Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Gembler »

Aj mne keď nezapínalo prvú rýchlosť tak mi to stúplo nad polovicu.Vymenil som odpor a funguje to krásne.
Naposledy upravil(a) Gembler dne 18 říj 2018, 15:12, celkem upraveno 1 x.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Vitaml »

Většinou usmažený předřadný odpor.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
mironto
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 24 led 2014, 17:23

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od mironto »

Takze sa vraciam k problemu. Termostatom to nebolo, ten sa ukazal byt v poriadku (zbytocna vymena, ale robil som si to sam a 12€ za termostat ma nezruinuje) V nasledujucich dnoch zacala teplota opat stupat, a tak som na to isiel vylucovacou metodou. Teplota stupala len pri stati v kolone. Stacilo, aby som sa pohol 100-200m rychlostou 10-15km/h a uz isla teplota o pol dieliku dole. Ak som sa plynule hybal, teplota nikdy neprekrocila polku. Teda som vylucil cerpadlo a zaneseny chladic. Potreboval som teda vylucit spinacie rele R6, poistku F6, alebo chybu elektroniky (mam 1.2 8V bez klimy, ventilator je len jeden stupen a jedno cidlo, ktore dava teplotu pre budiky ako aj riadiacu jednotku). Pripojil som si teda LED diodu na kontakt 87 rele R6 a zem na baterku a kontroloval pocas jazdy. V kolone sa po case dioda rozsvietila, ventilator som ale nepocul a teplota zacala stupat. Schladil som to cez kurenie, teplota klesla spat na polovicu a dioda zhasla. Takze riadiaca jednotka, poistka, aj rele je ok. Pokracoval som v jazde a pri dalsich troch zopnutiach rele sa ventilator rozbehol a teplota ostala na polovici. Ked som to potom este pozeral po zaparkovani, tak sa ventilator pri dalsom zopnuti opat nerozbehol.

Obrázek Obrázek Obrázek

Pre istotu som premeral odpor drotov od rele/zeme po ventilator a odmeral napatie na konektore, ked svietila dioda (14V). Takze blby ventilator, ktory sa obcas rozbehne a obcas nie. Ked som ho rozobral a vysypal sa z neho pekny sajrajt, nechapal som, ako sa vobec mohol obcas roztocit :shock:

Obrázek Obrázek Obrázek

Neveril som, ze toto je dvojrocny motor. Naschval som objednaval Magneti Marelli, reku nech je ako original. Az na to, ze prislo made in Poland. Nikdy viac. Vyzera to, ze opadala komplet izolacia, ktorou bol zaliaty rotor a pozapekalo sa to medzi magnet. Nejako som to vycistil, vyskrabal, osmirgloval rotor a poskladal naspat. Pri skuske po pripojeni na baterku sa pekne roztacal, tak uvidime zajtra, ci bude

Obrázek
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Vitaml »

To vinutí vypadá uplně upečené, řekl bych, že tam nějaký kousek izolace, nebo tmelu upadl, zablokoval ho a motor se tím upekl.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od metamor »

obdobny problem som mal aj ja akurat som nemal budiky s meranim teploty este len mi bolo cudne ze vsetci okolo fucia a ja ne ze klimou to nebude :D preventivne som daval kurenie na plno v lete :D az z toho bol pridrety ventilator. Kupil som Dneso ale ten cely plast mi nesedel na diery tak som to nehal tak a vymenil som len ventilatory a odvtedy je pokoj :D cca 50€
mironto
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 24 led 2014, 17:23

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od mironto »

Hej, vyzera to upecene, ale to je len taka cierna izolacia na medi. Ked som ho poskladal, tak som ho odskusal na zdroji a baterke a tocil sa normalne na plne otacky, ako predtym. Dnes jazda v kolone, dvakrat zoplo rele a ventilator isiel, do minutky bolo schladene a rucicka stale na polke. Takze este hadam nejaky ten piatok vydrzi.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Vitaml »

To vinutí bych aspoň zaimpregnoval elektroizolačním lakem. (Komutátor se musí zakrýt.)
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
mironto
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 24 led 2014, 17:23

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od mironto »

Nieeee, druhy raz to uz nebudem rozoberat :mrgreen: Pockam, kym to zhori, a kupim novy.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Vitaml »

Náhodou nevíš, jaký je tam rozměr uhlíků ?
Já to udělám preventivně, když teď bude chladno, přece jen je to nejvíce vystavená součást vnějším vlivům.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
mironto
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 24 led 2014, 17:23

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od mironto »

Tak to neviem, okolo 5mm? Skus zmerat z fotky.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Vitaml »

Z fotky to nezměříš, jsou tam důležité 2 rozměry (5x4, nebo 6x4, nebo 5x7 atp.)
Pak to sem napíšu, až to budu dělat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fifo92
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 04 lis 2018, 13:33

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od Fifo92 »

Ja som mal tiež presne toto Punto s týmto motor a takýto problém som nikdy nemal. Takže neporadím, ale osožný príspevok pre ostatných. Idem si pozrieť nejaké porno radšej!
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie

Příspěvek od SpiritWolker »

komu nejde sahara?

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“