Motor 1,4 16V 70 kW
Moderátor: peta.smolik
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
asi po 7 mesiacoch som začal chápať motor 1,4 70kW - ako s ním jazdiť - aj jeden novinár z ČR v recenzii písal, že tento motor má charakter, je old school (poctivý FIRE s nepriamym vstrekom ...) a je vhodný pre niekoho, kto sa chcel s autom zblížiť a pochopiť ho. Nie je to bežné čosi. Môžem potvrdiť.
Začínam si naňho zvykať - a jazdiť svižne ale úsporne
Dá sa to - momentálne priem. 6,2 l / 100 km
Začínam si naňho zvykať - a jazdiť svižne ale úsporne
Dá sa to - momentálne priem. 6,2 l / 100 km
- Reklama
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
kúsok opravím starší vlastný príspevok po dlhšom jazdení a viac skúsenostiach ...
citácia
ešte k tomu ako tento motor ťahá - teda ide.
Na 1-2-3 rýchlostnom stupni je to celkom živé, ale čo som zvyknutý z marey 1,6, tak zo stredných otáčok sa to zbiera vlažne. A na 4-5-6 to do kopcov skôr udržuje rýchlosť - tiahle dlhé mierne kopce vyjde síce na 6-ku ale ak je kopček už moc dlhý, je lepšie podradiť do 5ky.
Ak chceš pretekať, treba auto roztiahnuť už od vytočenej 2-ky asi na min. 4000 ot a držať ho pod krkom (nad 4000 ot.) aj po preradení na 3-4-5 ... potom vystrelí a zrazu kukáš ako sa auto pred tebou nejak rýchlo priblížilo -:) - zrazu máš na tachu 100 - 120 - 130 ...
No ak ideš dajme tomu na 4-ke alebo 5-ke a 2000 otáčok, zabudni že stlačíš plyn a vystrelíš ... len pomaly zrýchliš.
Aj 6-ka vie na rovinke pozvoľna zrýchliť - ale akceleráciou by som to nenazýval.
oprava
motor na 4-ku a 5-ku ide aj kopce - dokonca 4-ka vyjde skoro hocijaký kopec - aj dosť strmé stúpania.
5-ka ťahá aj tiahle dlhé kopce v pohode, no na strmšie kratšie kopce je dobre dať kus rozbeh
- a 6-ka po rovine zrýchľuje - a tiahly kopec dá s rozbehom - asi na 100-110 kmh (ťažký šofér + 2 ľahší ľudia)
Výjazdy z obce - teda rozjazd z 50-60 kmh riešim na 5-ke - vcelku rýchlo na 5-ke sa dostanete z tých 60 na 80-90 kmh a potom radím 6-ku
citácia
ešte k tomu ako tento motor ťahá - teda ide.
Na 1-2-3 rýchlostnom stupni je to celkom živé, ale čo som zvyknutý z marey 1,6, tak zo stredných otáčok sa to zbiera vlažne. A na 4-5-6 to do kopcov skôr udržuje rýchlosť - tiahle dlhé mierne kopce vyjde síce na 6-ku ale ak je kopček už moc dlhý, je lepšie podradiť do 5ky.
Ak chceš pretekať, treba auto roztiahnuť už od vytočenej 2-ky asi na min. 4000 ot a držať ho pod krkom (nad 4000 ot.) aj po preradení na 3-4-5 ... potom vystrelí a zrazu kukáš ako sa auto pred tebou nejak rýchlo priblížilo -:) - zrazu máš na tachu 100 - 120 - 130 ...
No ak ideš dajme tomu na 4-ke alebo 5-ke a 2000 otáčok, zabudni že stlačíš plyn a vystrelíš ... len pomaly zrýchliš.
Aj 6-ka vie na rovinke pozvoľna zrýchliť - ale akceleráciou by som to nenazýval.
oprava
motor na 4-ku a 5-ku ide aj kopce - dokonca 4-ka vyjde skoro hocijaký kopec - aj dosť strmé stúpania.
5-ka ťahá aj tiahle dlhé kopce v pohode, no na strmšie kratšie kopce je dobre dať kus rozbeh
- a 6-ka po rovine zrýchľuje - a tiahly kopec dá s rozbehom - asi na 100-110 kmh (ťažký šofér + 2 ľahší ľudia)
Výjazdy z obce - teda rozjazd z 50-60 kmh riešim na 5-ke - vcelku rýchlo na 5-ke sa dostanete z tých 60 na 80-90 kmh a potom radím 6-ku
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
dojazd na skoro prázdnu nádrž ... (mimo mesto)
- Přílohy
-
- 20200804_144002.jpg (98.48 KiB) Zobrazeno 4841 x
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
To nemá moc výpovednú hodnotu. Dojazd sa veľmi mení podľa predchádzajúcej záťaže
Ono aj množstvo paliva neukazujú autá celkom presne. Na Mulici s ručičkou "za roh" prvých 200 kilometrov - než začne pomaly klesať a "na dne" vyše 100. Zapindá "Fuel required" a prejde.
