Výměna silentbloku na motoru
Moderátor: peta.smolik
Výměna silentbloku na motoru
Potřebuji vyměnit prostřední silentblok na motoru - reakční vzpěru.
1) Povolení svislého šroubu (matky na něm) v silentbloku není na autě možné. Šroub se protáčí, přístup k hlavě šroubu na chycení kontra není.
2) Povolím horní šroub na převodovce (klíč 13). Šroub nejde vysunout - překáží karoserie. Kromě toho začne zvolna slzet olej z převodovky. Pro výměnu by se únik dal podstoupit. Prostřední šroub (klíč 19) jde povolit, ale opět nevysunu šroub - překáží karoserie. Proto nevyndám celý držák. Spodní matka na klíč 13 je bezproblémová.
3) Vyndám 2 svislé šrouby (klíč 13) u silentbloku na vyndání celého silentbloku. Silentblok jde vyndat z karoserie jen asi o 0,5 cm a zjevně pruží. Drží ještě někde jakoby v gumě někde v podlaze. Nepomůže ani posunutí silentbloku v otvoru podlahy. Silentblok stále pružně drží a nejde vyndat. Nevypadá, že by se dal silentblok vyměnit bez demontáže držáku. Motoru se nechce vyklonit silentblok dolů. Je potřeba ještě sundat výfuk ze závěsů, nebo co jiného brání vyklonění ? Ve výsledku jsem si vlastně jen rozhejbal zarezatělé šrouby.
Vypadá to sice jako banální výměna, ale není to tak úplně jednoduché, jak to vypadá. Má někdo z Vás praktickou zkušennost?
1) Povolení svislého šroubu (matky na něm) v silentbloku není na autě možné. Šroub se protáčí, přístup k hlavě šroubu na chycení kontra není.
2) Povolím horní šroub na převodovce (klíč 13). Šroub nejde vysunout - překáží karoserie. Kromě toho začne zvolna slzet olej z převodovky. Pro výměnu by se únik dal podstoupit. Prostřední šroub (klíč 19) jde povolit, ale opět nevysunu šroub - překáží karoserie. Proto nevyndám celý držák. Spodní matka na klíč 13 je bezproblémová.
3) Vyndám 2 svislé šrouby (klíč 13) u silentbloku na vyndání celého silentbloku. Silentblok jde vyndat z karoserie jen asi o 0,5 cm a zjevně pruží. Drží ještě někde jakoby v gumě někde v podlaze. Nepomůže ani posunutí silentbloku v otvoru podlahy. Silentblok stále pružně drží a nejde vyndat. Nevypadá, že by se dal silentblok vyměnit bez demontáže držáku. Motoru se nechce vyklonit silentblok dolů. Je potřeba ještě sundat výfuk ze závěsů, nebo co jiného brání vyklonění ? Ve výsledku jsem si vlastně jen rozhejbal zarezatělé šrouby.
Vypadá to sice jako banální výměna, ale není to tak úplně jednoduché, jak to vypadá. Má někdo z Vás praktickou zkušennost?
- Reklama
Re: Výměna silentbloku na motoru
já ho měnil při sundaným motoru
takže jediné co mohu poradit je si heftnout šroub k novému silembloku, příště totiž jen zespoda povolíš matičku, odšroubuješ silemblok z kastle a je venku...
takže jediné co mohu poradit je si heftnout šroub k novému silembloku, příště totiž jen zespoda povolíš matičku, odšroubuješ silemblok z kastle a je venku...
Re: Výměna silentbloku na motoru
Tak mě reakční silentblok donutil k výměně až teď po letech. Motor začal na volnoběh klepat do karoserie. Začalo to před 3 týdny a pozoruju, že se to zhoršuje. Musel jsem to vyměnit za každou cenu i když to vypadá jako ježek v kleci a předtím jsem to nakonec vzdal.
Tak až se s tím někdo bude trápit, postup je následující:
Auto podložit celé pod kola, aby bylo v rovině, výš asi o 10cm. Jsem hubenej, tlouštíci víc.
Povolit 2 šrouby v silentbloku gola klíč 13 s prodloužením.
Povolit 2 šrouby na převodovce očkový klíč 13
(Tentokrát mi z horního šroubu neteče olej. Je to hodně mastné, objevovaly se kapky, které pohltily 3 papírový kapesníky, takže docela dost, ale pak to přestalo. Na novinách byl ještě v mezičase mastný flek průměru asi 5cm. Před smontováním to bylo ještě mastné, pár kapek, ale žádná tragedie. Pod autem nemám a nikdy jsem neměl v těchto místech kapky oleje ! Ani držák silentbloku nebyl zvenku mastný. Nechápu, odkud je ten olej. Mastí se mi táhlo řazení, ale dolů to nekape. Stačí 1x za 2 roky utřít před technickou, ale na kapky to nikdy není a nebylo.)
Povolit 1 silný šroub na převodovce, očkový klíč 19 a gola 19
Pak je dobré mít, ale není nutností 2 ks šroub M8 x 60.
Podložit převodovku poblíž levého silentbloku heverem
Povolit šrouby u silentbloku vlevo u řidiče, respektive je vyndat. Nahradil jsem je provizorně po jednom těmi M8 x 60 z obavy, abych dostal motor zpátky.
Převodovka se spustí na straně levého silentbloku o 5 cm dolů, jinak není možné vyndat horní šroub M8 na 13 klíč a velký šroub na 19 klíč, brání tomu karoserie.
Pak se celý držák vyndá i se silentblokem.
Dá se nový silentblok do držáku, klíč 17, ale neutahuje se.
Silentblok se musí spasovat pootočit na původní otvory, pak se celý držák vyndá a utáhne silentblok v držáku na fest.
Silentblokem není možné v ruce otáčet ani větší silou, prostě to nejde. Otáčením násilím pro spasování by se zřejmě zničil.
Nasadí se na furt a opačným postupem vše smontuje zpátky.
Výsledek výměny je, že motor při přejezdu nerovností nekolísá s plynovým lankem jako před výměnou silentbloku a jede plynuleji.
Druhá věc je, že to mlátí víc a jako kráva. Ten nový reakční silentblok podržel část vibrací a mlátí to nejvíc asi v pravém silentbloku u spolujezdce hned po nastartování a průběžně i během jízdy. Na výměnu je tedy i pravý silentblok a levý tam dám taky, aby už to bylo všechno v cajku.
Tak až se s tím někdo bude trápit, postup je následující:
Auto podložit celé pod kola, aby bylo v rovině, výš asi o 10cm. Jsem hubenej, tlouštíci víc.
Povolit 2 šrouby v silentbloku gola klíč 13 s prodloužením.
Povolit 2 šrouby na převodovce očkový klíč 13
(Tentokrát mi z horního šroubu neteče olej. Je to hodně mastné, objevovaly se kapky, které pohltily 3 papírový kapesníky, takže docela dost, ale pak to přestalo. Na novinách byl ještě v mezičase mastný flek průměru asi 5cm. Před smontováním to bylo ještě mastné, pár kapek, ale žádná tragedie. Pod autem nemám a nikdy jsem neměl v těchto místech kapky oleje ! Ani držák silentbloku nebyl zvenku mastný. Nechápu, odkud je ten olej. Mastí se mi táhlo řazení, ale dolů to nekape. Stačí 1x za 2 roky utřít před technickou, ale na kapky to nikdy není a nebylo.)
Povolit 1 silný šroub na převodovce, očkový klíč 19 a gola 19
Pak je dobré mít, ale není nutností 2 ks šroub M8 x 60.
Podložit převodovku poblíž levého silentbloku heverem
Povolit šrouby u silentbloku vlevo u řidiče, respektive je vyndat. Nahradil jsem je provizorně po jednom těmi M8 x 60 z obavy, abych dostal motor zpátky.
Převodovka se spustí na straně levého silentbloku o 5 cm dolů, jinak není možné vyndat horní šroub M8 na 13 klíč a velký šroub na 19 klíč, brání tomu karoserie.
Pak se celý držák vyndá i se silentblokem.
Dá se nový silentblok do držáku, klíč 17, ale neutahuje se.
Silentblok se musí spasovat pootočit na původní otvory, pak se celý držák vyndá a utáhne silentblok v držáku na fest.
Silentblokem není možné v ruce otáčet ani větší silou, prostě to nejde. Otáčením násilím pro spasování by se zřejmě zničil.
Nasadí se na furt a opačným postupem vše smontuje zpátky.
Výsledek výměny je, že motor při přejezdu nerovností nekolísá s plynovým lankem jako před výměnou silentbloku a jede plynuleji.
Druhá věc je, že to mlátí víc a jako kráva. Ten nový reakční silentblok podržel část vibrací a mlátí to nejvíc asi v pravém silentbloku u spolujezdce hned po nastartování a průběžně i během jízdy. Na výměnu je tedy i pravý silentblok a levý tam dám taky, aby už to bylo všechno v cajku.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Ty silentbloky se ještě dají sehnat?
Re: Výměna silentbloku na motoru
No jasně. Prohlídnul jsem několik shopů a vybíral Corteco a Magnetti Marelli. Ty horší jsem nebral.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Díky za upozornění, už jsem to nějak nepředpokládal...
Re: Výměna silentbloku na motoru
Tak už jsem vyměnil i pravý a levý silentblok. Vypadalo to jako práce na hodinu na každém silentbloku. Nakonec jsem s oběma dohromady strávil 12 hodin při výměně. Úskalí je nosný šroub v silentbloku. Po těch letech je zarezlý do bloku silentbloku. Pravý šroub silentbloku jsem proléval WDčkem asi 3 hodiny, ohříval, zkoušel povolovat, vyklepat, nic nepomohlo. Naprosto zbytečná práce.
Hliník středové části silentbloku se musí vykuchat a šroub vyoperovat. Použil jsem přímou mikrobrusku Dremel a řezný kotouček. Plátkem pilky na kov by to šlo špatně, řez není hloubkově rovný a je tam docela velká masa pevné hliníkové slitiny, která se řeže jen o trochu líp, než obyčejná ocel.
Na šroubu byla koroze a velmi silný nános vodního kamene, respektive hliník s posypovou solí a vlhkostí tak krásně vykvetl.
Motor při startování už v silentblocích nebouchá a za jízdy si přede jako nový. Za jízdy slyším všechno, každý vrznutí, každý klepnutí, které je občas všude možně kolem.
Hliník středové části silentbloku se musí vykuchat a šroub vyoperovat. Použil jsem přímou mikrobrusku Dremel a řezný kotouček. Plátkem pilky na kov by to šlo špatně, řez není hloubkově rovný a je tam docela velká masa pevné hliníkové slitiny, která se řeže jen o trochu líp, než obyčejná ocel.
Na šroubu byla koroze a velmi silný nános vodního kamene, respektive hliník s posypovou solí a vlhkostí tak krásně vykvetl.
Motor při startování už v silentblocích nebouchá a za jízdy si přede jako nový. Za jízdy slyším všechno, každý vrznutí, každý klepnutí, které je občas všude možně kolem.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Nevím přesně, jak to tam vypadá, nedalo by se to nahřát, až hliník ukápne, nebo by se podpálilo seicento? Malinký autogen nebo butan-kyslík?
Re: Výměna silentbloku na motoru
Nejdřív by hořela guma. Pak by se vyžíhal pevnostní šroub. Až nakonec by mohl tát hliník. Nedalo by se a nezahrával bych si s tím.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Pravda, ale mě se nechce věřit, že by to v servise dělali Dremelem. Ono je to samozřejmě moc teorie a chtělo by to spíše vlézt pod auto a přemýšlet, ale to až tak na jaře....
Re: Výměna silentbloku na motoru
Nevím jak dneska, ale dřív míval skoro každý servis lis. Spíš pochybuji, že by byl třeba autorizák ochoten očistit ten šroub od rzi. Třeba také mají možnost objednat i originál šrouby, nebo mají šrouby preventivně skladem.... to já nevím. Nejspíš autorizák takovou práci nepřijme jako nerentabilní, případně napálí cenu tak, že ji odmítne zákazník.
Teď už jenom spekulace. Takovej Dojáček v Praze servisuje už asi 12 značek. Vezme na servis 20 letý auto aby řešil problémovou věc, která se těžko vyměňuje ? No asi ne, že. Nebo mi dá odhad 6 hodin za 2000,- na hodinu, po smlouvání se slituje s 10% slevou. Nechám to tam vyměnit ? Odpověď je jasná. Pak jsme zase na stejným místě, malý servis za nástřel například 4000 Kč s tím, že cenu se dozvím podle skutečně stráveného času. Nebo sám.
Teď už jenom spekulace. Takovej Dojáček v Praze servisuje už asi 12 značek. Vezme na servis 20 letý auto aby řešil problémovou věc, která se těžko vyměňuje ? No asi ne, že. Nebo mi dá odhad 6 hodin za 2000,- na hodinu, po smlouvání se slituje s 10% slevou. Nechám to tam vyměnit ? Odpověď je jasná. Pak jsme zase na stejným místě, malý servis za nástřel například 4000 Kč s tím, že cenu se dozvím podle skutečně stráveného času. Nebo sám.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Asi blbá otázka, omlouvám se, ale jaký je tam originál šroub? To se nedá sehnat?
Re: Výměna silentbloku na motoru
Nevim ten neznám.. Když je spešl, tak často jde mimo autorizák sehnat podle OE čísla dílu výrazně levněji. A velký výběr za normální ceny má Pematex a podobný šroubárny. Autorizák to má tvrdě předražený a rejžuje na tom že nekoupíš = nejezdíš, tak může nasadit cenu..
Aby to šlo normáln ěpovolovat, tak by se u novýho auta muselo všechno rozdělat a mazat nejlíp grafitkou.. Nasucho se hliník s ocelí zažerou a při povolování se hliník vytrhává, proto to jde tak blbě.. Pomůže aspoň týden předem prolejvat třebe WD čkem a šroub pak "rozviklat" tam - zpět.
Aby to šlo normáln ěpovolovat, tak by se u novýho auta muselo všechno rozdělat a mazat nejlíp grafitkou.. Nasucho se hliník s ocelí zažerou a při povolování se hliník vytrhává, proto to jde tak blbě.. Pomůže aspoň týden předem prolejvat třebe WD čkem a šroub pak "rozviklat" tam - zpět.
Re: Výměna silentbloku na motoru
Teoreticky to také vím, jednalo se mi o konkrétní případ, než to hodiny dobývat, je levnější si koupit nový šroub, ne?
Re: Výměna silentbloku na motoru
Prima nápad. Ještě tu ale nikdo nenapsal, kde konkrétně ty šrouby sehnat. V běžným železářství opravdu nejsou. Speciálka typu Vrabec x Vrabec, nebo Utech, lepší neznám. Ani v jednom nemají speciální pevnostní automobilové šrouby. V Utechu se dají koupit pevnostní samojistné matice na podvozky s různým stoupáním. Ovšem jen 1, nebo 2 pevnostní třídy třídy 8, 10. Málokdy mají obě a 12 je na objednání. S tak dobrým výběrem jsem se už nikdy nesetkal a ani na netu jsem nenašel.
Na Pematex jsem se díval. B2B je velkoobchodní prodej. Tam mi opravdu 3 šrouby na auto opravdu nikdo hledat nebude. Možná mi prodají vruty do sádroše na prodejně. Víc se z jejich nabídky čekat nedá.
Sám rád dávám vždy vše nové. Jsou to pevnostní šrouby s nižším stoupáním a válcovaným závitem, který navíc není po celé délce šroubu. Znova ty šrouby rozhodně vyndavat na poměření nebudu, protože je stejně nemám kde sehnat.
U silentbloku šrouby nikdo v nabídce neměl a ani samostatně. Čísla šroubů ani jejich parametry se mi nepodařilo najít. Pokud je koupím jako nové, tak kus za kus dám hned a asi si vezmu všechny 2x do rezervy.
Když je tu tolik lidí, co ví, kde šrouby sehnat, tak sem s konkrétními tipy:
Na Pematex jsem se díval. B2B je velkoobchodní prodej. Tam mi opravdu 3 šrouby na auto opravdu nikdo hledat nebude. Možná mi prodají vruty do sádroše na prodejně. Víc se z jejich nabídky čekat nedá.
Sám rád dávám vždy vše nové. Jsou to pevnostní šrouby s nižším stoupáním a válcovaným závitem, který navíc není po celé délce šroubu. Znova ty šrouby rozhodně vyndavat na poměření nebudu, protože je stejně nemám kde sehnat.
U silentbloku šrouby nikdo v nabídce neměl a ani samostatně. Čísla šroubů ani jejich parametry se mi nepodařilo najít. Pokud je koupím jako nové, tak kus za kus dám hned a asi si vezmu všechny 2x do rezervy.
Když je tu tolik lidí, co ví, kde šrouby sehnat, tak sem s konkrétními tipy: