Do 2500 otacek nizky vykon
Moderátor: peta.smolik
Do 2500 otacek nizky vykon
Ahoj. Mam dotaz. u Motoru 1.3 multijet 66kw. Je problem ze auto i za studena i za tepla cca do 2500 otacek netahne.je line. az nad 2500 otacek najednou skubne a turbo taha. na diagnostice nepise zedne zavady. egr je cisty, vahu vzduchu jsem take cistil, regulace turba se hybe,neni zasekla. nema nekdo zkusenost u techto motoru stouto zavadou?auto nekouri, normalne startuje. diky
- Reklama
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Na 1,9 JTD 63 kW se přesně takhle takhle projevoval EGR - zatuhlý ovládací solenoid resp. ovládací tyčka šla skrz oddělovací plech přepážku ztuha a nevracela se. Rozebrat vyčistit, noty na webu myslim že i tady... Jaký EGR má 1,3 nevim, možná stejný možná jiný...
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
no prave ze jsem mel sundany elektromotorek a egr je uplne cisty,zadne saze. tycinka s pruzinou chodi uplne krasne.
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Mechanická část je OK = pohyblivá a těsní? Ovládání funkční a opravdu solenoid pracuje? Turbo je pevný nebo variabil? Pak může být děravá hadice za turbem/ intercooler, vadná váha vzduchu, lambda, děravý podtlaky (regulace tlaku turba) atd.
Nejspíš v nízkých otáčkách není správný poměrí paliva a vzduchu, ŘJ o tom neví tak to nemá jak zkorigovat.. Nejvíc na to sedí ten nefunkční EGR kdy si ŘJ myslí že je otevřený ale není..
Nejspíš v nízkých otáčkách není správný poměrí paliva a vzduchu, ŘJ o tom neví tak to nemá jak zkorigovat.. Nejvíc na to sedí ten nefunkční EGR kdy si ŘJ myslí že je otevřený ale není..
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
ano mechanicka cast je ok. pohybliva a cista.ten egr je fakt uplne cisty. podle me byl predtim meneny pred koupi auta.tycinka se krasne hybe a vraci.pres diagnostiku vnem zacne cvakat,takze i elektromagnet by mel byt funkcni. pri testu pres diagnostiku banka na turbu take pracuje spravne.hybe se nahoru a dolu.tlak v hadici je.jedine co me napada je ta vaha.sice na diagnostice nic nepise. zkusil jsem vahu odpojit a jel jsem to projet. chova se to uplne stejne. pokud je zapojena nebo odpojena porad to zacne tahat az kolem 2500 otacek.zadny rozdil se zapojenou ci odpojenou vahou vzduchu
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
jeste jeden poznatek,auto jsem ted koupil a je po duchodci. auto dva roky stalo,nejezdilo se snim.ale bylo mi receno ze pred odstavenim bylo funkcni vse,ale to nemuzu potvrdit. samozrejme filtry,olej, naftovy filtr atd jsou meneny
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Mne tak neťahala Alfa Romeo - bolo vadné Turbo no aj pískalo. Po jeho výmene to ide ako raketa
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
turbo prave nepiska, a od tech 2500 otacek taha krasne i do kopce atd.zadne piskani,zadna spotreba oleje
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Je tam turbo pevný nebo variabil? Pokud variabil, tak můžou být zatuhlý naklápěcí lopatky. Váha vzduchu je taky možná, obzvlášť pokud odpojení nedělá nic..
Do nádrže bych vrazil pikslu VIFka a projel to po italsku: komplet prohřát blok motoru (=min. 10 km) a pak velká zátěž a otáčky po delší dobu, ideálně dlouhý kopec na dálnici. Vypálí se karbony a velkým průtokem spalin se všechno profoukne.
Předchozímu majiteli mohlo přijít normální že to do 2,5k netáhne
Do nádrže bych vrazil pikslu VIFka a projel to po italsku: komplet prohřát blok motoru (=min. 10 km) a pak velká zátěž a otáčky po delší dobu, ideálně dlouhý kopec na dálnici. Vypálí se karbony a velkým průtokem spalin se všechno profoukne.
Předchozímu majiteli mohlo přijít normální že to do 2,5k netáhne
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
jestli dobre rozumim tomu,tak urcite ma lopatky ,je tam banka s podtlakem,ktera ty lopatky nastavuje. pokud se pletu tak se omlouvam.banka se pres diagnostiku hybe a posunuje se tycinka.u rucne se volne hybe kdyz na ni zatlacim.takze lopatky podle me v turbu jsou volne. take me napadla vaha vzduchu kdyz odpojeni nereaguje zadnou zmenou. a take mas pravdu,ze mozna pan duchodce jezdil na spotrebu aje to pridusene. mam nalito v nadrzi cistic vstriku i vif.najeto 400km od te doby a zadna zmena.ale bohuzel jsem to nemel kde poradne projet moznost.
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
at se to vse vypali, je nutne jet velkou rychlosti a nebo staci treba jet na vyssi otacky delsi trasu. mam tady moznost pouze rychlostku 90km ,tak zda treba jet deset kilometru na trojku a vytacet to treba na 3000 otacek.vypali se to tak a nebo treba jet na tu dalnici?diky
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Otáčky i zátěž. Držet 3000 po rovině ne, u toho je sice průtok spalin ale ne potřeba výkonu = tlak na píst tak se to tolik nevypálí.
= Buď prudkej delší kopec nebo odpor vzduchu ve vysoký rychlosti, ideál je ten dlouhej kopec na dálnici a držet 4000, to je oblast kdy končí max. výkon a tah se snižuje (max otáčky jsou ca 4500 (?), až do omezovače to už je zbytečný, tam jen krátkodobě.
Dá se rozjíždět třeba od kruháče/ křižovatky a pod plynem vytočit 2 - 3 - 4 do 4000 a pak držet rychlost šolícháním, takhle udržuješ motor kondici, jede to svižně a kupodivu to je výborný i na spotřebu (akceleruješ v oblasti max. účinnosti motoru), samozřejmě nesmíš pak kinetickou energii použít na ohřátí brzd tj. nejet "brzda - plyn", ale "akcelerace - šolíchání/ udržování rychlosti!.
Tohle všechno samozřejmě s komplet prohřátým blokem motoru, za studena to je prasárna.
Naklápění lopatek nevim jak je řešený uvnitř, jestli je možný že regulace se hýbe ale lopatka ne... Nejlíp mít chcíplý turbo v ruce a prohlídnout si to..
= Buď prudkej delší kopec nebo odpor vzduchu ve vysoký rychlosti, ideál je ten dlouhej kopec na dálnici a držet 4000, to je oblast kdy končí max. výkon a tah se snižuje (max otáčky jsou ca 4500 (?), až do omezovače to už je zbytečný, tam jen krátkodobě.
Dá se rozjíždět třeba od kruháče/ křižovatky a pod plynem vytočit 2 - 3 - 4 do 4000 a pak držet rychlost šolícháním, takhle udržuješ motor kondici, jede to svižně a kupodivu to je výborný i na spotřebu (akceleruješ v oblasti max. účinnosti motoru), samozřejmě nesmíš pak kinetickou energii použít na ohřátí brzd tj. nejet "brzda - plyn", ale "akcelerace - šolíchání/ udržování rychlosti!.
Tohle všechno samozřejmě s komplet prohřátým blokem motoru, za studena to je prasárna.
Naklápění lopatek nevim jak je řešený uvnitř, jestli je možný že regulace se hýbe ale lopatka ne... Nejlíp mít chcíplý turbo v ruce a prohlídnout si to..
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
no asi koupim primo cistic katalyzatoru do nafty a pojedu nekde na dalnici a projedu to. to bude asi nejrozumnejsi. pokud nepomuze, zkusim vahu vzduchu koupit a vymenit.pak uz asi jen turbo sundt a dat na kontrolu zda je ok.dam pak vedet jak jsem dopadl po projeti na dalnici
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
Pikslu VIF, nic jinyho. Nefunkční ani ucpanej kat tam nemas, to by netahlo naopak ve vysokých otáčkách. Ale tvoje auto,dej co uznáš za vhodný..
Re: Do 2500 otacek nizky vykon
"tatko Tom » 24 srp 2023, 20:01"
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)