Pozn. Focus 1,6 74 kW má omezovač na 6500.
Jo, zároveň to je Italská údržba
Vytáčet do oblasti max. výkonu resp. další kvalt řadit v okamžiku kdy tah začíná klesat, točit víc už nemá smysl. Zásadně netočit studený motor ale jen kompletně prohřátý, to neni už když se ohřeje voda ale až když je prohřátý celý blok motoru (napoví spíš teplota oleje, ale tu moc aut neukazuje)
Takhle to zrychluje svižně a přitom to spotřebu nezvýší. Autu motor dodává kinetickou/ polohovou energii a motor má nejvyšší účinnost v oblasti max. výkonu. Jen se ta dodaná energie nesmí hned přeměnit na teplo bržděním (styl brzda-plyn)
Prostě auto rozjet motorem pracujícím v oblasti vysoké účinnosti a pak "šolícháním" udržovat rychlost.
Než jsem se s tim naučil jezdit tak jsem spotřebu pod 7 nedostal, teď kdykoliv pod 5,5 a jedu stejně rychle, možná i rychleji..
Další detaily: pneu Dunlop Blu response 195/60R15 (super, doporučuju), VIF do benzínu (osvědčilo se, svíce ideální vzhled, lambdy a kat původní, na emisích prakticky ideální hodnoty; spotřeba šla dlouhodobě dolu ca o 0,3 L). Gumy předtim Nexen CP 641, za mokra děsně klouzaly (kvůli tomu šly z auta) a ty Blu response - spotřeba šla snad o půl litru dolu, to hodně překvapilo. Barum za mokra taky děs (nedoporučuju) - dejte cokoliv z "prémiovek", v těchto rozměrech to ani neni extra drahý, navíc se to vrátí ve spotřebě a životnosti, tj. ty dražší gumy ve výsledku můžou vyjít levněji. Např. životnost 30kkm, benzín 30 Kč/L, rozdíl ve spotřebě Nexen-Dunlop těch 0,3L = za palivo ušetřených 2700,- Kč (se to nezdá, to jsou skoro dvě gumy zadarmo)...
Motor 1,4 16V 70 kW
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
ano - gumy žiadny šit - dávam kvalitu. Oplatí sa.
Momentálne Toyo japan nové.
Momentálne Toyo japan nové.