Občasné škrtanie pri preradení

Moderátor: peta.smolik

Mchael
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 02 srp 2016, 14:45
Bydliště: Trenčín

Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Mchael »

Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.

Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.

Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.

Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Reklama
 

Uživatelský avatar
heretic
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 17 lis 2012, 12:07

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od heretic »

Daj tam co tam ma ist Tutela
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od panaman1 »

daj tam tutelu. ta ma 75 - 85 a nie 75 90. v podstate je problem zohnat tuto viskozitu okrem tutely.
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od rogi »

už som to na fóre písal, nieje olej ako olej aj keď splna všetky normy, na prevodový olej sú náchylné niektoré prevodovky od Fiatu, hlavne posledne prevodové stupne :wink: Je pravda že olej čo doporučuje Fiat do prevodovky nieje najlacnejší, ale lacnejší ako opravovať prevodovku :idea:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Mchael
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 02 srp 2016, 14:45
Bydliště: Trenčín

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Mchael »

Dočítal som sa už, že sa nemá ani zamieňať GL4 a GL5 inak hrozia problémy. Myslíte žeby bolo vhodné aj prepláchnuť prevodovku nejakým prípravkom ?
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Mchael
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 02 srp 2016, 14:45
Bydliště: Trenčín

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Mchael »

Vitaml píše:Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
Ohriať v tomto prípade znamená, že napr. chvíľu pojazdiť a potom sa pustiť na výmenu? Našiel som niekoľko stránok, kde ponúkajú všetko čo treba, ale ďakujem za odpoveď :)
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Samo, i když se mění motorový olej.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Moos
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 04 kvě 2016, 08:33
Bydliště: Ostrava

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Moos »

Mchael píše:Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.

Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.

Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.

Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
Mám stejnou motorizaci a dělá mi to úplně stejný "problém" mezi 4 a 5 ale jen když 4ku trochu více vytočím.
V servise mi řekli, že to může být synchro, tento měsíc udělám výměnu oleje a dám vědět.
Fiat Bravo 2007 1,9 88kW
Mchael
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 02 srp 2016, 14:45
Bydliště: Trenčín

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Mchael »

Ak by niekoho zaujala problematika: http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx

Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Tak to je potom jasný.
Doporučuji přečíst.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Ale teď jsem trochu mimo. Dočetl jsem se v manuale že tam mam dat: Tutela Car ZC 75 Synth
Ten jsem tam dal, a zjistil jsem toto: SAE 75W-80, API GL 5, MIL-L-2105 D
Tak co teď s tím ? Je to GL5
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Mám to vyměnit za tento: Tutela Car Technyx 75W-85 ?
Zatím žádné problémy nemám, můžou být ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od martin72 »

Nějak jsem nepochopil tvé dilema ohledně volby oleje. Výrobce předepsal a ví asi proč to tam lze použít. Z hlediska výkonnosti tohoto oleje lze konstatovat, že je kvalitativně výš než Technyx. Jeho nevýhodou je, že může zalepovat některé druhy (typy ) synchronizačních spojek, nebo spíš by se dalo napsat, že tak dobře maže, že si s ním některé druhy synchronů nedovedou poradit a tím dojde k situaci, že synchron nezvládne svojí práci a pak při řazení se ozývá známý zvuk (tzv. jde to přes zuby) , který se někdy ozve při řazení zpátečky. Takže, závěr je asi následující: tento olej co se týká samotné mechaniky převodů je pro převodovku lepší (nižší opotřebení jak ozubených kol, tak ložisek, prostě všech třecích ploch), může prodloužit interval výměny nebo muže být určen pro převodovky pracující v náročném režimu, za což by šel považovat městský cyklus. Nezáleží na výkonnosti motoru, ale spíš na četnosti řazení a rázů, které převody musí absorbovat. Odpružená lamela všechno pobrat nezvládne.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Příspěvek od Vitaml »

Díky za info, nechám ho tam.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“