Dvakrát som prišiel na čerpačku pár desiatok km so stisnutým zadkom keď hlásilo v angličtine "úplne sa minulo palivo" no už to nerobím - ono palivové čerpadlo je chladené palivom zrejme tak aby nezhorelo...
Ono aj množstvo paliva neukazujú autá celkom presne. Na Mulici s ručičkou "za roh" prvých 200 kilometrov - než začne pomaly klesať a "na dne" vyše 100. Zapindá "Fuel required" a prejde.
Dvakrát som prišiel na čerpačku pár desiatok km so stisnutým zadkom keď hlásilo v angličtine "úplne sa minulo palivo" no už to nerobím - ono palivové čerpadlo je chladené palivom zrejme tak aby nezhorelo...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
tu to ukazuje vcelku ok - na plnú nádrž som prešiel 650 km.
Do úplného minutia samozrejme netreba chodiť - lebo ako píšeš - aj nasaje vzduch, bordel z dna a potom problém.
A keď tankuješ "po hrdlo" - teda keď sa vypne pištol na čerpačke, tak kým jazdíš na palivo v prívodnej hadici, tak nemeria - ukazuje plnú - na tomto prejdem cca 50 km, kým začne klesať ručička - teda kým sa minie benzín v tej hadici. Ešte to budem sledovať - aj podľa natankovaného paliva a prejdených km.
Do úplného minutia samozrejme netreba chodiť - lebo ako píšeš - aj nasaje vzduch, bordel z dna a potom problém.
A keď tankuješ "po hrdlo" - teda keď sa vypne pištol na čerpačke, tak kým jazdíš na palivo v prívodnej hadici, tak nemeria - ukazuje plnú - na tomto prejdem cca 50 km, kým začne klesať ručička - teda kým sa minie benzín v tej hadici. Ešte to budem sledovať - aj podľa natankovaného paliva a prejdených km.
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
zatiaľ rekord v spotrebe - krátka jazda 50% okreska a 50% mesto - štýl "na dôchodcu" - ale bez obmedzovania premávky - proste využívať dobeh na volnobeh a pod. (mimo mesto normálne 90 kmh, v meste 50-tkou)
Na 100 koňový motor myslím nie zlé. Keď tomu šlapne človek na krk, tak to aj fičí ... a spotreba moc nestúpne - nie nad 7 litrov priemer
Na 100 koňový motor myslím nie zlé. Keď tomu šlapne človek na krk, tak to aj fičí ... a spotreba moc nestúpne - nie nad 7 litrov priemer
- Přílohy
-
- 20200821_095700.jpg (95.99 KiB) Zobrazeno 4780 x
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
"Spotreba" je aj moje hooby, zčasti z nutnosti nemíňať zbytočne.
Roky zapisujem tankovania na všetkých Fiatoch.
Používal som jednu apku, nevadilo by mi, že ju autor spoplatnil, no nasral ma, že zmazal záznamy o ostatných autách v bezplatnej..., tak používam PHM & Náklady.
Premyslenou jazdou sa dá naozaj dosť ušetriť pri rovnakom čase jazdy štart-cieľ (Wartburg naučil)
Spotreby terajších JTD sem neidem písať, na jednotkovom Punte som mal počas vyše 30000 kilometrov celkový priemer 6,13 no prevažne krátke jazdy a aj som na ňom dosť lietal...
Roky zapisujem tankovania na všetkých Fiatoch.
Používal som jednu apku, nevadilo by mi, že ju autor spoplatnil, no nasral ma, že zmazal záznamy o ostatných autách v bezplatnej..., tak používam PHM & Náklady.
Premyslenou jazdou sa dá naozaj dosť ušetriť pri rovnakom čase jazdy štart-cieľ (Wartburg naučil)
Spotreby terajších JTD sem neidem písať, na jednotkovom Punte som mal počas vyše 30000 kilometrov celkový priemer 6,13 no prevažne krátke jazdy a aj som na ňom dosť lietal...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
hej - je to zábava - ja si to nepíšem - ono to aj tak kolíše podľa hmotnosti nohy teda nálady - ak sa človek nekontroluje - hlavne v meste, tak to ide aj k 8 l - ale čisto mesto, krátke trate - rozbehy na 1, 2, 3 a zase križovatka ...
A tiež som mal Wartburg - príjemné vozenie, živý motor, pohodlné, kopa miesta - smolu mali tý, čo išli za tebou trošku fialová dymová clona
A tiež som mal Wartburg - príjemné vozenie, živý motor, pohodlné, kopa miesta - smolu mali tý, čo išli za tebou trošku fialová dymová clona
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
Včera pokus o rekord v spotrebe.
Obsadenosť 3 ludia + 4 pneu v kufri + nejaká batožina.
