HELP - Klepot v oblasti riadenia

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Len ci je to ten valcek, nemoze to robit hriadel, ktory ide ku tyci riadenia?

Takto nejak to tam vyzera :) Zajtra s tym idem do servisu, uvidime co mi povedia.
Obrázek
Punto MK2 1.2 8V ELX
Reklama
 

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Len ci je to ten valcek, nemoze to robit hriadel, ktory ide ku tyci riadenia?

Takto nejak to tam vyzera :) Zajtra s tym idem do servisu, uvidime co mi povedia.
Obrázek
Tak daj vediet ako si dopadol v tom servise.

A inak ako ti to vlastne klepe? Mne sa to prejavuje tak, ze aj pri prejazde malickymi nerovnostami aj v uplne malej rychlosti, to tak klepka. A aj ked stojim a hybem volantom doprava-dolava tak tam pocut taky zvuk klepkavy, myslim ze to je to iste co klepe aj pri jazde po nerovnostiach, vola tam teda je, len neviem presne zatial povedat kde :?
Inak ked chytim du tyc tam kde je kriz a hybem volantom tak tam citim volu na tom krizi a zda sa mi ako keby to klepkanie islo odtial, nezda sa mi to z posilnovaca, ale tak mozne je vsetko...
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

No, mne to drnci (hrozne slovo, ale vystihuje to presne co to robi) pri malych rychlostiach pri prejazde nerovnostami. Len ked idem rovno, akonahle ma volant zaber, tak to nerobi. Ved zajtra napisem, co to bolo. Vo fore sa pise aj o gulovych capoch, ze to mozu robit tie. Ja volu na krizi nemam, ani na vrchnom ani na spodnom... tak uvidime.
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:No, mne to drnci (hrozne slovo, ale vystihuje to presne co to robi) pri malych rychlostiach pri prejazde nerovnostami. Len ked idem rovno, akonahle ma volant zaber, tak to nerobi. Ved zajtra napisem, co to bolo. Vo fore sa pise aj o gulovych capoch, ze to mozu robit tie. Ja volu na krizi nemam, ani na vrchnom ani na spodnom... tak uvidime.
Ja som dnes dotiahol ten spodny kriz, ten srob pod nim, podstatne sa to zlepsilo, lebo uz tolko neklepka ked tocim volantom zo strany na stranu, aj pri prejazde po nerovnostiach to uz nedrnci az tolko, ale predsa este rtrosku ano.

Ono je tam aj spodny aj vrchny kriz???? Kde je vrchny?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ten kriz je tu:
Obrázek
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Ten kriz je tu:
Obrázek
Aha :) Tam som veru nepozeral. A je tam tiez nejaky srob na dotiahnutie ako dole? Lebo tam dole som to mal trochu uvolnene. Pomohlo dotiahnut ale o pol otacky maticu a uz je to o hodne lepsie, tak rozmyslam ci taka vola nie je aj na tom hornom krizi.

Ale bojim sa aby to nahodou nebolo z tej mechaniky riadenia ktora je za motorom. Neviem ako je to tam riesene, urcite sa to opotrebovava, ale na mojom starom trabiku ked som tam mal centimeter volu :) tak to nehrkalo, len tam bola vola :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Takze, som po kontrole... dost dlho trvalo, pokial sme zistili odkial ten zvuk vlastne ide. Capy v poriadku, motorcek v poriadku, vola vo volante ziadna a stale klepe... ale, zistili sme, ze ked zatlacim volant na vrchnej casti dopredu a spodnu cast pritiahnem k sebe, tak vtedy to neklepe... neopravovali sme to, lebo ani v servise nevedel co je pod volantom :) Takze... cez vikend zhodim volant a pozriem sa ci tam nieje nieco povolene... ak nie, tak potom neviem. Nova vrchna jednotka riadenia stoji 28.000Sk :lol: Ak neopravim, tak ten klepot asi prezijem...

Teraz tak premyslam, na zaklade toho pritlacenia volantu, moze byt vola medzi hriadelom serva a hlavnym hriadelom riadenia (vid obrazok). Podla mna mi to klepe tam, akonahle sa volant pritlaci hore, tak hriadel riadenia zatlaci na hriadel serva a drncanie prestane.
Obrázek
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Takze, som po kontrole... dost dlho trvalo, pokial sme zistili odkial ten zvuk vlastne ide. Capy v poriadku, motorcek v poriadku, vola vo volante ziadna a stale klepe... ale, zistili sme, ze ked zatlacim volant na vrchnej casti dopredu a spodnu cast pritiahnem k sebe, tak vtedy to neklepe... neopravovali sme to, lebo ani v servise nevedel co je pod volantom :) Takze... cez vikend zhodim volant a pozriem sa ci tam nieje nieco povolene... ak nie, tak potom neviem. Nova vrchna jednotka riadenia stoji 28.000Sk :lol: Ak neopravim, tak ten klepot asi prezijem...

Teraz tak premyslam, na zaklade toho pritlacenia volantu, moze byt vola medzi hriadelom serva a hlavnym hriadelom riadenia (vid obrazok). Podla mna mi to klepe tam, akonahle sa volant pritlaci hore, tak hriadel riadenia zatlaci na hriadel serva a drncanie prestane.
Obrázek
No co, pozeral si to? Lebo ja uz mam z toho trosku nervy. Mam pocit ze na 95% to sposobuje bud horny kriz alebo nieco v posilnovaci riadenia. Volant sam o sebe nema volu. Ale ked ho pri vypnutom motore pootocim a pustim, tak ze sa sam vrati, tak tam nieco klepne a to je to co podla mna klepe aj pri jazde po nerovnostiach.

Chcel by som zistit co to klepe a odstranit to. Dal som dole plastovy kryt, potom aj ten plechovy kryt co je pod tym plastovym na posilnovaci, ale viac som si zatial netrufol rozobrat. Chcel som dat dole aj motorcwek posilnovaca, ale sakra su tam tie hviezdicove sroby a nemal som taky kluc.

Neviete ako sa demontuje taka ta krabica plechova na ktorej je nalepka s napisom Power Steering? Lebo za nou je ten kriz ktory by som chcel skontrolovat, ale neviem ako ju demontovat.

Posledna moznost je ze to odnesiem do servisu, ale moc sa mi to nechce, lebo s tym bude prplacky a zaplatim za to dost penazi a moze sa stat ze ani nic nezistia..
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Motorcek das dolu bez problemov obycajnou gola sadou aj ked su tam tie hviezdice :) Mal som ho dolu, medzi motorcekom a hriadelom je ten medzikus. Na kazdej strane je tisichran a je to v takom gumenom "puzdre". Osobne som to este neriesil, ja dam volant dolu a podla toho uvidim. Btw neskusal si pri tom klepani nadvihnut volant ako som pisal? Ze ci to prestane alebo nie.. Ak ano, tak by sme mali rovnaku "poruchu" :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Motorcek das dolu bez problemov obycajnou gola sadou aj ked su tam tie hviezdice :) Mal som ho dolu, medzi motorcekom a hriadelom je ten medzikus. Na kazdej strane je tisichran a je to v takom gumenom "puzdre". Osobne som to este neriesil, ja dam volant dolu a podla toho uvidim. Btw neskusal si pri tom klepani nadvihnut volant ako som pisal? Ze ci to prestane alebo nie.. Ak ano, tak by sme mali rovnaku "poruchu" :)
Myslim ze u mna je to jedno, nepomoze nadvihnut volant. Skusim dat dole ten motorcek a uvidim ci to teda nie je v tom a ked nie, tak neviem co s tym. Cele riadenie sa mi zatial ked neviem kde to je zapricinene, rozoberat nechce.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Su tam 3 srouby, dve je vidiet, jedna je uplne vzadu. To ze das dolu motorcek si myslim, ze je zbytocne. Neviem co tym totiz zistis..
Punto MK2 1.2 8V ELX
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Arrow79 píše:Su tam 3 srouby, dve je vidiet, jedna je uplne vzadu. To ze das dolu motorcek si myslim, ze je zbytocne. Neviem co tym totiz zistis..
Bolo tu pisane, ze moze klepkat ten valcek s tym tisichranom, tak na to som sa chcel pozriet. Ak to nebude on, aspon to budem vediet a mozem chybu hladat inde.

btw, pod dolnym krizom na tom uchyteni som mal volu, ked som tocil volantom tak tam bola mala vola a trochu to aj klepkalo, to som dotiahol, to je OK. Pri tom hornom asi nie je co dotahovat???
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Horny sa da tiez dotiahnut. Ohladom vole pri tych tisichranoch, mohla by tam byt podla mna iba vtedy ak by boli vylamane zuby, inak pochybujem. Je to tam vcelku dost na fest. :) To by neklepkalo si myslim.
Punto MK2 1.2 8V ELX
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... dlouho me to drnceni nedalo spat ... bylo to cim dal horsi ...
... dnes jsem shodil tem motorek na posilovaci ... vytahnul
ten gumovy valecek ... z obou dvou stran je kovovy tisicihran ...
... nic nenasvedcovalo k tomu, ze by to bala ta klepajici zalezitost ...
... tisicihrany byly bez vazeliny a suchy ...
... tak jsem tisicihrany namazal vazelinou a cely to slozil zpatky ...
... jel jsem to projet a bylo ticho ...



... bylo to pravdepodobne zpusobeno vuli mezi tisicihrany ... ty se vymezily
to vazelinou a je klid ... Obrázek
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

onc dik za post... vyskusam to aj ja a dam vediet. Tiez ked som zhodil ten motorcek, tak bol suchy ten gumovy valcek.

dam potom vediet ci to bolo ono aj v mojom pripade :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“