Občasné škrtanie pri preradení
Moderátor: peta.smolik
Občasné škrtanie pri preradení
Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.
Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.
Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.
Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.
Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.
Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
- Reklama
Re: Občasné škrtanie pri preradení
daj tam tutelu. ta ma 75 - 85 a nie 75 90. v podstate je problem zohnat tuto viskozitu okrem tutely.
Re: Občasné škrtanie pri preradení
už som to na fóre písal, nieje olej ako olej aj keď splna všetky normy, na prevodový olej sú náchylné niektoré prevodovky od Fiatu, hlavne posledne prevodové stupne Je pravda že olej čo doporučuje Fiat do prevodovky nieje najlacnejší, ale lacnejší ako opravovať prevodovku
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Dočítal som sa už, že sa nemá ani zamieňať GL4 a GL5 inak hrozia problémy. Myslíte žeby bolo vhodné aj prepláchnuť prevodovku nejakým prípravkom ?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Ohriať v tomto prípade znamená, že napr. chvíľu pojazdiť a potom sa pustiť na výmenu? Našiel som niekoľko stránok, kde ponúkajú všetko čo treba, ale ďakujem za odpoveďVitaml píše:Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Samo, i když se mění motorový olej.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Mám stejnou motorizaci a dělá mi to úplně stejný "problém" mezi 4 a 5 ale jen když 4ku trochu více vytočím.Mchael píše:Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.
Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.
Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.
Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
V servise mi řekli, že to může být synchro, tento měsíc udělám výměnu oleje a dám vědět.
Fiat Bravo 2007 1,9 88kW
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Ak by niekoho zaujala problematika: http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx
Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Tak to je potom jasný.
Doporučuji přečíst.
Doporučuji přečíst.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Ale teď jsem trochu mimo. Dočetl jsem se v manuale že tam mam dat: Tutela Car ZC 75 Synth
Ten jsem tam dal, a zjistil jsem toto: SAE 75W-80, API GL 5, MIL-L-2105 D
Tak co teď s tím ? Je to GL5
Ten jsem tam dal, a zjistil jsem toto: SAE 75W-80, API GL 5, MIL-L-2105 D
Tak co teď s tím ? Je to GL5
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Mám to vyměnit za tento: Tutela Car Technyx 75W-85 ?
Zatím žádné problémy nemám, můžou být ?
Zatím žádné problémy nemám, můžou být ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Nějak jsem nepochopil tvé dilema ohledně volby oleje. Výrobce předepsal a ví asi proč to tam lze použít. Z hlediska výkonnosti tohoto oleje lze konstatovat, že je kvalitativně výš než Technyx. Jeho nevýhodou je, že může zalepovat některé druhy (typy ) synchronizačních spojek, nebo spíš by se dalo napsat, že tak dobře maže, že si s ním některé druhy synchronů nedovedou poradit a tím dojde k situaci, že synchron nezvládne svojí práci a pak při řazení se ozývá známý zvuk (tzv. jde to přes zuby) , který se někdy ozve při řazení zpátečky. Takže, závěr je asi následující: tento olej co se týká samotné mechaniky převodů je pro převodovku lepší (nižší opotřebení jak ozubených kol, tak ložisek, prostě všech třecích ploch), může prodloužit interval výměny nebo muže být určen pro převodovky pracující v náročném režimu, za což by šel považovat městský cyklus. Nezáleží na výkonnosti motoru, ale spíš na četnosti řazení a rázů, které převody musí absorbovat. Odpružená lamela všechno pobrat nezvládne.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Občasné škrtanie pri preradení
Díky za info, nechám ho tam.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno