Tomu motoru to nevadí, ale musíš vědět jak na něj. Konstrukcí je to vysoko-zdvihový motor a těm nízké otáčky nevadí, ale chce to dodržovat jisté zásady. Spousta lidí má zažité různé návyky a je jedno jestli z atmosferických benzínů nebo ropáků, foukaný benzín není ani jedno a jeho jízdní režim se nachází někde mezi těmito dvěma styly. Jako příklad , který je tomu nejpodobnější bych vzal přirovnání jízdy na kole. Za určitých okolností jsi schopen na kole jet na nejtěžší převod a přitom pojedeš pomalu a šlapat budeš zlehka , ale změní se podmínky (začne foukat protivítr, vezmeš si větší batoh, cesta začne stoupat víc než je ideální atd.) a buď se musíš víc opřít do pedálů nebo přeřadit. Mám vypozorováno a zkušené ucho to uslyší, že při tomto režimu 1300ot na 6°cca 50km/h se dá jet , pokud okamžitá spotřeba nepřeleze 10l/100km. Což už je jízda do docela táhlého kopečku. Nikdy motor v těchto otáčkách netrápíme, využívá se režim plynu cca 25% dlouhodobě (ekvivalent ve spotřebě 7,5l100km) a krátkodobě 33% (10l/100km). Na běžně zvlněné silnici (ve zdánlivé rovině) si motor při 50km/h v těchto otáčkách bere od 3,5-5l/100km okamžité spotřeby (uvažováno oběma směry). Kdo máte tempomat, tak si to může vyzkoušet. 88kW T-jety mají proti 110kW výhodu lepší účinnosti v těchto otáčkách, tak že by to pro ně neměl být problém. Dalším předpokladem je, že motor bude v cajku a bude dostávat správné krmení a ne hovězí z Polska. Je celkem jedno jestli se použije BA95 nebo BA98+, když bude správně aditivovaný a motor si s ním rozumí, tak není důvod, proč by mu zmíněné otáčky vadily. Když se použije palivo horší jakosti, tak to může už být znát, motor nejde tak zlehka. Od 1500 otáček výše se dá jezdit úplně běžným způsobem jako se jezdilo s atmosférickým motorem od 2000ot/min (stále se bavíme o zařazených nejvyšších stupních). Plný plyn využívám většinou někde od 2750ot/min, pokud bych měl otáčky nižší, tak podřazuji.
Tady je jeden z dílů seriálu o mýtech a realitě:
"tak koho to zajímá, zde je"