Lanko spojky
Moderátor: peta.smolik
Re: Lanko spojky
Ještě přidávám detail přetrhnutí
- Reklama
Re: Lanko spojky
Samozřejmě není pravda že nezáleží na firmě, ona totiž některá to prohýbá, jiná ne. Objednávat 10 lanek kvůli jednomu s tím, že vím, že ji 9 vrátím, osobně považuji za prasečinu vůči obchodu!
Re: Lanko spoj|<y"
NEMÁŠ PRAVDU, PROSTĚ NE A NI|<DY NEBUDE"Š
Re: Lanko spojky
To je opravdu zajímavý a hodnotný příspěvek , a co ten obrázek???
Re: Lanko spojky
Mám taky 1,1 Seicento a od ATE tam patří to delší na Seicenta. To kratší patří na obsah 0,9.
Mám na spojce ještě původní, ale koupil jsem si ho v létě do zásoby. Stálo na Autodocu asi 600 Kč. Na českém trhu v tu chvíli nebylo u žádného prodejce. Prostě jsem zpanikařil a objednal jen to jedno lanko v zásilce, když díly na Seicenta od kvalitnějších výrobců už posledním rokem dochází.
To lanko je asi o 5 cm delší, než původní originál. Bude mít větší průhyb směrem dolu, ale jak jsem poměřoval, tak se tam vejde.
Původní lanko mi už asi 5 let za mokra vrže, za sucha je OK. Proto soudím, že tam bude původní originál z výroby taky ATE v teflonu, který se nesmí ničím namazat. Hledal jsem to na netu a našel info u motocyklových lanek z teflonu. ATE v katalogu nikde mazání nezmiňuje, jen že jsou bezúdržbová.
Tak bacha na to a ATE ničím nemazat, stejně tak lanko ATE u ručky !
Mám na spojce ještě původní, ale koupil jsem si ho v létě do zásoby. Stálo na Autodocu asi 600 Kč. Na českém trhu v tu chvíli nebylo u žádného prodejce. Prostě jsem zpanikařil a objednal jen to jedno lanko v zásilce, když díly na Seicenta od kvalitnějších výrobců už posledním rokem dochází.
To lanko je asi o 5 cm delší, než původní originál. Bude mít větší průhyb směrem dolu, ale jak jsem poměřoval, tak se tam vejde.
Původní lanko mi už asi 5 let za mokra vrže, za sucha je OK. Proto soudím, že tam bude původní originál z výroby taky ATE v teflonu, který se nesmí ničím namazat. Hledal jsem to na netu a našel info u motocyklových lanek z teflonu. ATE v katalogu nikde mazání nezmiňuje, jen že jsou bezúdržbová.
Tak bacha na to a ATE ničím nemazat, stejně tak lanko ATE u ručky !
Re: Lanko spojky
Ano, naprosto souhlasím, ale doporušuji nejpve protáhnout mototrem, potom sterčit domotvoru v chassis a zaháknout v pedálu, a teprve nakonec pčišroubovat na chassis s opatrností, abychom jej nikde nějak nezalomili. Pak chodí volně a a předpokladem dlouhé životnosti. Asi by možná stálo za to přesně znovu popsat postup, když se ví, jak na to, tak to není až tak obtížné...
Re: Lanko spojky
Ad tomass: Připadl jsem na myšlenku vyrobit si lanko sám, nevyhodil jsem to prasklé a mohu z něj využít bowden. Nerezové lanko průměr 3mm z A4 oceli stojí metr kolem 15 Kč. Zbývá jen upravit obě koncovky, odvrtat a prostrčit nerez lanko, a nakonec stříbrnou pájkou 55% Ag s Sn, nebo 45%Ag s Cd, kterou nám ovšem EU zakázala (ale našel jsem ji v nabídce Aliexpressu), zapájet. Domnívám se, že by to mělo držet a nerezové lanko by mělo při promazání bowdenu určitě také přežít... Jinak se omlouvám za četné překlepy v předchozím příspěvku, ale ťukal jsem to v rychlosti na mobilu
Re: Lanko spojky
Přesně tohle jsem chtěl udělat u lanka ručky, než jsem sehnal ATE.
Lanko musí mít stejný průměr jako původní, protože v obalu bowdenu už je zajetá drážka toho průměru. Při odlišném průměru se předčasně opotřebuje.
