HELP - Topení
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Topení
Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: kurenie
mozna termostat neprehriva se ti motor?netesnost ..muzes to popsat konkretne ..kdyz stojis tak ti jde studeny vzduch i se zapnutym ventilatorem? a hned jak se rozjedes tak to topi a smrdi jo?hm tak to je docela zajimave a nepravdepodobne popis to lepe a jak rychle se zahriva motor?ubyva ti kapalina,?corteco1 píše:Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
fiat marea weekend 1.9TD 55kw
kurenie
Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
Re: kurenie
To je naka blbost... Proste kdyz pustis vetrak na plnou knedlu, tak kdyz jedes, fouka teple, kdyz stojis na semaforu, fouka studene???? A kdyz zvysis otacky? Treba na 6,5 tisice? Udela to neco? Mozna mas ucpany (nebo skriply) hadice k topeni a na volnobeh to neni schopno se protlacit. Odvzdusneno u topeni mas?corteco1 píše:Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
Nech to na volnobeh s vyplym ventilatorem blafkat, dokud se nesepne vetrak na chladicu a pak otevri topeni a pust vetrak. Pokud bude foukat studene, tak tam nejde horka voda. No a je na tobe, abys prisel na to, proc... Muze tam byt vzduch, muze to byt zarostly, muze tam byt sprajcla naka ryba...
Hustokrutost
No ale dolivano nebylo, ne? Kdyby to byla hlava, tak se to prehriva a ubyva voda. Pravdepodobne je bud ucpanej privod vody do radiatoru, nebo zavzdusneny topeni. Ikdyz kdyby to bylo zavzdusneny, tak to netopi vubec... No nic, sundej hadice od topeni a zkus to normalne pusou profouknout. Pokud to nepude naprosto lehce, tak je neco spatnee... A skriplou hadicu nekde nemas?
Hustokrutost
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 29 pro 2005, 20:42
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Vim, ze kazdej asi vi, jak termostat pracuje, ale prece:Vencapunto píše:Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky
Pokud je termostat zavrenej, proudi kapalina pouze v motoru a v topeni. Nikde jinde. Tak dojde k rychlymu ohrati motoru a kapaliny na teplotu, ktera by mela byt nekde nad 80°. V tu chvili by se mel zacit otevirat termostat a prepoustet ohratou kapalinu do chladice a timpadem z chladice proudi studena kapalina do motoru. Motor se ochlazuje, termostat se pri poklesu teploty zase uzavre, nebo privre a vyrovna teplotu motoru. Vysledkem je nekolisajici teplota, ktera by mela byt kolem 90°. Ta zajisti, ze to slusne topi a ze motor pracuje v podminkach, ktery mu vyhovuji.
Pokud je termostat v haji - u fiatu vetsinou otevira brzo, nebo je furt otevrenej, tak se teplota motoru v zimnim obdobi nezvysi ani omylem. Vysledek je citelny - auto pri jizde netopi, zere jako tank, protoze jednotka dostava udaje o nezahratym motoru, cili si obohacuje smes. Nicmene, pokud se stoji a motor bezi na volnobeh, nebo se clovek trcka v zacpe, chladic se tak moc neochlazuje a teplota motoru se dostane nahoru, cili je to i schopno slusne topit. Ale jak se clovek rozjede, tak to spadne a je zase kosa.
Takze pokud rikas, ze na volnobeh netopi, tak je to jak v prispevcich vyse: ucpana, nebo skripla hadica do topeni, vodni pumpa bez lopatek, atd... Ale dokonce i ve fiatu ti reknou, ze na volnobeh neni zaruceny, ze to bude topit. Rika se to u firecek. Ikdyz me i na volnobeh topi.
No a ze kolisa teplota? Jakym zpusobem? Za jizdy? Anebo kdyz nekde stojis, vyleze nahoru a jak se rozjedes, zase trochu spadne?
Ja sem kupoval tedka na 55tku termostat za dvepade... Ale normalne stoji kolem tripade. Nevim, co mas za engine.
Bohuzel ale fireckovy termostaty, at sou od kohokoliv, nefunguji tak, jak by mely. Zda se mi, ze propousti do chladice horkou vodu moc brzo. Otcovi v Tempre vyleze teplota na 90 a tam je furt. Ja to mam lehce nad ctvrtkou s novym termostatem. Vetrak spina nekdy az na pulce, nekdy pod pulkou, nekdy nad pulkou. Ale to je dano asi tim nepresnym ukazatelem na pristrojovce.
Hustokrutost