HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: HELP - Topení

Příspěvek od SpiritWolker »

no tak to znamenalo ze ti predsa odisiel termostat, zasekol sa ti otvoreny,
mohla to sposobit uvolnena usadenina

mne teraz auto hreje ako sialene po vymene topenia a chladica,
uplne mam horucu topanku ked dam fukat na nohy .)

no nic ti ine neostava len znova poriadne preplachnut motor od usadenin
radiator preplachnut opacnym smerom, ale to velmi nepomoze
ukazem foto preco

da sa urobit taka sikovna vec, odpojis hadice radiatora a das tam ina hadice
preplachnes radiator vodou, potom namiesas flush cistic radiatorov s destilkou
nalejes to do radiatora a nechas posobit jeden den a znova to cele preplachnes na druhy den
ja som tak vycistil na strieborno vnutro hlinikovych trubiek ktore idu do radiatora
na jednej strane som ich spojil hadicou a nalial som tam tu chemiu .)
rano na druhy den boli zvnutra ako nove .)

len treba dufat ze ta chemia zatecie vsade v radiatore

tiez som zistil ze ta hadica ktora je medzi motorom a radiatorom prepusta vodu cez ten plastovy
diel na ktorom sa nachadza odvzdusnovak naspet do chladica, to asi preto ak sa upcha radiator aby bol zabezbeceny prietok vody v sustave, aj tu hadicu by som vycisti chemiou alebo by som ju vymenil za druhu

ja somna mojom aute musel vymenit za druhu, lebo ked som staru daval dole tak bola tak silno prizrata na trubky radiatora ze sa mi roztrhla

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Reklama
 

Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

CAute takze mam takyto problem....mal som malo chladiacej kvapaliny v okruhu nieco pod minimom tak som dolial do maxima a som si vsimol ze mi neak divne kuri kedze kurit by malo zacat uz po zohriati maleho okruhu ked je este zavrety termostat voda sa zohreje skoro na max stale nekuri a az ked otvori termostat teplota klesne zacne ist trosku vlazny vzduch neviem ci by to mohlo byt take oneskorene iba alebo kde je problem tak isto som sa snazil odvzdusnit sustavu ale akosi nic nejde z chladicoveho odvzdusnovaku aj ked mam uplne zohriaty motor vsetko horuce ale nic od tial nevyteka a vsimol som si ze aj ked prejdem 10 km nic to netlakuje otvorim viecko vyrovnavacej nadrzky a ziadne zasycanie ako inokedy nepocujem neviem cim to je ale prednedavnom som menil viecko nakolko som stare stratil tak netusim ci by to mohlo byt tym...a tak isto ked mam motor uplne zohriaty zvykne kolisat teplota vody nie moc ale niekedy aj o tie 3 male dieliky na stupnic......dakujem za vsetky postrehy :-)
Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

Tak som trosku skusal a vozil sa azda sa mi ze sa ta rucicka teploty celkom umudrila a uz skace menej aj ked bohuzial som si to pred tym doliatim vody neak nevsimal ci to nerobilo aj pred tym :D ale jedno viem termostat je urcite dobry pretoze ked idem zo studenim motorom pekne stupa teplota az po 90 potom otvori termostat teplota padne a a zas zacne stupat aj som overoval hadice vsetko sedi zohreje sa az po otvoreni termostatu takze to kolisanie nebude asi s tym moc suvisiet..ale to ovzdusnenie netusim ako spravit odkedy mam viacej vody teda tak ako ma byt a nove viecko nadrzky neak mi to nechce natlakovat okruh prejdem aj 20 km otvorim viecko a vobec to nezasici a odzdusnovak na chladici tiez vibec nereaguje na otvorenie nic netecie odtial vobec dakujem za postrehy :-)
Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

Takze moj dalsi postreh kamarat mi to pomohol odvzdusnit teda snad sa to podarilo viac sme zahriali motor otvorili odvzdusnovak na chladici drzali plyn pokial nezacala prudom vytekat voda chvilu vraj isla voda zo vzduchom a potom uz len voda zatvroili sme trosku poturovali motor a potom ked bol poriadne zohriaty uz aj po otvoreni nadrzky zasycal vzduch cize bollo to natlakovane ale bohuzial ked som sa prechadzal po meste a mal zapnute kurenie na 2 stupni stale klesala ta voda a stupala cize tymto to asi nebolo...no naproti tomu den predtym som mal dlhu jazdu asi 100 km a rucicka teploty sa drzala stale presne v strede a mal som ventilator na 1 ke cize to bude asi tym...netusim ci je normal aby kurenie dokazalo odobrat tolko tepla zo sustavy aby sa to prejavilo na budikoch prosim poradte niekto ak viete vdaka
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: HELP - Topení

