Prosím o radu, názor. Po nějaké době stírání (i s cyklovačem) přestanou přední stěrače fungovat. Mám podezření na relátko (cyklovač) nebo páčky. Když jsem stěrače testoval, tak když fungovaly, slyšel jsem cvakání (zřejmě relátka) někde z prostoru za páčkami. když se stěrače zastavily, cvakání už slyšet nebylo. Dnes už nejdou přední vůbec pustit, pouze funguje ostřik a zadní stěrač. Diagnostika nic nehlásí. Kde bych našel relátro cyklovače? Nebo se musí měnit celé páčky?
Velmi děkuji za pomoc,
Martin.
Nefunkční stěrače
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Nefunkční stěrače
Páčka dává signály přes CAN do body computeru a ten spíná motorek stěračů. Pokud funguje ostřikovač a zadní stěrač, je třeba zkontrolovat pojistku a relé (obojí v pojistkové skříňce v autě; v motoru je jedině velká pojistka pro body computer).
Tady je popis elektrické soustavy pro stěrače, sežeň si eLearn, jsou tam lepší rozkresy těch schémat.
https://uloz.to/tamhle/mD3lXRLw1Rbp#!ZG ... OVLIuaLmVk
Tady je popis elektrické soustavy pro stěrače, sežeň si eLearn, jsou tam lepší rozkresy těch schémat.
https://uloz.to/tamhle/mD3lXRLw1Rbp#!ZG ... OVLIuaLmVk
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Nefunkční stěrače
Velmi děkuji za info.
Zadní stěrač funguje, pojistka je OK. Ale to relé jsem prostě nikde nedokázal identifikovat. Nenašel jsem to relé ani nikde popsané ve schematu nebo návodu a ani nikde v nabídkách jako díl, který je možno objednat.
A co jsem se zkoušel dotazovat, tak by mělo být to relé součástí páček.
Kdybych někdo 100% věděl, kde to relé najít, bylo by to super.
Zatím jsem objednal starší páčky a uvidím...
díky,
Martin
Zadní stěrač funguje, pojistka je OK. Ale to relé jsem prostě nikde nedokázal identifikovat. Nenašel jsem to relé ani nikde popsané ve schematu nebo návodu a ani nikde v nabídkách jako díl, který je možno objednat.
A co jsem se zkoušel dotazovat, tak by mělo být to relé součástí páček.
Kdybych někdo 100% věděl, kde to relé najít, bylo by to super.
Zatím jsem objednal starší páčky a uvidím...
díky,
Martin
Re: Nefunkční stěrače
Je to přímo napsané popisu z eLearnu: "Elektronické zařízení zabudované ve spínači u volantu H5 a ovládače na pravém přepínači u volantu jsou napájeny přes pin 11 konektoru A po vedení spínaném za baterií (INT/A) relé T12 jištěným pojistkou F43; relé i pojistka jsou v pojistkové skříňce pod palubní deskou B2. Pin 7 konektoru A jednotky H5 je ukostřen."
Jedná se o relé T12, je umístěné uprostřed vnitřního pojistkové skříňky (na tomhle obrázku je to to horní červené relé uprostřed).
Pro jistotu ještě posílám odkaz na kompletní popis relé a pojistek (nenapsal jsi jaký je tam motor, tohle je pro 1,4 16V, ale počítám, že podobné to bude i u Tjetu nebo JTD). https://uloz.to/file/Kfv53g5GiNFG/fiat- ... cbDzWvMt==
Jedná se o relé T12, je umístěné uprostřed vnitřního pojistkové skříňky (na tomhle obrázku je to to horní červené relé uprostřed).
Pro jistotu ještě posílám odkaz na kompletní popis relé a pojistek (nenapsal jsi jaký je tam motor, tohle je pro 1,4 16V, ale počítám, že podobné to bude i u Tjetu nebo JTD). https://uloz.to/file/Kfv53g5GiNFG/fiat- ... cbDzWvMt==
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Nefunkční stěrače
Děkuji za upřesnění.
Jen ze schematu a popisu mám za to, že přes relé T12 je napájena celá páčka H005 a pokud by T12 nespínalo, tak mi nebudou fungovat ani ostřikovače a ani zadní stěrač, ale to funguje.
Já měl na mysli spíše relé - přerušovač, který spíná přímo motorek stěračů.
Paradoxem je, že včera manželka s autem jela a zjistila, že stěrače opět fungují. Já je večer "testoval" různě pouštěl a vypínal asi 15min a fungovali pořád. Ze sloupku řízení bylo slyšet cvakání (asi jako z relátka). Když stěrače nešly, tak nebylo slyšet žádné cvakání. Proto stále podezřívám páčky.
Nejhorší jsou sporadické - náhodně se vyskytující problémy.
Díky,
Martin
Jen ze schematu a popisu mám za to, že přes relé T12 je napájena celá páčka H005 a pokud by T12 nespínalo, tak mi nebudou fungovat ani ostřikovače a ani zadní stěrač, ale to funguje.
Já měl na mysli spíše relé - přerušovač, který spíná přímo motorek stěračů.
Paradoxem je, že včera manželka s autem jela a zjistila, že stěrače opět fungují. Já je večer "testoval" různě pouštěl a vypínal asi 15min a fungovali pořád. Ze sloupku řízení bylo slyšet cvakání (asi jako z relátka). Když stěrače nešly, tak nebylo slyšet žádné cvakání. Proto stále podezřívám páčky.
Nejhorší jsou sporadické - náhodně se vyskytující problémy.
Díky,
Martin