Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Zdravím všechny, už se nějakej ten pátek seru s tím, že mi houpe volnoběh.
Jako první sem hned šel po krokáči, koupil jsem novej, beze změny...
Hned druhej šel na řadu potenciometr polohy klapky, beze změny...
Dále nový čidlo teploty chladiva, beze změny... Vyzkoušeny dvě další lambda sondy, nic...
Takže už v tom sem přes 4 tisíce, a stále nevim příčinu.
Pořídil jsem si kvůli tomu adaptér 3pin-OBD, KKL kabel a soft IAW2, asi milionkrát jsem udělal autokalibraci krokáče, vždycky po nastartování se tváří v pohodě (otáčky 1200-1500 = zima) a stačí ujet třeba i 100m a už houpe a houpe. Dal jsem si teda live graf s hodnotama lambdy, počtem kroků krokáče, integral gain krokáče a proportional gain krokáče, z čehož jsem zjistil, že ve chvíli, kdy začne krokáč otvírat a zavírat bypass furt dokola jak blbej se skokově navýšil integral gain (popravdě ani nevím co to vlastně je - asi integrační zesílení říká překladač).
Nejsem elktrikář, GO motoru a náprav si udělám ale do tohohle fakt nevidim...
Najde se někdo kdo tomu trošku hoví, a řekl mi co stim dál? Přikládám graf momentu, kdy žačne houpat.
Díky za každou radu i neradu.
Jako první sem hned šel po krokáči, koupil jsem novej, beze změny...
Hned druhej šel na řadu potenciometr polohy klapky, beze změny...
Dále nový čidlo teploty chladiva, beze změny... Vyzkoušeny dvě další lambda sondy, nic...
Takže už v tom sem přes 4 tisíce, a stále nevim příčinu.
Pořídil jsem si kvůli tomu adaptér 3pin-OBD, KKL kabel a soft IAW2, asi milionkrát jsem udělal autokalibraci krokáče, vždycky po nastartování se tváří v pohodě (otáčky 1200-1500 = zima) a stačí ujet třeba i 100m a už houpe a houpe. Dal jsem si teda live graf s hodnotama lambdy, počtem kroků krokáče, integral gain krokáče a proportional gain krokáče, z čehož jsem zjistil, že ve chvíli, kdy začne krokáč otvírat a zavírat bypass furt dokola jak blbej se skokově navýšil integral gain (popravdě ani nevím co to vlastně je - asi integrační zesílení říká překladač).
Nejsem elktrikář, GO motoru a náprav si udělám ale do tohohle fakt nevidim...
Najde se někdo kdo tomu trošku hoví, a řekl mi co stim dál? Přikládám graf momentu, kdy žačne houpat.
Díky za každou radu i neradu.
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
- Reklama
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
skrtiaca klapka cista? voda v palive? teraz pri mrazoch dost aktualne...skus este nejake aditivum do benzinu na precistenie systemu.
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Jezdim jenom Vervu 100oktan a ještě přidávám aditiva na každou nádrž.
3 měsíce zpět novej palivovej filtr a čištěný vstřiky ultrazvukem takže na palivo bych to neviděl.
Zapomněl jsem podotknout že po odpojení a manuálním vytažení tyčky krokáče (uzavřený bypass) jde volnoběh krásně na 950-1000ot. (při těhle mrazech se trochu dusí ale po zahřátí je to to pravé), takže problém bych viděl spíš někde v podávání informací krokáči. ovšem pokud vím tak ten dostává info od potenciometru polohy klapky a čidla teploty chladiva a to je obojí nové...
3 měsíce zpět novej palivovej filtr a čištěný vstřiky ultrazvukem takže na palivo bych to neviděl.
Zapomněl jsem podotknout že po odpojení a manuálním vytažení tyčky krokáče (uzavřený bypass) jde volnoběh krásně na 950-1000ot. (při těhle mrazech se trochu dusí ale po zahřátí je to to pravé), takže problém bych viděl spíš někde v podávání informací krokáči. ovšem pokud vím tak ten dostává info od potenciometru polohy klapky a čidla teploty chladiva a to je obojí nové...
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Na netěsnost podtlakových hadiček si koukal? hlavně tu k map sensoru?
Ventilovou vůli si už někdy kontroloval?
Ventilovou vůli si už někdy kontroloval?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Je pravda že hadičku k MAPu jsem nekontroloval... Vlastně jsem do teď o MAPu ani nevěděl no jdu na to kouknout...
Jinak vůle sem ještě neseřizoval ale přijde mi divný že po odpojení krokáče ve vysunutý poloze je volnoběh v cajku
Jinak vůle sem ještě neseřizoval ale přijde mi divný že po odpojení krokáče ve vysunutý poloze je volnoběh v cajku
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Tak hadička k MAPu byla zlomená za výstupem z manifoldu, dal jsem novou, projel jsem o cca 8km a regulátor krásně reguloval na 1100ot.
Zkusil jsem radši 10x nastartovat a pokaždé v pořádku.
K autu jsem se vrátil asi za 10 minut, nastartoval a opět začal houpat...
Ještě mě napadá, nemůže to mít souvislost i s alternátorem?
Když motor začal houpat, zapnul sem všechno co má odběr proudu a otáčky se ustálily na 2000ot., vypnul sem a zase houpe...
Baterku mám 74Ah přesunutou za řidičovu sedačku, plus do motoráku vedenej 600A kabelem, mínus kostřenej v kabině ke kastli...
Zkusil jsem radši 10x nastartovat a pokaždé v pořádku.
K autu jsem se vrátil asi za 10 minut, nastartoval a opět začal houpat...
Ještě mě napadá, nemůže to mít souvislost i s alternátorem?
Když motor začal houpat, zapnul sem všechno co má odběr proudu a otáčky se ustálily na 2000ot., vypnul sem a zase houpe...
Baterku mám 74Ah přesunutou za řidičovu sedačku, plus do motoráku vedenej 600A kabelem, mínus kostřenej v kabině ke kastli...
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Podivej se pres diagnostiku na graf zda se s otackama meni podtlak na map sensoru. A to cidlo teploty tam mas jake?
A ten krokac je dobry? Ja uz ho menil 2x za tech 10let co mam punťase.
A ten krokac je dobry? Ja uz ho menil 2x za tech 10let co mam punťase.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Podívej se i na graf napětí akumulátoru. Mě se stává, že mi lehce kolísá napětí z alternátoru, dal jsem totiž silnější a kolísá mi napětí mezi 14,1-14,3 V nezávisle na otáčkách motoru, vidím lehce poblikávání přístrojové desky. Možná bych v tvém případě zkusil dát slabší baterku, jestli tam nedochází k nějakým oscilacím.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Nebo je vadný ten krokáč a neumí se ustálit v žádané poloze.
Má ten nějaké čidlo pro zpětnou informaci o poloze ? A vedení k němu ?
Má ten nějaké čidlo pro zpětnou informaci o poloze ? A vedení k němu ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Podtlak z MAPu se s otáčkama mění, ale přijde mi že hrozně zmateně...
Když podržím motor v otáčkách tak přeskakuje mezi cca 350hPa, 700hPa, 950hPA a podobně, prostě při stálých otáčkách neukazuje stálý podtlak... přikládám nějaký ten graf...
Jinak mě spotřebiče fungujou dobře, žádný pozhasínání přístrojovky, světel nebo tak...
Diag píše napětí akumulátoru cca 13,75V...
Ovšem problém s volnoběhem nepřišel s přesunem baterky do kabiny (v tu chvíli sem měnil starou 55Ah za novou 74Ah) ale asi až o 2 měsíce později.
Teď sem byl v autě, nastartoval, otáčky začly stoupat od 2000ot. (v tu chvíli skočí "integrační zesílení" krokáče na hodnotu 25 a krokáč jde na 130kroků) až po 4000ot. kde drží... po jediném pohybu klapky začne houpat.
Když podržím motor v otáčkách tak přeskakuje mezi cca 350hPa, 700hPa, 950hPA a podobně, prostě při stálých otáčkách neukazuje stálý podtlak... přikládám nějaký ten graf...
Jinak mě spotřebiče fungujou dobře, žádný pozhasínání přístrojovky, světel nebo tak...
Diag píše napětí akumulátoru cca 13,75V...
Ovšem problém s volnoběhem nepřišel s přesunem baterky do kabiny (v tu chvíli sem měnil starou 55Ah za novou 74Ah) ale asi až o 2 měsíce později.
Teď sem byl v autě, nastartoval, otáčky začly stoupat od 2000ot. (v tu chvíli skočí "integrační zesílení" krokáče na hodnotu 25 a krokáč jde na 130kroků) až po 4000ot. kde drží... po jediném pohybu klapky začne houpat.
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Ještě zkusím dát nový těsnění pod klapku, jestli si nepřisává falešnej vzduch za klapkou...
Když sem jí měl naposledy sundanou, už nevypadalo moc životaschopně, ale potřeboval sem s autem jet tak sem ho tam vrátil a pak už sem na to samozřejmě zapoměl...
A jinak, jak se projevuje špatnen MAP? Neměří podtlak, měří špatně, nebo zmatený skoky hodnot? Jak říkám, už sem v tomhle problému za pár tisíc a nemůžu si dovolit měnit všechno "pokus, omyl" Jíst se taky musí
Když sem jí měl naposledy sundanou, už nevypadalo moc životaschopně, ale potřeboval sem s autem jet tak sem ho tam vrátil a pak už sem na to samozřejmě zapoměl...
A jinak, jak se projevuje špatnen MAP? Neměří podtlak, měří špatně, nebo zmatený skoky hodnot? Jak říkám, už sem v tomhle problému za pár tisíc a nemůžu si dovolit měnit všechno "pokus, omyl" Jíst se taky musí
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Bych rekl,ze map sensor ti funguje spravne tak jak ma.Nevim jestli jsem to prehlidl,ale ten volnobeh ti houpe za studena i pak za tepla? Ja myslim ze to bude v tom krokovem motorku Nemas ucpany bordelem ten obtokovy kanalek ?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Právě že houpe za každejch podmínek...
Klapka je čistá a krokáč chodí, jeho pohyb je i na grafu.
Když nastartuju, volnoběh 2000ot., do minuty vyleze na 4000ot. kde drží, dokud se nedotknu plynu, poté začne houpat. Potenciometr na diag. hodnoty vykazuje...
No teď jezdím s krokáčem odpojenym v uzavřený poloze, na jízdu nemá vliv, akorát ráno je 1000ot. trochu málo a dusí se.
Asi na to teď seru, po víkendu to dám k odborníkovi, já už na to nemám nervy.
Klapka je čistá a krokáč chodí, jeho pohyb je i na grafu.
Když nastartuju, volnoběh 2000ot., do minuty vyleze na 4000ot. kde drží, dokud se nedotknu plynu, poté začne houpat. Potenciometr na diag. hodnoty vykazuje...
No teď jezdím s krokáčem odpojenym v uzavřený poloze, na jízdu nemá vliv, akorát ráno je 1000ot. trochu málo a dusí se.
Asi na to teď seru, po víkendu to dám k odborníkovi, já už na to nemám nervy.
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Mám podobný problém, akorát po zahřátí po nastartování( při mrazech po 5.min, včera po dvou zastavím na semaforu a čekám až to chcípne. Na volnoběh klesnou otáčky na 800, , a motor "těžce dýchá" - houpe se to směrem dolů, párkrát se nadechne, až to úplně zhasne. Pak nastartuje, za jízdy v pohodě, jela jsem s tím předevčírem 260.km, a dobrý, akorát trnu hrůzou při každém zastavení, že musím šlapat na plyn až otáčky padají na 500-600, abych to udržela a nechcipla. Jo, a rozsvítí se baterka+olej.
Co ti pověděl ,prosím, profik? Můj mechanik řekl, že to nejspíš RJ , na diagnostice mu nic neukazuje, že prý to RJ dělají, že na sebe neprozradí chybu.
Co ti pověděl ,prosím, profik? Můj mechanik řekl, že to nejspíš RJ , na diagnostice mu nic neukazuje, že prý to RJ dělají, že na sebe neprozradí chybu.
Fiat GP 1,4 8v, 2006
Re: Hopupání volnoběhu Punto Mk1 1.2 8v MPI
Zkusit vyčistit, případně seřídit klapku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno