Výměna tesnění víka ventilů
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Jojo to vypada na tesneni vika. Nove stoji do 200kc victor reinz, elring... Jeste to muze tect jak uz bylo psano kolem vacky pres gufero a okrouzek kolem civek. Ale to je oprava za par kacek. Jinak tydle motory jsou drzaky, hodne snesou a jsou spolehlive takze bych se toho nebal. VemArvu namatlej cely motor a pak smyjes vodou a bude jak novy.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- Reklama
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Diky moc
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Podle foto to jde z pod víka hlavy válců. Majitel byl asi nepořádný že to nechal takhle zasrat. Chtělo by to nastříkat čističem na motory (umýt) a pak nastartovat a uvidíš kde to uniká. Dát nové těsnění není až tak nákladné. Jo je to FIAT olejnička
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
- twistedTSD
- Začátečník
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06 pro 2014, 14:27
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Pár kaček? Moc se v tom sice nevyznám, ale únik přes gufero pro mě znamenal před pár měsíci relativně nákladnou a dlouhou návštěvu servisu, načež mi přijímací technik ještě oznámil, že po shlédnutí stavu vačky (patrně nepřímý důsledek rychle klesající hladiny oleje) mi doporučuje auto prodat. Je pravda, že vzhledem k vysokým investicím jsem si auto ponechal a lítá jak drak i po dálnicích a v plném obsazení, a to se rozhodně neloudám (akorát z něj furt teče). Ale příště si na olej dám při koupi rozhodně větší pozor...Samozřejmě přetěsnění víka ventilů bylo tou nejlevnější položkou, takže pokud jde čistě o tohle, tak ok.liborko píše:Jojo to vypada na tesneni vika. Nove stoji do 200kc victor reinz, elring... Jeste to muze tect jak uz bylo psano kolem vacky pres gufero a okrouzek kolem civek. Ale to je oprava za par kacek. Jinak tydle motory jsou drzaky, hodne snesou a jsou spolehlive takze bych se toho nebal. VemArvu namatlej cely motor a pak smyjes vodou a bude jak novy.
Ex: Fiat Punto mk2a 1.2 8V Dynamic 5dv. :,(
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Tak pár kaček myšleno pokud si to udělá doma sám,já si tydlety banální opravy dělám sám.Samozřejmě že v servisu tě oberou o všechny peníze a ještě ti nakukají,že musí vyměnit plno dalších věcí kolem a že bys měl vlastně vyměnit půl motoru či rovnou celé auto prodat. Oni taky musí z něčeho žít né? Na výměně jednoho gufera nezbohatnou,proto ta "nákladná a zdlouhavá oprava" v tvém případě. Já mám své peníze rád.
A to si jako jezdil na sucho durch bez oleje,že máš ohoblovanou vačku? Protože ikdybys měl pod ryskou a problikávala ti kontrolka mazání,tak furt je tam oleje dost na to aby to čerpadlo dokázalo nasát a vytlačit přes pavouka na vačku. Jinak vačku na tenhle motor seženeš snadno a za levno z nějakého vrakáče apod.(pokud se tedy bavíme o motoru 1.2 8V a né o ferrari)
A to si jako jezdil na sucho durch bez oleje,že máš ohoblovanou vačku? Protože ikdybys měl pod ryskou a problikávala ti kontrolka mazání,tak furt je tam oleje dost na to aby to čerpadlo dokázalo nasát a vytlačit přes pavouka na vačku. Jinak vačku na tenhle motor seženeš snadno a za levno z nějakého vrakáče apod.(pokud se tedy bavíme o motoru 1.2 8V a né o ferrari)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- twistedTSD
- Začátečník
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06 pro 2014, 14:27
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Své peníze mám rád také, ale oprava motoru svépomocí u mě v úvahu nepřipadá, musel jsem si najít nový servis a zřejmě nepadla nejlepší volba, to už mi bohužel také došlo (a nebavíme se o žádném laciném garážmistrovi)...Olej jsem si hlídal, ale auto vlastním teprve půl roku, k poškození muselo dojít dříve. Servis mi tedy tvrdil, že důvodem bude jiný než doporučený olej (je pravda, že jsem chvíli doléval 5W40), ale pravděpodobně auto zhuntoval předchozí majitel...Což by teoreticky bylo na odstoupení od kupní smlouvy, ale kdo někdy viděl znění smlouvy v Áčkách, tak tuší, o jak dlouhý a náročný proces by šlo...
To je tak, když člověk kupuje první auto a zamiluje se na první pohled...
To je tak, když člověk kupuje první auto a zamiluje se na první pohled...
Ex: Fiat Punto mk2a 1.2 8V Dynamic 5dv. :,(
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Těhlech motorů jsou všude hromady, sehnat vačku není žádný problém. A když už, doporučuji vačku z 1.2 8V 75 MPI, má lepší průběh a není tak udušená kvůli emisím, jak u Punta mk2. Seženeš ji určitě do 500 Kč. A než ji necháš namontovat, zkontroluj si trubičky rozvádějící olej nad vačkou (které na ni stříkají olej), jestli nejsou zanešené, případně je to potřeba vyčistit.
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
- twistedTSD
- Začátečník
- Příspěvky: 49
- Registrován: 06 pro 2014, 14:27
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Díky za radu, zvážím to. Mně jen řekli, ať nepočítám, že s tím autem budu ještě pár let jezdit, že se mi zadře a že je hrozně citlivé na olej, jako i jiní Italové.
Mimochodem, jsem laik co se týče techniky - skutečně může být opotřebovaná vačka tak nebezpečná? Na chování motoru nic moc podezřelého nepozoruji.
Mimochodem, jsem laik co se týče techniky - skutečně může být opotřebovaná vačka tak nebezpečná? Na chování motoru nic moc podezřelého nepozoruji.
Ex: Fiat Punto mk2a 1.2 8V Dynamic 5dv. :,(
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Opotřebovaná vačka není pro motor,nebezpečná.Jen ti bude pomalu klesat výkon motoru,až pojede třeba na 3 válce.Vzhledem k tomu,že výkon klesá pomalu,řidič si toto ani neuvědomí.Obroušené zbytky z vačky zachytí olejový filtr.Takže motoru to neuškodí.
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Zdarec,dotazecek,dneska jsem čistil snímač otáček a koukal jsem že u levé strany(u řemenu) mě od nekud z vrchu prosakuje olej, mám tam plastový kryt rozvodu,ale je vidět že už to prosakuje někde nahoře jak je držák motoru protože jak ten plastový kryt ma něj že spodu dosedá je to tam zamastene,ale z přední a zadní strany motoru(myšleno když stojím před chladičem) je Vše suché,stejne tak od převodovky(tam jsem měnil loni okrouzek)
!myslíte že by to mohlo být gufero na vacce?? musí vačka případně ven,nebo stačí jen shodit řemeny(rovnou bych je dál nové i s kladkama a pumpou) a vyměnit zboku??? Nebo spíš těsnění víka ventilů na boku??
!myslíte že by to mohlo být gufero na vacce?? musí vačka případně ven,nebo stačí jen shodit řemeny(rovnou bych je dál nové i s kladkama a pumpou) a vyměnit zboku??? Nebo spíš těsnění víka ventilů na boku??
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Absolutne nepoznam motory, ale nieco podobne (unik oleja-priesak na motore) mam aj ja. Vsimol som si to az tesne pred STK a nestihol poriesit. Technik STK mi naznacil utiahnut pasku na hadici odvetravania oleja, alebo ju celu vymenit. Neviem, ci je to pravda a ci Ti to pomoze, ale mozno...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re:
ixoxi píše:Absolutne nepoznam motory, ale nieco podobne (unik oleja-priesak na motore) mam aj ja. Vsimol som si to az tesne pred STK a nestihol poriesit. Technik STK mi naznacil utiahnut pasku na hadici odvetravania oleja, alebo ju celu vymenit. Neviem, ci je to pravda a ci Ti to pomoze, ale mozno...
Ne ne, tama to netece
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Podle popisu to je gufero na vačce.Těsnění víka ventilu,vyměn,stejně to musíš sundat.Gufero se dá vyměnit i bez sundání vačky,ale pokud počítáš vyměnit rozvody je lepší to udělat vše najednou a je klid.
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Ok, diky tak to udelam na jaře komplet i s rozvodem a hotovo, víceméně tedy stačí shodit remeny a rozvodové kolo na vacce a pak uz gufero vytahnu?
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: Výměna tesnění víka ventilů
Ano ak shodis remene a kolecko z vacky tak okruzok vymenis v pohode.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD