziadny vplyv na riadenie vozidla.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
U mna cela volantova tyc vyzera byt OK, horny aj dolny kriz nema volu. Naposledy som odmontoval aj tu krabicku s elektronikou posilnovaca a skontroloval horny kriz, ktoreho uchytenie som skusal dotiahnut (nebolo volne, ale trochu som ho este na fest dotiahol) - po dotiahnuti tohto sa to mierne zlepsilo, neklepkalo to uz ked som otacal volantom (co predtym niekedy pri otacani klepkalo). Islo to tak ale tyzden dva a uz klepka volant zase. Vobec neverim ze by klepkal ten kriz, ale uz vazne neverim nicomu, neviem si rady. Po hrboloch ked chodim tak to rachoti jak sproste. Asi to uz bude niekde v tej prevodovke elektrickeho posilnovaca riadenia, ale to su len domnienky.
V servise som s tym zatial nebol, ale pocitam ze by mi tak povedali ze treba vymenit cele riadenie, neviem... Vidim ale ze je to ozaj nejaka typicka chyba, tak uz by sa o tom co to mohlo vediet. Ale pri pristupe fiatu, pocitam ze bude treba vymenit polovicu auta za niekolko desat tisicov a potom mozno bude zase chvilu pokoj.
V podstate lezie mi to na nervy to hrkotanie, ale sral by som na to pokial by som vedel ze je to bezpecne. Obavam sa aby nahodou niekedy vo velkej rychlosti sa mi volant nezasekol alebo prestal posluchat
V servise som s tym zatial nebol, ale pocitam ze by mi tak povedali ze treba vymenit cele riadenie, neviem... Vidim ale ze je to ozaj nejaka typicka chyba, tak uz by sa o tom co to mohlo vediet. Ale pri pristupe fiatu, pocitam ze bude treba vymenit polovicu auta za niekolko desat tisicov a potom mozno bude zase chvilu pokoj.
V podstate lezie mi to na nervy to hrkotanie, ale sral by som na to pokial by som vedel ze je to bezpecne. Obavam sa aby nahodou niekedy vo velkej rychlosti sa mi volant nezasekol alebo prestal posluchat
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Ygzo neviem ako tebe, ale mne to hrkalo viac kovovym zvukom. Prevodovku som mal vonku celu, je z plastu (!!!). Ako som napisal, neviem co mne hrkalo, ale uz mi to nerobi... jedine co som premazal z toho vsetkeho rozobrateho bol horny kriz... a potom som este dal kopu vazeliny do tisichranov v tom gumenom valceku.
Naposledy upravil(a) Arrow79 dne 09 lis 2007, 12:26, celkem upraveno 1 x.
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Hej hej, len som si to zle vysvetlil ked si to pisal vyssie. No koksooooo, tak to je ozaj haluz. Ja aj tak nechapem co to tam hrkoce ked su tam ani vole neni. Prenasa sa to z napravy, lebo ked idem po kockach, tak to hrkoce ako besne, tak sa to musi prenasat cez tyc, len nechapem kde je ta vola ktora sposobuje ten rachot.Arrow79 píše:Ano, prenasa sa to cez umele ozubene koleso.. ved som to pisal aj vyssie..
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Mozu to robit aj predne gulove capy riadenia, ak ich mas vymlatene. Inak, toto je historka ako svina s tymto problemom. Ja som sa s tym natrapil najdlhsie, co sa tyka nejakej veci, ktora mi vadila. 1x to bolo cele v servise, kde na nic neprisli a nukali mi nove riadenie za 28.000SK, tak reku radsej nech mi to klepe. Ale potom reku to musi ist opravit. Stlpik riadenia som rozoberal dokopy 5x, motorcek som dal dolu 4x, jazdil som skusobne bez motorceka (ajtak hrkalo), do toho vsetkeho sa mi vytrieskal jeden gulovy cap, tak som kupoval este tie.. a az nakoniec som sa nasral a nakomplet to rozobral. Povodne som si myslel po rozobrati, ze uz neodidem, ale v pohodke. Za cca par hodin to bolo vsetko urobene a nehrka. Dokedy, to uvidime.
Punto MK2 1.2 8V ELX