Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Moderátor: peta.smolik
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Tak jsem to vyzkoušel, po odpojení konektoru to začne nabíjet hned normálně , samo svítí závada SS a zvedne se volmoběh na 1tis. otáček.
Jinak se zapojeným SS to za jízdy nenabíjí dokud neklesne napětí v soustavě na 12,3V, nabíjí to jedině když se dá noha z plynu a to tam pere až klidně 15V.
Měřil jsem to voltmetrem do zapalovačové zásuvky.
Asi nejlepší řešení by bylo u toho SS zvednout hodnotu spodní hranice nabíjení na13V a byl by klid i se SS, zatím nevím jak na to, sice mám Multiecuscan registrovaný, ale tuto možnost to nikde nenabýzí. Ve fiatu s tím nechtjí nic udělat.
Jinak se zapojeným SS to za jízdy nenabíjí dokud neklesne napětí v soustavě na 12,3V, nabíjí to jedině když se dá noha z plynu a to tam pere až klidně 15V.
Měřil jsem to voltmetrem do zapalovačové zásuvky.
Asi nejlepší řešení by bylo u toho SS zvednout hodnotu spodní hranice nabíjení na13V a byl by klid i se SS, zatím nevím jak na to, sice mám Multiecuscan registrovaný, ale tuto možnost to nikde nenabýzí. Ve fiatu s tím nechtjí nic udělat.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
- Reklama
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Nešlo by to ojebabrať sériovým vradením súčiastky, ktorá "zožerie" časť napätia do káblika SS? Napríklad germániovej diódy - za ňou by bolo o ten rozdiel nižšie napätie a elektronika by nabíjala viac...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
To by asi nešlo, protože ten snímač monitoruje hlavně nabíjecí a vybíjecí proud baterie, jestli snímač slouží i k monitorování napětí nevím, protože napětí baterie lze snímat i jinde (třeba u pojistek), takže zapojit někam diodu, která upravuje informaci o napětí, by bylo asi problematické. V případě aktivního inteligentního nabíjení by taková úprava byla škodlivá pro autobaterii, protože při maximálním nabíjení baterie by na baterii nebylo výše uvedených 15V (což je pro baterii krátkodobě ještě přijatelné) ale 16V, což už pro baterii moc dobré není. Jinak jen pro zajímavost, moje Panda i když má SS, tak nemá inteligentní dobíjení a jsem za to rád. Ať už je SS zapnutý nebo vypnutý, na baterii je za jízdy 14,4V, když se dobije, napětí klesne na 14,2V a tak to má být.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Uspokojivé řešení je podle mě, jen softwarové. Sehnat někoho, kdo má diagnostiku a rozumí tomu, je jasný, že na fiata to nebude umět každý. V autorizáku se s Vámi o tom nebudou ani bavit.
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Mam opakovanou zkusenost,co mozna s inteligentnim dobijenim souvisi.
Posledni zimu jsem svoje Tipo asi 4x pouzil jako darce,pro start jineho vozu.Asi nespravne,ale tak jak bylo zvykem drive jsem pripojoval kabely na kontakty aku(snad minus bych mel nekam na kostru,ale fakt nerad bych neco odpalil dik pruchodu startovaciho proudu).
Moje zkusenost je,ze jak jsem darce,musim auto hodit na dobijecku.Ve dvou pripadech,s mirnym casovym odstupem ve dnech,se pri naslednych startech auta projevovaly symptomy slabeho aku,pri startu blika palubka a toceni nic extra,vyreseno dobitim.
Bohuzel,dalsi dva pripady si byly podobne jako vejce vejci.Po darcovske akci jsem odjel do prace,80% dalnice cca 170 km,a auto zaparkoval a 4 dny nepouzil.Paty den aku na dne,nenatocil jsem.O par tydnu pozdeji podruhe,zase po darcovsvi,coz aspon pro mne vymezilo problematiku.
Po darcovstvi,i pres dlouhou streku,kdy se mel aku dobit,k dobiti nedoslo.Nevim proc.
Pro mne to ma prakticky dopad...pokud daruju,musim ho nakrmit z dobijecky.
Nevylucuju,ze darcovstvim,kdy poklesne napeti v siti,pro darcovu monitorovaci cast bezduvodne,se docasne pozmeni parametry pro nabijeni,ktere se pozdeji samy o sobe vrati k puvodnim parametrum.Coz asi nedokazi behem jedne nasledujici jizdy a nasledne odstavce ve dnech.
Zkousel jsem i monitorovat odber v klidovem stavu,asi po pul hodine v desitkach mA jest OK
Posledni zimu jsem svoje Tipo asi 4x pouzil jako darce,pro start jineho vozu.Asi nespravne,ale tak jak bylo zvykem drive jsem pripojoval kabely na kontakty aku(snad minus bych mel nekam na kostru,ale fakt nerad bych neco odpalil dik pruchodu startovaciho proudu).
Moje zkusenost je,ze jak jsem darce,musim auto hodit na dobijecku.Ve dvou pripadech,s mirnym casovym odstupem ve dnech,se pri naslednych startech auta projevovaly symptomy slabeho aku,pri startu blika palubka a toceni nic extra,vyreseno dobitim.
Bohuzel,dalsi dva pripady si byly podobne jako vejce vejci.Po darcovske akci jsem odjel do prace,80% dalnice cca 170 km,a auto zaparkoval a 4 dny nepouzil.Paty den aku na dne,nenatocil jsem.O par tydnu pozdeji podruhe,zase po darcovsvi,coz aspon pro mne vymezilo problematiku.
Po darcovstvi,i pres dlouhou streku,kdy se mel aku dobit,k dobiti nedoslo.Nevim proc.
Pro mne to ma prakticky dopad...pokud daruju,musim ho nakrmit z dobijecky.
Nevylucuju,ze darcovstvim,kdy poklesne napeti v siti,pro darcovu monitorovaci cast bezduvodne,se docasne pozmeni parametry pro nabijeni,ktere se pozdeji samy o sobe vrati k puvodnim parametrum.Coz asi nedokazi behem jedne nasledujici jizdy a nasledne odstavce ve dnech.
Zkousel jsem i monitorovat odber v klidovem stavu,asi po pul hodine v desitkach mA jest OK
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Ja mam zase novou zkusenost tuhle. Zkousel jsem driv nekolikrat merit v Tipu napeti baterie po jizde a casto to nebylo nic moc. Ted o vikendu jsem musel nechat Tipo stat pul hodiny s nastartovanym motorem abych si nabil telefon a baterka se tim nabila velmi dobre.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Kolko si nameral napatia na AKB po jazde?...Kolko si nameral po pol hodine nastartovaneho motora a po 2 hodinach od vypnutia motora?..Bez tychto info nema prispevok ziadnu vypovednu hodnotu.
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
To Bystro: Zajímavé, že máš v LPG verzi SS? Já naštěstí ne. Koupě 11/2018, poslední dva kusy v ČR. Jinak s aku snad i díky tomu nemám zatím absolutně žádný problém.
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Tak Tipo je týden doma a dospěl jsem k následujícímu :
1) Zrušit SS nebude taková sranda jak to vypadalo. Po vytažení snímacího konektoru na aku je sice SS opravdu mimo provoz, ale na budíkách svítí další kontrolka "A!" a volnoběh je trvale na 1000 otáček. Tudíž tudy cesta pro mne nevede. K mému překvapení Tipo nemá snímač zámku kapoty, což je škoda, tím se to na několika dalších autech podařilo vyrušit Možnost odpojení snímače řadící páky se taky neukázala být vhodnou, krom kontrolky A! a výhružných nápisů na displeji se ještě rozsvítí i check engine a v paměti závad je uložená chyba
Ví někdo, které všechny podmínky pro SS Tipo vyžaduje splnit?
2) Inteligentní dobíjení nebude asi taková tragedie jak jsem očekával. I v origo konfiguraci auta má aku po nočním parkování kolem 12.6V a při volnoběhu se napětí pohybuje kolem 14V. Budu to ještě sledovat, ale pokud to takhle zůstane, nemám s tím problém.
1) Zrušit SS nebude taková sranda jak to vypadalo. Po vytažení snímacího konektoru na aku je sice SS opravdu mimo provoz, ale na budíkách svítí další kontrolka "A!" a volnoběh je trvale na 1000 otáček. Tudíž tudy cesta pro mne nevede. K mému překvapení Tipo nemá snímač zámku kapoty, což je škoda, tím se to na několika dalších autech podařilo vyrušit Možnost odpojení snímače řadící páky se taky neukázala být vhodnou, krom kontrolky A! a výhružných nápisů na displeji se ještě rozsvítí i check engine a v paměti závad je uložená chyba
Ví někdo, které všechny podmínky pro SS Tipo vyžaduje splnit?
2) Inteligentní dobíjení nebude asi taková tragedie jak jsem očekával. I v origo konfiguraci auta má aku po nočním parkování kolem 12.6V a při volnoběhu se napětí pohybuje kolem 14V. Budu to ještě sledovat, ale pokud to takhle zůstane, nemám s tím problém.
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Ahoj,Start Stop samozrejmne nemam,u dvoupalivoveho systemu by to byl asi heorickej pocin.To mozna i vysvetluje tabulkove horsi spotrebu u verze s LPG. Nastesti,jak jsem zjistil,jsem i usetren inteligentniho dobijeni,tez v ho v aute nemam.
Netusil jsem vsak,a vlastne nadale nevim,zda tyto dve ficury jdou spolu ruku v ruce,nebo zda napr muzes mit inteligentni dobijeni a start stop ne(od vyroby,ne vypnutej).
Nicmene popsane pripady se mi opravdu staly.Nelze vsak vyloucit,ze nektery system auta zustal aktivni a behem tech 4 dnu vydojil baterku,a cele to byla jen shoda okolnosti.Aku je puvodni a zatim stale jede,pri posledni servisni tusim masinka 97% mu prisoudila.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Zrusit natrvalo SS bez varovnych kontroliek a hlasok sa da momentalne cez program AlfaObd + Elm + modry adapter. Co sa tyka int. dobijania, dieslove a benzinove verzie sa lisia managmentom riadenia dobijania. Treba to len pomerat, najlepsie za jazdy (multimeter alebo cez diagnostiku),aby si vedel na com si. Ak mas palubak, ktory ti ukazuje aj napatie na aku, tak da sa aj podla toho zistit, ako to dobija..Jiri742 píše: ↑20 zář 2020, 22:06 Tak Tipo je týden doma a dospěl jsem k následujícímu :
1) Zrušit SS nebude taková sranda jak to vypadalo. Po vytažení snímacího konektoru na aku je sice SS opravdu mimo provoz, ale na budíkách svítí další kontrolka "A!" a volnoběh je trvale na 1000 otáček. Tudíž tudy cesta pro mne nevede. K mému překvapení Tipo nemá snímač zámku kapoty, což je škoda, tím se to na několika dalších autech podařilo vyrušit Možnost odpojení snímače řadící páky se taky neukázala být vhodnou, krom kontrolky A! a výhružných nápisů na displeji se ještě rozsvítí i check engine a v paměti závad je uložená chyba
Ví někdo, které všechny podmínky pro SS Tipo vyžaduje splnit?
2) Inteligentní dobíjení nebude asi taková tragedie jak jsem očekával. I v origo konfiguraci auta má aku po nočním parkování kolem 12.6V a při volnoběhu se napětí pohybuje kolem 14V. Budu to ještě sledovat, ale pokud to takhle zůstane, nemám s tím problém.
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex