Zdravím všechny, konečně jsem se odhodlal "přeléčit" svého Stilouše a po jednoduších operacích (výměny př. tlumičů, tyček stab....)jsem se dobral k velké vůli na ložiscích v diferenciálu a následném prolínání oleje skrz gufera.Převodovka sundaná bez obtíží, víko diferenciálu v pohodě...
Vnější kroužel váleč. ložisek už byl pěkně "označen" drážkami vzniklými házením. (při sečtení vůlí ložiska a tripoidu na polose-auto nesnesitelně vibrovalo od 80km/h)
Tripoidy jsem v nabídce náhr. dílů našel, ale váleč. ložiska + gufera na celéém INTERNETU = NIC
Prosím o radu - jaké označení mají váleč. ložiska diferenciálu + gufera a kde případně objednat ???
( gufera se dají změřit, spec ložisko je větší problém-ani nebylo značeno)
Děkuji za jakoukoliv "inspiraci" a všem přeji tisíce spokojených kilometrů se Stilouši
Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?
Moderátor: peta.smolik
Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?
Stilo MW / 1.6 / 2004 / BA+LPG / 420t km
- Reklama
Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?
- zatím jsem zjistil, že se jedná o kuželíkové ložisko, nejspíše TIMKEN
... a hledám dál
... a hledám dál
Stilo MW / 1.6 / 2004 / BA+LPG / 420t km
Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?
smekám,že se do to pouštíšZYX17 píše:- zatím jsem zjistil, že se jedná o kuželíkové ložisko, nejspíše TIMKEN
... a hledám dál
Také bych to potřeboval opravit,ale nikdo se na to nechce dát!
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?
uuuf...
- vzal jsem si lupu a přelouskal pod lampou označení ložisek - menší TIMKEN Y32008XM
a vetší TIMKEN KJL69310
Y32008 jsem našel i u našeho českého int.shopu ale ...
to druhé KJL69310 jen někde v Anglii
Jinak sundání převodovjky pohoda - zvednout celý auto (já asi 70cm), pak baterie+kastlík dolů, pak jsem sundal tlumič (budu měnit) - ven poloosu (nezapomenout matku homokloubu před zvednutím, nebo pod brzdou, brzdu a kotouč taky dolů),2 šrouby startéru, 2 šrouby hydrau. vypínání spojky, 2x táhlo řazení (já musel násilím vytlačit táhla v kloubovém spojení),konektor zpátečky.rozpojit, pak 4x šroub spojení s motorem + 1x matka (na tu sem zapoměl a přišel po chvilce zápasení-převodovka nechtěla dolů ), nezapomenout fixovat motor aby nepadl dolů-zavěšením z vrchu či spodem (pořádně a bezpečně) a na konec jedna matka zavěšení převodovky v silentbloku (pod kasl.baterie)+jeden šroub vespod a vytáhnout spodní džák, popuštění kousek dolů a bylo to ....
Pro jistotu jsem si dodával odvahy ... rumem s kolou
Nejsem mechanik ale zámečník... ložiska sundávám opatrným rozbroušením flexou, nové nabouchávám opatrně na osy, nahřáté-osy podchlazené....
Automechanik by mě asi "ukřižoval" ale vždycky vím co "dělám" a co "hrozí" nepovedeli-se "operace"
Celkem u "mne" cca 5-6 hodinek "zábavy"
- vzal jsem si lupu a přelouskal pod lampou označení ložisek - menší TIMKEN Y32008XM
a vetší TIMKEN KJL69310
Y32008 jsem našel i u našeho českého int.shopu ale ...
to druhé KJL69310 jen někde v Anglii
Jinak sundání převodovjky pohoda - zvednout celý auto (já asi 70cm), pak baterie+kastlík dolů, pak jsem sundal tlumič (budu měnit) - ven poloosu (nezapomenout matku homokloubu před zvednutím, nebo pod brzdou, brzdu a kotouč taky dolů),2 šrouby startéru, 2 šrouby hydrau. vypínání spojky, 2x táhlo řazení (já musel násilím vytlačit táhla v kloubovém spojení),konektor zpátečky.rozpojit, pak 4x šroub spojení s motorem + 1x matka (na tu sem zapoměl a přišel po chvilce zápasení-převodovka nechtěla dolů ), nezapomenout fixovat motor aby nepadl dolů-zavěšením z vrchu či spodem (pořádně a bezpečně) a na konec jedna matka zavěšení převodovky v silentbloku (pod kasl.baterie)+jeden šroub vespod a vytáhnout spodní džák, popuštění kousek dolů a bylo to ....
Pro jistotu jsem si dodával odvahy ... rumem s kolou
Nejsem mechanik ale zámečník... ložiska sundávám opatrným rozbroušením flexou, nové nabouchávám opatrně na osy, nahřáté-osy podchlazené....
Automechanik by mě asi "ukřižoval" ale vždycky vím co "dělám" a co "hrozí" nepovedeli-se "operace"
Celkem u "mne" cca 5-6 hodinek "zábavy"
Stilo MW / 1.6 / 2004 / BA+LPG / 420t km