HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cinkque
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 04 pro 2014, 19:49

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Cinkque »

Ťažko radiť. Podľa popisu čo si dal ti tam pláva nejaká špina ktorá ti to upcháva a sem tam sa uvoľní. Keď netečie- nie je výmenník deraví skúsil by som ho prepláchnuť tak ako som písal vyššie . Je to jednoduché a rýchle riešenie. Aspoň si overíš na koľko je výmenník priechodný a ako funguje na ňom ventil.
No a keby to nepomohlo dal by som určite novy ale zas na moje auto nestojí novy ani 20cku .Ale keby som to musel cele rozoberať starý by som určite nedával. Pozri stránky čo stoji novy možno majú lepšiu cenu než v autokelly
eshop.autocentrumm.sk
http://autodielyds.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Reklama
 

Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Cabuto »

Hele termostat neměn podle popisu funguje upa přesně jak má ty poklesy sou správné při venkovní teplotě kolem 0 je jasné že veškerá voda má podobnou teplotu ale při zahrívání se ohřívá jen vnitřni okruh tedy jen asi 1/3 spíše méně vody zbytek je uzavřenej v chladiči a je stále studenej pak až poprvé doleze teplota nahoru termostat správně otevře a hned jak se k čidlu dostane studená voda z chladiče zase zavře tohle sou ty první poklesy a pak ty malé je to to samé jen v tom jiné že voda už je celá celkem prohřátá ale etě ne tak aby zustal furt otevřenej takže občas zavře jenže při těhle teplotách stačí 1 min za jízdy a voda je zase dost ochlazena v chladiči to sou ty drobné poklesi cca 5-10°C pak se už prohřeje motor sevším tedy aj olej a vše na provozní teplotu a už je termostat otevřenej stále proto už nikde nic nehopsá kdybys jel ale delší dobu z kopce a brzdil motorem nejspíše by ti pod kopcem zase začal hopsat protože by zase zchladnul :) jinak to topení bych propláchl v opačném směru a klidně pokud máš možnost tak na hrdlo nálevky napojil hadici a pod tlakem propláchl aj celej motor možná z něj etě něco vyplave ale spíše to bude ucpané v radiátoru a proto to tak blbne můj názor je že tam je nějaká šupinka bud kamene nebo spíše nějaké rzi nebo něčeho smíchaného a to tam dělá bordel :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
robinoplistil
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2014, 22:36

Re: HELP - Topení

Příspěvek od robinoplistil »

cau tak se nam blizi zima a mam taky problém s topenim ale uz nevim co s tim, motor se ohriva normalne termostat menený,radiatorek taky vymenen vloni, trubky do radiatoru u spolujezdce jsou teple ale jak zapnu foukani na teply vzduch tak to fouka teple asi 10 vterin a pak zacne jen takový spis nevlazný. moc diky za tipy punto 2001 1,2 16v
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Jaroslav1 »

Takze pokud rikas, ze na volnobeh netopi, tak je to jak v prispevcich vyse: ucpana, nebo skripla hadica do topeni, vodni pumpa bez lopatek, atd... Ale dokonce i ve fiatu ti reknou, ze na volnobeh neni zaruceny, ze to bude topit. Rika se to u firecek. Ikdyz me i na volnobeh topi.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
robinoplistil
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2014, 22:36

Re: HELP - Topení

Příspěvek od robinoplistil »

Tak copak s tim nute byt ? Poradi nekdo
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Jaroslav1 »

Jest-li máš motor zahřátý,tak si sáhni na vstupní hadici vedoucí do radiátoru topení tj.(výměník tepla) a ta musí být vřelá a taktéž výstupní z něho. Jedině tak se dá zjistit kde je závada.
Nejdříve se zahřívá okruh motoru a topení tkzv.malý okruh a potom termostat otevře velký okruh tedy přes chladič.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: HELP - Topení

Příspěvek od SpiritWolker »

ja idem dnes vybrat radiator kurenia, mam ho uplne zapchaty preto mi nekury, budem aj fotit :D

drzte mi palce aby mi to po vymene topilo :D este plus budem menit aj chladic vpredu
a vlastne by som mal aj po 120.000km kontrolovat rozvody a ak bude poskodeny remen tak vymenit
remen, kladku a vodnu punpu

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
robinoplistil
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2014, 22:36

Re: HELP - Topení

Příspěvek od robinoplistil »

mam všechno teple poradi někdo jak to spravne třeba odvzdušnit moje podezreni je na vzduch
Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: HELP - Topení

Příspěvek od twolive »

A co vodni pumpa kdy se menila?
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
robinoplistil
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2014, 22:36

Re: HELP - Topení

Příspěvek od robinoplistil »

tak to nevim ale je to snad ta nejhorsi moznost ne ? není nekde pod palubkou něco co by jen ten teply nepoustelo ?
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Jaroslav1 »

robinoplistil píše:cau tak se nam blizi zima a mam taky problém s topenim ale uz nevim co s tim, motor se ohriva normalne termostat menený,radiatorek taky vymenen vloni, trubky do radiatoru u spolujezdce jsou teple ale jak zapnu foukani na teply vzduch tak to fouka teple asi 10 vterin a pak zacne jen takový spis nevlazný. moc diky za tipy punto 2001 1,2 16v
Tak tedy jak píšeš že trubky a hadice jsou teplé,tak to je málo musí být vřelé na teplotu jakou má ohřátý motor ,tedy něco kolem 87°C a na tom ruku už neudržíš.Radiátorek a termostat jsi měnil jak píšeš,počítám že jsi dal nové,tak pak už zbývá jenom ten vzduch v okruhu topení,možná že ještě ta vodní pumpa jak píše twolive ale to by se ti v létě po městě přehřívalo a spínal by větrák chladiče.
Na odvzdušnění je v prostoru motoru na těch hadicích co vedou k radiátorku plastové odvzd.ventily.
Já jsem to tam nikdy neodvzdušňoval ani velký chladič a funguje to jak má.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
robinoplistil
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 19 lis 2014, 22:36

Re: HELP - Topení

Příspěvek od robinoplistil »

Jojo odvzdusnit jsm to zkousel lital vzduch ale pak tekla voda a porad nic vidim to na servis snad budou vedet
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Jaroslav1 »

Tak tedy, voda tam cirkuluje když jsi to odvzdušnil a neteče vřelá tak se ještě podívej na termostat.Termostat musí zůstat zavřený do doby než chladící kapalina v motoru dosáhne 87°C a tato teplota chladiva musí být zákonitě i v okruhu topení není-li to někde uzavřený (ucpaný).V tvém případě to máš průchozí.Termostat budeš mít asi špatný( stále otevřený. I nový bývá někdy špatný, a pohledem zjistíš zda je úplně zavřený když je studený.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
zdeno255
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 03 dub 2015, 09:11
Bydliště: Nitra, Slovakia

Re: HELP - Topení

Příspěvek od zdeno255 »

Naštartuj studený motor a po chvíľke cca 2 min chyť motor a potom chladič. Motor sa ohrieva ale chladič musí byť studený. Ak sa zahrieva aj chladič tak je pootvorený termostat. Najskôr sa ohreje motor a až potom začne púšťať do chladiča.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: HELP - Topení

Příspěvek od SpiritWolker »

tak som sa este stale nedostal k mojmu radiatoru a preto som vcera vecer mrzol v aute
cca okolo 1h rano som prechadzal cez donovaly, este ze som mal teplu bundu a deku v aute

no dufam ze v nedelu alebo v utorok zacnem rozoberat palubovku
DSC_1006a.jpg
DSC_1006a.jpg (60.82 KiB) Zobrazeno 4750 x

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“