HELP - Klepot v oblasti riadenia
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Tak daj vediet ako si dopadol v tom servise.
A inak ako ti to vlastne klepe? Mne sa to prejavuje tak, ze aj pri prejazde malickymi nerovnostami aj v uplne malej rychlosti, to tak klepka. A aj ked stojim a hybem volantom doprava-dolava tak tam pocut taky zvuk klepkavy, myslim ze to je to iste co klepe aj pri jazde po nerovnostiach, vola tam teda je, len neviem presne zatial povedat kde
Inak ked chytim du tyc tam kde je kriz a hybem volantom tak tam citim volu na tom krizi a zda sa mi ako keby to klepkanie islo odtial, nezda sa mi to z posilnovaca, ale tak mozne je vsetko...
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
No, mne to drnci (hrozne slovo, ale vystihuje to presne co to robi) pri malych rychlostiach pri prejazde nerovnostami. Len ked idem rovno, akonahle ma volant zaber, tak to nerobi. Ved zajtra napisem, co to bolo. Vo fore sa pise aj o gulovych capoch, ze to mozu robit tie. Ja volu na krizi nemam, ani na vrchnom ani na spodnom... tak uvidime.
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Ja som dnes dotiahol ten spodny kriz, ten srob pod nim, podstatne sa to zlepsilo, lebo uz tolko neklepka ked tocim volantom zo strany na stranu, aj pri prejazde po nerovnostiach to uz nedrnci az tolko, ale predsa este rtrosku ano.Arrow79 píše:No, mne to drnci (hrozne slovo, ale vystihuje to presne co to robi) pri malych rychlostiach pri prejazde nerovnostami. Len ked idem rovno, akonahle ma volant zaber, tak to nerobi. Ved zajtra napisem, co to bolo. Vo fore sa pise aj o gulovych capoch, ze to mozu robit tie. Ja volu na krizi nemam, ani na vrchnom ani na spodnom... tak uvidime.
Ono je tam aj spodny aj vrchny kriz???? Kde je vrchny?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Aha Tam som veru nepozeral. A je tam tiez nejaky srob na dotiahnutie ako dole? Lebo tam dole som to mal trochu uvolnene. Pomohlo dotiahnut ale o pol otacky maticu a uz je to o hodne lepsie, tak rozmyslam ci taka vola nie je aj na tom hornom krizi.
Ale bojim sa aby to nahodou nebolo z tej mechaniky riadenia ktora je za motorom. Neviem ako je to tam riesene, urcite sa to opotrebovava, ale na mojom starom trabiku ked som tam mal centimeter volu tak to nehrkalo, len tam bola vola
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Takze, som po kontrole... dost dlho trvalo, pokial sme zistili odkial ten zvuk vlastne ide. Capy v poriadku, motorcek v poriadku, vola vo volante ziadna a stale klepe... ale, zistili sme, ze ked zatlacim volant na vrchnej casti dopredu a spodnu cast pritiahnem k sebe, tak vtedy to neklepe... neopravovali sme to, lebo ani v servise nevedel co je pod volantom Takze... cez vikend zhodim volant a pozriem sa ci tam nieje nieco povolene... ak nie, tak potom neviem. Nova vrchna jednotka riadenia stoji 28.000Sk Ak neopravim, tak ten klepot asi prezijem...
Teraz tak premyslam, na zaklade toho pritlacenia volantu, moze byt vola medzi hriadelom serva a hlavnym hriadelom riadenia (vid obrazok). Podla mna mi to klepe tam, akonahle sa volant pritlaci hore, tak hriadel riadenia zatlaci na hriadel serva a drncanie prestane.
Teraz tak premyslam, na zaklade toho pritlacenia volantu, moze byt vola medzi hriadelom serva a hlavnym hriadelom riadenia (vid obrazok). Podla mna mi to klepe tam, akonahle sa volant pritlaci hore, tak hriadel riadenia zatlaci na hriadel serva a drncanie prestane.
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
No co, pozeral si to? Lebo ja uz mam z toho trosku nervy. Mam pocit ze na 95% to sposobuje bud horny kriz alebo nieco v posilnovaci riadenia. Volant sam o sebe nema volu. Ale ked ho pri vypnutom motore pootocim a pustim, tak ze sa sam vrati, tak tam nieco klepne a to je to co podla mna klepe aj pri jazde po nerovnostiach.Arrow79 píše:Takze, som po kontrole... dost dlho trvalo, pokial sme zistili odkial ten zvuk vlastne ide. Capy v poriadku, motorcek v poriadku, vola vo volante ziadna a stale klepe... ale, zistili sme, ze ked zatlacim volant na vrchnej casti dopredu a spodnu cast pritiahnem k sebe, tak vtedy to neklepe... neopravovali sme to, lebo ani v servise nevedel co je pod volantom Takze... cez vikend zhodim volant a pozriem sa ci tam nieje nieco povolene... ak nie, tak potom neviem. Nova vrchna jednotka riadenia stoji 28.000Sk Ak neopravim, tak ten klepot asi prezijem...
Teraz tak premyslam, na zaklade toho pritlacenia volantu, moze byt vola medzi hriadelom serva a hlavnym hriadelom riadenia (vid obrazok). Podla mna mi to klepe tam, akonahle sa volant pritlaci hore, tak hriadel riadenia zatlaci na hriadel serva a drncanie prestane.
Chcel by som zistit co to klepe a odstranit to. Dal som dole plastovy kryt, potom aj ten plechovy kryt co je pod tym plastovym na posilnovaci, ale viac som si zatial netrufol rozobrat. Chcel som dat dole aj motorcwek posilnovaca, ale sakra su tam tie hviezdicove sroby a nemal som taky kluc.
Neviete ako sa demontuje taka ta krabica plechova na ktorej je nalepka s napisom Power Steering? Lebo za nou je ten kriz ktory by som chcel skontrolovat, ale neviem ako ju demontovat.
Posledna moznost je ze to odnesiem do servisu, ale moc sa mi to nechce, lebo s tym bude prplacky a zaplatim za to dost penazi a moze sa stat ze ani nic nezistia..
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1765
- Registrován: 05 dub 2007, 09:31
- Bydliště: Zvolen, SK
- Kontaktovat uživatele:
Motorcek das dolu bez problemov obycajnou gola sadou aj ked su tam tie hviezdice Mal som ho dolu, medzi motorcekom a hriadelom je ten medzikus. Na kazdej strane je tisichran a je to v takom gumenom "puzdre". Osobne som to este neriesil, ja dam volant dolu a podla toho uvidim. Btw neskusal si pri tom klepani nadvihnut volant ako som pisal? Ze ci to prestane alebo nie.. Ak ano, tak by sme mali rovnaku "poruchu"
Punto MK2 1.2 8V ELX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Myslim ze u mna je to jedno, nepomoze nadvihnut volant. Skusim dat dole ten motorcek a uvidim ci to teda nie je v tom a ked nie, tak neviem co s tym. Cele riadenie sa mi zatial ked neviem kde to je zapricinene, rozoberat nechce.Arrow79 píše:Motorcek das dolu bez problemov obycajnou gola sadou aj ked su tam tie hviezdice Mal som ho dolu, medzi motorcekom a hriadelom je ten medzikus. Na kazdej strane je tisichran a je to v takom gumenom "puzdre". Osobne som to este neriesil, ja dam volant dolu a podla toho uvidim. Btw neskusal si pri tom klepani nadvihnut volant ako som pisal? Ze ci to prestane alebo nie.. Ak ano, tak by sme mali rovnaku "poruchu"
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Bolo tu pisane, ze moze klepkat ten valcek s tym tisichranom, tak na to som sa chcel pozriet. Ak to nebude on, aspon to budem vediet a mozem chybu hladat inde.Arrow79 píše:Su tam 3 srouby, dve je vidiet, jedna je uplne vzadu. To ze das dolu motorcek si myslim, ze je zbytocne. Neviem co tym totiz zistis..
btw, pod dolnym krizom na tom uchyteni som mal volu, ked som tocil volantom tak tam bola mala vola a trochu to aj klepkalo, to som dotiahol, to je OK. Pri tom hornom asi nie je co dotahovat???
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
... dlouho me to drnceni nedalo spat ... bylo to cim dal horsi ...
... dnes jsem shodil tem motorek na posilovaci ... vytahnul
ten gumovy valecek ... z obou dvou stran je kovovy tisicihran ...
... nic nenasvedcovalo k tomu, ze by to bala ta klepajici zalezitost ...
... tisicihrany byly bez vazeliny a suchy ...
... tak jsem tisicihrany namazal vazelinou a cely to slozil zpatky ...
... jel jsem to projet a bylo ticho ...
... bylo to pravdepodobne zpusobeno vuli mezi tisicihrany ... ty se vymezily
to vazelinou a je klid ...
... dnes jsem shodil tem motorek na posilovaci ... vytahnul
ten gumovy valecek ... z obou dvou stran je kovovy tisicihran ...
... nic nenasvedcovalo k tomu, ze by to bala ta klepajici zalezitost ...
... tisicihrany byly bez vazeliny a suchy ...
... tak jsem tisicihrany namazal vazelinou a cely to slozil zpatky ...
... jel jsem to projet a bylo ticho ...
... bylo to pravdepodobne zpusobeno vuli mezi tisicihrany ... ty se vymezily
to vazelinou a je klid ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...