Příspěvek od SpiritWolker »

stale ti klesa a stupa rucicka teploty na budikoch? ak ano tak mas pokazeny termostat na motore, a je v stave otvoreny ked prepusta vodu do chladica a motor nevie pocas jazdy zohriat teplotu na 90stupnov lebo cez otvoreny termostat prudi zohriata voda znova do chadica kde sa schladi a naspet ide do motora
preto ti rucicka lieta hore dole

ak by termostat bol dobry tak rucicka je presne v strede a nepohne sa
v motore by sa zohriala voda na 90stupnov, a termostat by sa otvoril len na cas aby prepusitl prilis horucu vodu do chladica a z hladica by sla zase chladna voda do motora kde by sa znova ohriala, ked termostat zisti ze klesne teplota vody po 90, tak sa hned zatvori a znova sa schladena voda z chladica zohrieva v motore na pracovnu teplotu,

v punte je spravna funkcia termostatu indikovana rucickou presne v strede po zohriati motora

ak je termostat zaseknuty tak nepusti vodu do chladica, v motore zacne voda vriet, vznikne para ktora ma velky tlak a ten tlak posoby velkou silou na motor a hlavu valcov,
najcastejsie podfukne tesnenie pod hlavou valcov, skruti hlavu valcov alebo aj praskne
rucicka vtedy ide vzdy od polovicky hore az do cerveneho

nasledky prehriatia motora, skrutenej hlavy a prasknuteho tesnenia:

1. chladiaca kvapalina sa straca v nadobe chladica, hladina stupa-klesa, alebo ju vytlaca von z nadoby cez viecko, vo viecku je tlakova poistka preto ked presiahne tlak tak zacne vytekat

2. olej na viecku chladiacej kvapaliny a na vrchu vyrovnavacej nadobe chladica
praskute tesnenie pod hlavou - olej prenika do chladiacej sustavy

3. viecko od oleja je zo spodu biele, voda prenika do oleja cez prasknute tesnenie

4. biely dym z vyfuku - voda prenika do valcov, kolise voda vo vyrovnavacej nadobe chladica

5. modry-cierny dym olej prenika do valcov, straca sa olej

ventilator chladica sa spusta pri 96stupnov, zial nepomoze ked je zaseknuty termostat lebo chladicom neprudi horuca voda

ak radiator netopi a je spravny tlak v chladiacom systeme tak je upchaty radiator topenia

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

Zatvarat musi pretoze pretoze pri chladnom motore sa rychlo rozkuri a rukou citim ze najprv jhe teply motor a az neskor ked otvori sa zohreje aj chladic ale mozno fakt pri zohriatom nedoviera ked by malo aby sa drzala spravna teplota...podotykam ze bol meneny presne pred tromi rokmi termostat zeby mal taku malu zivotnost ?
a voda mi nemyzne ta je v poho uz 3 roky
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: HELP - Topení

Příspěvek od SpiritWolker »

Vymen ho, ja som uz menil 3x, stoji par euro
Plus prudom vody preplachni sustavu a samotny radiator

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

po vianociach to spravim a dam vediet snad to pomoze
Hermis
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 31 črc 2014, 00:13
Bydliště: Brno

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Hermis »

Mandela12 píše:Zatvarat musi pretoze pretoze pri chladnom motore sa rychlo rozkuri a rukou citim ze najprv jhe teply motor a az neskor ked otvori sa zohreje aj chladic ale mozno fakt pri zohriatom nedoviera ked by malo aby sa drzala spravna teplota...podotykam ze bol meneny presne pred tromi rokmi termostat zeby mal taku malu zivotnost ?
a voda mi nemyzne ta je v poho uz 3 roky
Termostat v puntech odchazi,jak na bezicim pasu.Je to slabina,ma s tim problem kazdy.
Punto II. generace 1,2 sporting
Mandela12
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 čer 2012, 12:50

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Mandela12 »

Takze kupil som novy termostat vernet stal ma 18 eur v inej predajni mi ponukali gates za 10 ale zdala sa mi to nie moc dobra znacka ale mozno sa nevyznam :D Vymenil som a pri jazde drzi teplotu stale v strede co je super aj sa zohreje skor sa mi zda a odzdusnil som to poriadne a kuri to lepsie akjo predtym....no jedna vec sa stale neodstranila a to ze ked som namieste a dam kurenie naplno tak rucicka teploty asi po 2-3 min klesne asi o 3 male ciarky ...ale som rad ze hlavne pri jazde je to ok...predtym som si nikdy nevsimol co to robilo pri maximalnom kureni na mieste ked stojim ...a este jedna vec stary termostat bol normalne zatvoreny ked som ho vybral aj ked som ocakaval ze bude pootvoreny...idem za par dni do tatier tak ma snad nesklame :D a mal by som este jeden dotaz mozno trosku mimo temu ale dal som hned nomu nemrznucu do okruhu namiesal som presne podla pomeru na flaske co by malo byt -27 a kamart mi to premeral takym digitalnim meracom a ukazalo mu -36 takze neviem ..kedze doma som este spravil pokus ze som trosku nariedil na teplotu -18 a v mraznicke sa z toho po 5tich hod robila kasa kedze tam je okolo -17 tak je to ok ale netusim kde je zrada
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: HELP - Topení

Příspěvek od drachir1 »

Zdravím.
Mám taky problém s topením a zahřátím motoru. Teď v zimě ručička teploměru nevyleze ani po 50 km nad 1/4 stupnice - stejné jako v loňské zimě. V létě jsem měnil termostat, teplota byla na 1/2. Teď už zase stejné, podle mně se málo zahřívá + větší spotřeba paliva. Zase mám měnit termostat_ Díka za rady.
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: HELP - Topení

Příspěvek od drachir1 »

Ještě jsem zapoměl- punto r.v.2000 1,2 44 kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“