Lanko by se nemělo pájet na tvrdo, protože se vyhřeje. Na měko cínem nebude stačit, je tam dost velká síla v tahu.
Někde na netu jsem viděl lisovací a i šroubovací koncovky na lanka. Jsou asi jen 2 typy a asi to nebude přímo použitelný bez úpravy. Šroubovací vyjde na několik stovek Kč. Lisovaci nalisují ve firmách, kde dělají lanové úvazy. Nejsou na to žádný kleště, všechno hydraulika.
Lanko musí mít stejný průměr jako původní, protože v obalu bowdenu už je zajetá drážka toho průměru. Při odlišném průměru se předčasně opotřebuje.
Lanko by se nemělo pájet na tvrdo, protože se vyhřeje. Na měko cínem nebude stačit, je tam dost velká síla v tahu.
Někde na netu jsem viděl lisovací a i šroubovací koncovky na lanka. Jsou asi jen 2 typy a asi to nebude přímo použitelný bez úpravy. Šroubovací vyjde na několik stovek Kč. Lisovaci nalisují ve firmách, kde dělají lanové úvazy. Nejsou na to žádný kleště, všechno hydraulika.
Re: Lanko spojky
O těch dvou pájkách, jak jsem uvedl, se píše, že kolem 610 stupňů nedegenerují tu nerez, jiné se nedoporučují. Dost jsem vyhledával. Lanko 3mm je exaktně to samé a investice 15 Kč zanedbatelná. Největší investicí je ta výměna, kdy člověku ještě chybí nějaký kloub navíc a sundávací hlava, pokud se neodhodlá vyndat sedadlo, což jsem neudělal, nevím, zda to jde bez vyšroubování těch kolejniček.
Re: Lanko spojky
Mimochodem tahle nerezová koncovka na lanka 3mm se závitem M6 délky 45mm stojí 29 Kč a myslím, že by se zkrátka nějak zalisovat dala. https://www.pavlinek.cz/nerez-zavit-koncovka-s-matici/
Já v současnosti vyjednávám tu stříbrnou pájku s kadmiem, Číňan jen zjišťuje, zda má pro mě 0,5m v průměru 1mm skladem. Byla by to investice 7,5 dolarů a zapájel bych s tím lanek hafo!
Já v současnosti vyjednávám tu stříbrnou pájku s kadmiem, Číňan jen zjišťuje, zda má pro mě 0,5m v průměru 1mm skladem. Byla by to investice 7,5 dolarů a zapájel bych s tím lanek hafo!
Re: Lanko spojky
Je vidět, že tu nikdo na tvrdo nepájel. Já několikrát. Dá se ohřát běžným hořákem na PB. Materiál má temně červenou barvu. Nedá se pájet na bodu tání pájky.
Proč kupovat pájku v Číně ? ? ? Zajdi do prodejny. I svářecí elektrody se prodávají po kusech.
Hlavně co by z té Číny přišlo za kvalitu ? Bude to mít spolehlivý technický list ? No nevím.
Nevím, jak by se to dalo zalisovat bez hydrauliky a bez šestihranného protikusu.
Jinak ta koncovka se mi líbí, ale doma se bez vybavení nezalisuje.
Proč kupovat pájku v Číně ? ? ? Zajdi do prodejny. I svářecí elektrody se prodávají po kusech.
Hlavně co by z té Číny přišlo za kvalitu ? Bude to mít spolehlivý technický list ? No nevím.
Nevím, jak by se to dalo zalisovat bez hydrauliky a bez šestihranného protikusu.
Jinak ta koncovka se mi líbí, ale doma se bez vybavení nezalisuje.
Re: Lanko spojky
Starostlivá EU nám totiž pájky s kadmiem zakázala, abychom jej snad nefetovali , proto píšu o Číně, ta kadmiová pájka má největší pevnost při nejmenší tavné teplotě. Pokud nemá kadmium a tavná teplota se snižuje obsahem cínu, ubývá na pevnosti. O tom pájení nerez lanek těmito pájkami se dá běžně dočíst na internetu a tvrdí se tam, že to lanko při těchto pájkách nedegeneruje. Já mám doma stříbrných pájek hafo, ale přiznám se, že neznám tu tavnou teplotu, nikdy jsem se o ni nestaral. https://www.aliexpress.us/item/22518326 ... pt=glo2usa