Udalosť: Zastal som na pumpe dotankovať benzín (normálna jazda domov od milovanej -17km). Po natankovaní a naštartovaní motor začal prdkať na 3 valce. Bolo mi jasné že to bude elektrika (sviečka,káble,indučka...). Po prekročení 2000 ot. išlo na 4 valce. V ten deň večer som spravil ešte 20-30km, teplota sa nemenila. Keď som sa vracal z mesta domov po naštartovaní sa zase rozklepkal na 3 valce, no motor sa začal pomaličky zahrievať, domov som to mal ešte 15km. V tom mi došlo že to bude tesnením, a vravím si že to toľko zájdem. Bežne sa mi auto zahreje na 1/4 stupnice teploty pri príchode domov som mal tesne pod červeným poľom, NO AUTO NEVYVRELO! (naštastie)
Dôsledky: na druhý deň auto klepe na dva valce na voľnobehu. Na olej-krytke sivá emulzia,vodu (paru) mi pretlačilo cez odfuk veka motora až do sania, na nádobke mi ubudlo z max na skoro min. Olej je zatiaľ ešte číry, nie sivý.
Otázky: 1. stačí zložiť hlavu, očistiť plochy dať nové tesnenie a zložiť?
2. Ako podomácky zistiť či mi neskrútilo hlavu? nechcem zrovnávať a tlakovať hlavu
3. Ako postupovať pri demontáži, na čo si dávať pozor?
4. čo je dobré skontrolovať keď už bude ta hlava dole?
Ďakujem za každú odpoveď.