Juh SR - občas kopce - hore-dole, využívanie max volnobehu na dobeh do dediny a pod. Asi 20% mesto, zvyšok okresky.
Rýchlosť nepresiahla nikdy 100 kmh. Medzi obcami kde neboli dediny daleko od seba 80 kmh.
Taký dôchodcovský štýl - cítiť že motoru to úplne nevyhovuje - je to benzín - ten radšej kus otáčky - tu sa pohybovali od 1500 - 2300 (málokedy 3000)
len pre uprasnenie aby nedošlo k omylu - jedná sa o motor 1,4, 70 kW - atmo benzín
Obsadenosť 3 ludia + 4 pneu v kufri + nejaká batožina.
Juh SR - občas kopce - hore-dole, využívanie max volnobehu na dobeh do dediny a pod. Asi 20% mesto, zvyšok okresky.
Rýchlosť nepresiahla nikdy 100 kmh. Medzi obcami kde neboli dediny daleko od seba 80 kmh.
Taký dôchodcovský štýl - cítiť že motoru to úplne nevyhovuje - je to benzín - ten radšej kus otáčky - tu sa pohybovali od 1500 - 2300 (málokedy 3000)
len pre uprasnenie aby nedošlo k omylu - jedná sa o motor 1,4, 70 kW - atmo benzín
- Přílohy
-
- 20200913_085742.jpg (64.04 KiB) Zobrazeno 4667 x
-
- 20200913_085711.jpg (63.56 KiB) Zobrazeno 4667 x
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
Dnes iná trasa - a potvrdilo sa že za tých 5,6 litra sa reálne dá jazdiť. Aj kopce hore-dole. No treba sa kontrolovať - hlavne nohu na plyne á la baletka a pred dojazdom využívať dojazd na neutrál. A kopce viac radiť - aj na 4-ke a potom pri 2000-2200 ot. vychádza rýchlosť 60 kmh. Ale ak za vami nejde nejaké auto, tak pohoda. Prídete o pár minút neskor - no ...
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
Máš to pěkné. Já jezdím denně do práce celkem 40Km,půl město,půl rychlostka mimo město a mám průměrnou 6.6l
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
1/2 mesto urobi svoje. hlavne v spicke ked clovek nema cas sa loudat na spotrebu a ponahla sa do prace
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
Palubák často kecá = spotřebu je třeba měřit dotankováním. Tu úspornost vám trochu usadim, jezdíte za normální čísla - FF MK1 kombík 1,6 74 kW, cesta 2000km většinou dálnice (Francie), průměrná rychlost 100 kmh a jel jsem za 6,0.. Klidný okresky rekord 5,0 (průměrná rychlost 70 kmh, tj. vesnice ca 52, mimo obec tachometrových 100; běžná jízda kamkoliv jedu se pohybuje kolem 5.7 a neni to žádná ekorallye, ale svižná jízda na limitech.
Na spotřebu se mi osvědčilo plachtit, před zpomalením (kruháč, vracečka, křižovatka) dlouho předem lehoulince zpomalovat, rozjezd se nebát točit motor (klasicky výjezd z kruháče = dvojka, vytočit jí do 6000 a pak rovnou 5 a "šolícháním" držet rychlost) Motor vytáčet jen když je kompletně prohřátý blok motoru (nejdřív po ca 5km jízdy, v zimě 10)
Na spotřebu se mi osvědčilo plachtit, před zpomalením (kruháč, vracečka, křižovatka) dlouho předem lehoulince zpomalovat, rozjezd se nebát točit motor (klasicky výjezd z kruháče = dvojka, vytočit jí do 6000 a pak rovnou 5 a "šolícháním" držet rychlost) Motor vytáčet jen když je kompletně prohřátý blok motoru (nejdřív po ca 5km jízdy, v zimě 10)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
myslim ze ten focusik je proti idei aj lahsi a aj aerodynamickejsi. mam ten motor v gp auto jazdi hlavne mesto a kusok okresky lebo hned su dedinky 5.8 az 6.2 ale to uz su mega zapchy v ba kde ides 10km 35minut... nova vaha vzduchu a nova lambda a do benzinu vif. pneu 15" conti premium a tlaky 2.4 a 2.2.potvrdzujem ten jazdny styl cim menej brzdit a este menej rozbehov z 0. tym ze clovek mysli dopredu a doplachtuje do krizovatiek.
Re: Motor 1,4 16V 70 kW
zaujalo ma roztočiť to z dvojky na 6000 ot a šup tam 5, či 6 kvalt
Skúsim - má to výhodu že sa zároveň aj vypáli priebežne karbón. Kdežto pri jebkaní sa 2-3-4-5-6 okolo 2000 ot. sa nevypáli nikdy.
Skúsim - má to výhodu že sa zároveň aj vypáli priebežne karbón. Kdežto pri jebkaní sa 2-3-4-5-6 okolo 2000 ot. sa nevypáli nikdy.